AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #1 Skrevet 27. april 2017 Våre planer for sommeren er en uke i Danmark, ellers besøke besteforeldre. Men vi har en uke til i juli som vi kan bruke på en liten familieferie, men er litt rådvill med tanke på hva vi skal finne på.. Er jo mange muligheter både innenlands og utenlands, men sydover er litt uaktuelt da jeg tenker det blir for varmt i juli muligens. Hva er deres ferieplaner med smårollinger i 2-3 års alder? Kanskje vi får litt inspo! Anonymkode: dc3fd...96a
Ild Skrevet 27. april 2017 #2 Skrevet 27. april 2017 Våre barn er nå litt eldre, men med føstemann unngikk vi varme land i den alderen. Med nr to gjorde vi det vi voksne ville, alt fra chartertur til Spania til bilferie i europa (mye langs kysten ved middelhavet) og fly til Frankrike. Varmen var ikke noe problem! Var også i legoland, dyreparken i Kristiansand, telttur i Norge, sommerland i bø.... og på hytta i norge i mye varierende vær. En 2-3 åring bryr seg ikke så mye om det er 16 grader og regn på hytta på sommeren (sand og vann er kjempestas), der sliter jeg mye mer. Så, for vår familie passet varmere strøk helt klart best i den alderen, men det er fordi vi voksne ønsker sol og sommer. Og barna er fornøyde når de voksne er fornøyde! 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #3 Skrevet 27. april 2017 Da barna var 1 og 3, hvor vi til Skottland, hvor vi leide en fin, gammel hytte ved sjøen. Var i hytta en uke, og reiste rundt med leiebil en uke til, besøkte div. øyer og små byer langs kysten. Fantastisk ferie - vi passet på å ikke kjøre mer enn max et par timer hver dag. Da barna var 2 og 4, tok vi dem med på en ferie i Berlin. Leide en staselig leilighet midt i en spennende bydel, med liv og røre på alle kanter. Barna elsket å springe gjennom fontener i parkene, og det var dyrehagebesøk og spennende mat for alle på restaurantene. I fjor, da de var 3 og 5, reiste vi til London og bodde i leilighet der en uke. Det tror jeg var den beste ferien noensinne - det er SÅ mange tilbud for små barn i London, og jeg fikk sett på byen med nye øyne, og gjøre andre ting enn jeg pleier når jeg er der. Tenker oss tilbake dit igjen neste år, å gjøre mye av det vi ikke rakk. Og ta litt mer londonbuss... Anonymkode: b8cb6...145 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #4 Skrevet 27. april 2017 Må hele ferien fylles med planer? Selv planlegger vi rolige dager hjemme store deler av ferien. Benytte nærmiljøet og hagen. Hverdagen ellers er så gjennomplanlagt at jeg tenker at det godt med noe som ikke er strukturert også. Anonymkode: c159e...b6b 6
Frøken_fjong1 Skrevet 27. april 2017 #5 Skrevet 27. april 2017 Vi skal på campingferie. 3 1/2 uke i Danmark , Tyskland og Sverige 😁 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #6 Skrevet 27. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må hele ferien fylles med planer? Selv planlegger vi rolige dager hjemme store deler av ferien. Benytte nærmiljøet og hagen. Hverdagen ellers er så gjennomplanlagt at jeg tenker at det godt med noe som ikke er strukturert også. Anonymkode: c159e...b6b Vi har to uker i juli som blir ganske rolige, hos besteforeldre og litt her hjemme. Når vi først har fri begge foreldrene så ønsker vi å oppleve litt utenom bare å være hjemme. Vi benytter oss mye av nærmiljøet ellers og har ikke så stressende hverdager. Anonymkode: dc3fd...96a
TinaChristina Skrevet 27. april 2017 #7 Skrevet 27. april 2017 Drar til syden ei uke med mine barn som er 3 og 6 år. Ellers hyttetur og besøk. 1
Gjest GoldenLioness Skrevet 27. april 2017 #8 Skrevet 27. april 2017 Vi har en som blir 2 til sommeren. Vi har ingen planer. Tenker å holde oss hjemme evt en liten tur til besteforeldre. Elles blir det mye kos ute om været er fint
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #9 Skrevet 27. april 2017 Vi skal en tur til Danmark, Dyreparken i Kristiansand, Langedrag familiepark m teltovernatting, og ellers blir det dagsturer og teltturer i nærområdet. Telt er det beste ungen på 3 vet så her må mor bare henge med. Anonymkode: d4825...2d4 1
A4-livet Skrevet 27. april 2017 #11 Skrevet 27. april 2017 I fjor var vi på Mallorca, da var han to år. Det gikk såpass dårlig at vi avbestilte turen vi hadde bestilt for denne sommeren. Ender med å leie en hytte på sørlandet en uke, med to dager i dyreparken og bading på planen. Ellers blir det bare småturer tenker jeg, muligens Hunderfossen eller noe. Tar det litt på sparket
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #12 Skrevet 27. april 2017 3 minutter siden, A4-livet skrev: I fjor var vi på Mallorca, da var han to år. Det gikk såpass dårlig at vi avbestilte turen vi hadde bestilt for denne sommeren. Ender med å leie en hytte på sørlandet en uke, med to dager i dyreparken og bading på planen. Ellers blir det bare småturer tenker jeg, muligens Hunderfossen eller noe. Tar det litt på sparket Kan jeg få spørre om hva som gjorde at sydenferien ble en dårlig opplevelse? Anonymkode: c159e...b6b
A4-livet Skrevet 27. april 2017 #13 Skrevet 27. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan jeg få spørre om hva som gjorde at sydenferien ble en dårlig opplevelse? Anonymkode: c159e...b6b Han ville verken på stranda eller bade i basseng. Var på lekeplassen på hotellet (som lå i ingenmannsland), det var det eneste han hadde lyst til. Han er egentlig veldig glad i å bade, men hadde hatt et par opplevelser tidligere på sommeren der han ramlet i vannet. Tror det et derfor han ikke ville bade og da ble alt bare feil. Det jeg fryktet mest på forhånd, flyturen, var faktisk den beste delen av hele ferien
Favole Skrevet 27. april 2017 #14 Skrevet 27. april 2017 Fjellet, skogen, besøk hos familie og kaaanskje en tur til en dyrepark ellerno. Forhåpentligvis telttur på fjellet. Sydenferie på sommeren utgår siden mora nærmest kreperer av varme
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #15 Skrevet 27. april 2017 Hvordan sikrer dere ungene i bil/ buss når dere er på ferier? Da tenker jeg hovedsakelig på f.eks. bussturen fra flyplass til hotell på charterturer. Eller i taxier, leiebiler m.m. Reiser dere med bilstolene hjemmefra, leier dere der (med ymse kvalitet på lånestolene) eller tar dere sjansen på transport uten bilstoler? Jeg tenker både på baby og større barn. Jeg tenker med skrekk på å reise med barn usikret på europeiske motorveier, men aner ikke hva man får eller kostnad om man leier stol eller hvordan man skal få med seg flere barnestoler på flyreise hjemmefra. Og hva er beste hjelpemidler for dere som har reist med småbarn i storbyer? Bæreseler eller barnevogner rundt på meteroen i London? Jeg spør fordi jeg lurer. Mener ikke å kuppe tråden eller noe. Anonymkode: 22baf...422
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #16 Skrevet 27. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan sikrer dere ungene i bil/ buss når dere er på ferier? Da tenker jeg hovedsakelig på f.eks. bussturen fra flyplass til hotell på charterturer. Eller i taxier, leiebiler m.m. Reiser dere med bilstolene hjemmefra, leier dere der (med ymse kvalitet på lånestolene) eller tar dere sjansen på transport uten bilstoler? Jeg tenker både på baby og større barn. Jeg tenker med skrekk på å reise med barn usikret på europeiske motorveier, men aner ikke hva man får eller kostnad om man leier stol eller hvordan man skal få med seg flere barnestoler på flyreise hjemmefra. Og hva er beste hjelpemidler for dere som har reist med småbarn i storbyer? Bæreseler eller barnevogner rundt på meteroen i London? Jeg spør fordi jeg lurer. Mener ikke å kuppe tråden eller noe. Anonymkode: 22baf...422 Vi har enten hatt med sete eller leid bil med sete, avhengig av hvor vi har vært. Har barnet eget sete på flyet, kan bilsetet brukes der (i hvert fall små seter). Har hatt vogn på metroen i London en gang og gjør det ikke igjen! Det er faktisk en del stasjoner som ennå ikke har heis, så det kan bli mye bæring i trapper. De holder visst på å få satt inn heiser, vet ikke hvor langt de har kommet. Anonymkode: 23292...e5a
Favole Skrevet 27. april 2017 #17 Skrevet 27. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan sikrer dere ungene i bil/ buss når dere er på ferier? Da tenker jeg hovedsakelig på f.eks. bussturen fra flyplass til hotell på charterturer. Eller i taxier, leiebiler m.m. Reiser dere med bilstolene hjemmefra, leier dere der (med ymse kvalitet på lånestolene) eller tar dere sjansen på transport uten bilstoler? Jeg tenker både på baby og større barn. Jeg tenker med skrekk på å reise med barn usikret på europeiske motorveier, men aner ikke hva man får eller kostnad om man leier stol eller hvordan man skal få med seg flere barnestoler på flyreise hjemmefra. Og hva er beste hjelpemidler for dere som har reist med småbarn i storbyer? Bæreseler eller barnevogner rundt på meteroen i London? Jeg spør fordi jeg lurer. Mener ikke å kuppe tråden eller noe. Anonymkode: 22baf...422 Har bare vært på en ferie hvor det har vært nødvendig, men vi hadde leiebil hele uken vi var på ferie og leide bilstoler. Selskapet vi leide av hadde elendige bilstoler og vi endte med å kjøpe oss noen helt ok for å ha den turen. Tok med hjem igjen, gratis som spesialbagasje, men de blir jo ikke behandlet så skånsomt akkurat. Har ikke vært på noen storbyferie, men hadde med både vogn og bæretøy, bæretøy ble mest brukt til både han på 2,5 og den minste som da var seks mnd.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #18 Skrevet 27. april 2017 Min 2-åring liker å bare være hjemme med meg å gå turer og ha piknik i nærområdet. Vi bruker 1,5 uke på telttur og 4 av de dagene er på et hotell med rallycross og andre aktiviteter i nærheten. Resten blir å være hjemme. Anonymkode: f9351...6b1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #19 Skrevet 27. april 2017 Telttur, dyreparken, Danmark, Spania Anonymkode: 5e1d5...162
Loppa123 Skrevet 28. april 2017 #20 Skrevet 28. april 2017 Vi har også leid hus i dk. Ellers bruker vi dra i dyrepark, togmuseeum Osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå