Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva blir 1.5% av 2.1mill? Det er snakk om 14dager.

I forbindelse med kjøp av bolig har banken betalt til megler 2.1mill. Idag fikk jeg sms fra megler at de har mottatt oppgjøret, og pengene blir liggende på meglers klientkonto i 14 dager før kjøper får dem. Megler har tidligere opplyst at rente godtgjørelse faller på meg. Vil det si at så lenge pengene ligger på konto og ikke utbetalt til kjøper, så får jeg renten av beløpet? 

Ville hjulpet myyyye om jeg fikk noen tusenlapp ekstra vedinnflyttingen. Så håper spent..

Anonymkode: 9ced6...e55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1200,-

ja

Anonymkode: 99ad2...e6d

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Men hvordan regnet du ut dette?

AnonymBruker
Skrevet

1312,50 kr

Anonymkode: e3265...1b9

Skrevet

1238,74 kr

AnonymBruker
Skrevet

2 100 000 x 1,5% = 31 500 / 365 dager = 86,30 x 14 dager = 1 208,20

Anonymkode: 2d818...fe4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

Men hvordan regnet du ut dette?

Prosentregning, lærte det da jeg gkk barneskolen.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1312,50 kr

Anonymkode: e3265...1b9

19 minutter siden, Ny Bruker skrev:

1238,74 kr

Nei.

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva blir 1.5% av 2.1mill? Det er snakk om 14dager.

I forbindelse med kjøp av bolig har banken betalt til megler 2.1mill. Idag fikk jeg sms fra megler at de har mottatt oppgjøret, og pengene blir liggende på meglers klientkonto i 14 dager før kjøper får dem. Megler har tidligere opplyst at rente godtgjørelse faller på meg. Vil det si at så lenge pengene ligger på konto og ikke utbetalt til kjøper, så får jeg renten av beløpet? 

Ville hjulpet myyyye om jeg fikk noen tusenlapp ekstra vedinnflyttingen. Så håper spent..

Husk at fra overtagelsesdagen tilhører disse pengene selger. Ergo får du bare renter fram til overtagelsen. Normalt sett vil en oppegående bank ikke utbetale en kjøpesum 14 dager før overtagelse, da det vanskelig vil kunne forsvares overfor kundene. Du vil jo måtte betale 2%+ rente på pengene hos banken.

Forøvrig er det verdt å merke seg at man som regel bare får utbetalt renter som overstiger et halvt rettsgebyr (ca 500 kr.).

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...