Gå til innhold

Valp 8 mnd har ikke løftet benet ved tissing enda..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Valpen min på 8 mnd har ikke begynt og løfte benet enda når den er ute og tisser. Jeg lurer litt på når dette pleier og skje? Og er det riktig som jeg tenker: Når hunden har begynt og løfte benet ved tissing så er den på en måte blitt "voksen"? 

Anonymkode: 5cdc4...1d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en hund på 6 år. Han liker best å tisse uten for mye anstrengelser, derfor løftes beinet sjelden. Han står med alle 4 beina plantet på jorda. 

Jeg skjønner tankegangen din og du har vel på en måte "rett", men da finnes det enkelte hunder som aldri blir voksne.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, den har ikke blitt "voksen" når den gjør det. NÅR og OM den velger å gjøre det er individuelt.

Min hund startet med det da han var 10 uker gammel. Noen gjør det aldri. Det er litt hva de foretrekker..

Anonymkode: 17c2b...4f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt flere hunder. Blant annet en hann som kun løfter på beinet for å tisse når han er ivrig (f.eks om vi var på vei til fotballbanen hvor han kunne løpe løs). Tisser stort sett uten å løfte på beinet. En annen hann vi hadde, som nå er død, tok etter sin far, og løftet på beinet ved 4-5 månedersalder, og gjorde det alltid siden. Så her er det mange variasjoner. Stort sett har min generelle erfaring vært at hanner løfter på beinet når de er kjønnsmodne, for å markere seg. Løfter de på beinet, kommer urinen høyere opp og vil derfor gjerne være enklere å få ferten av for andre hunder. 

Anonymkode: 23c64...ab0

AnonymBruker
Skrevet

Min hann hund på 5 år har aldri løftet på benet. Han står helt vanlig, mulig strekker seg litt og tisser. 

Anonymkode: 22c2c...16a

Skrevet

individuelt detta. Plutselig så letter den på beinet og blir veeeldig stolt

AnonymBruker
Skrevet

Min er 6 år og aldri løftet på beinet.

Anonymkode: bf752...e49

AnonymBruker
Skrevet

Min er 12 og begynte først for et halvt år siden da vi flyttet til et sted med et tre i hagen. Det ble tissetreet og for å kunne tisse på det måtte beinet løftes. Løfter aldri beinet utenom det da.

Anonymkode: 42d53...a4e

AnonymBruker
Skrevet
På 4/27/2017 den 7.55, AnonymBruker skrev:

Valpen min på 8 mnd har ikke begynt og løfte benet enda når den er ute og tisser. Jeg lurer litt på når dette pleier og skje? Og er det riktig som jeg tenker: Når hunden har begynt og løfte benet ved tissing så er den på en måte blitt "voksen"? 

Anonymkode: 5cdc4...1d3

Så utrolig praktisk!! Da slipper du kanskje markering på ting og tang, møbler og sånn liksom. Og så tisser de kanskje ikke 10 ganger på en tur, men setter seg ned et par ganger og tømmer seg helt, i stedet for å "spare" til de 20 trærne og lyktestolpene de skal passere.

Anonymkode: c3533...da9

Skrevet

Det er veldig individuelt. Min begynte vel å løfte benet rett før han fylte et år, men vet om hannhunder som har gjort det fra 4 måneders alder og andre som sjelden gidder :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...