AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #1 Skrevet 27. april 2017 Har lenge mistrives på jobben og er på toppen av det hele nå pålagt et nytt ansvar jeg overhode ikke vil ha. Det gjelder ikke bare meg, men alle på min avdeling har fått hvert sitt nye ansvar. Jeg har lenge tenkt på å bytte jobb og nå er tiden inne. Det nye ansvaret krever at jeg setter meg inn i en del ting noe som bare er dumt nå som jeg uansett er på vei bort. Bør jeg fortelle sjefen at jeg søker jobber og at jeg derfor ikke vil ha dette ansvaret? Pga. tidligere forhold på arbeidsplassen er jeg redd for at jeg ikke får så høy status her i tiden framover hvis de vet at jeg er på vei bort. Og jeg vet jo heller ikke når jeg får en ny jobb. Synes selv at det er ubehagelig å fortelle dette før jeg har mulighet til å si opp. Og hva om de likevel pålegger meg det frem til jeg finner noe nytt? Men hvordan kan jeg slippe unna dette ansvaret uten å fortelle om planenene mine? Kan jo ikke akkurat si at det er personlige grunner til at jeg ikke ønsker det, og at jeg ikke kan fortelle hvorfor. Anonymkode: 73ee8...566
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #2 Skrevet 27. april 2017 Hei, Et lite tips fra meg som har søkt på 11 jobber de siste to månedene uten napp. Jeg mistrives også og ønsker meg bort snarest. Ikke fortell noe til sjefen før du har fått jobben, det er ikke sikkert at det er så enkelt å få ny jobb som du ønsker. Markedet er ikke det enkleste for tiden. Bruk arbeidstiden til å sette deg inn i de nye oppgavene, ikke fritiden. Tar det noen måneder før du får ny jobb er det ikke gøy at det er dårlig stemning hele tiden. I tillegg skal du kanskje bruke sjefen som referanse? Det er bedre at han/hun blir tatt litt på senga enn at han/hun får god tid til å irritere seg over deg. Anonymkode: 1edea...f2f 6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #3 Skrevet 27. april 2017 Ikke si noe. Lat som ingenting, så slipper du å ende opp slik jeg gjorde, med full utfrysing fra kollegene. Det gikk så langt at de jeg før hadde hatt nært samarbeid med ikke lenger svarte når jeg ringte. Noen sjefer tar sånt veldig personlig. Anonymkode: 8aed7...abb 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #4 Skrevet 27. april 2017 Takk, men jeg vil virkelig ikke ha det nye ansvaret og det stresser meg skikkelig. Er helt umotivert for det også. Finner ingen unnskyldning ovenfor sjefen til å ikke skulle ta det heller, ettersom det ikke krever såå mye av meg. Det er mer det at jeg absolutt ikke vil. Anonymkode: 73ee8...566
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #5 Skrevet 27. april 2017 Du kan jo slutte når som helst egentlig, om du ikke liker jobben du har Men da får du heller ikke lønn, og det regner jeg med du må ha? Ergo må du bare finne deg i de nye oppgavene frem til du finner en ny jobb. IKKE si noe til sjefen at du leter etter noe annet! Det er noe med det, vet de at noen skal slutte, så blir de liksom litt "trappet ned" på en måte. Vi har en som vi vet søker andre jobber, og det er alltid et tema i personalsammenheng "ja, men han skal jo slutte uansett" liksom. Når jeg gikk oppsigelsestid i min forrige jobb, så fikk jeg ingen informasjon, ble ikke invitert på julebord og lignende, de avsluttet meg lenge før jeg hadde sluttet.... Anonymkode: 9c0b9...389 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #6 Skrevet 27. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke si noe. Lat som ingenting, så slipper du å ende opp slik jeg gjorde, med full utfrysing fra kollegene. Det gikk så langt at de jeg før hadde hatt nært samarbeid med ikke lenger svarte når jeg ringte. Noen sjefer tar sånt veldig personlig. Anonymkode: 8aed7...abb Signerer. Med mange av dagens udugelige ledere som ikke greier å være profesjonelle, så bør man ikke si noe, helst ikke før man har fått ny jobb. Aberet er jo at ny arbeidsgiver gjerne vil bruke nåværende sjef som referanse, men man kan prøve å få en tidligere sjef til å stille f. eks. Nei, ikke ta sjansen på å bli fryst ut. Anonymkode: 85bd7...ba1
Ild Skrevet 27. april 2017 #7 Skrevet 27. april 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo slutte når som helst egentlig, om du ikke liker jobben du har Men da får du heller ikke lønn, og det regner jeg med du må ha? Ergo må du bare finne deg i de nye oppgavene frem til du finner en ny jobb. IKKE si noe til sjefen at du leter etter noe annet! Det er noe med det, vet de at noen skal slutte, så blir de liksom litt "trappet ned" på en måte. Vi har en som vi vet søker andre jobber, og det er alltid et tema i personalsammenheng "ja, men han skal jo slutte uansett" liksom. Når jeg gikk oppsigelsestid i min forrige jobb, så fikk jeg ingen informasjon, ble ikke invitert på julebord og lignende, de avsluttet meg lenge før jeg hadde sluttet.... Anonymkode: 9c0b9...389 Dette! Arbeidsgiver har styringsrett, og så lenge du mottar lønn kan arbeidsgiver bestemme hvilke oppgaver du skal gjøre (med mindre det står skrevet i din arbeidskontrakt, og det gjør det svært sjelden nettopp av denne grunnen) Endret 27. april 2017 av Ild 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå