AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #1 Skrevet 27. april 2017 Hei jeg er den samme AB som har skrevet før ang mine svigerrinner som lar barna spise / drikke på sofa på seng. Nå er det slik at jeg og hun ene svigerinnna mi var på overnattings besøk hos en beste venn av oss. Når vi våknet på morgenen hadde dattera til min svigerinne bæsjet. (Hun har diaré) Hun stod opp tok med henne til badet og vasket henne, tok håndkle rundt henne og tok med henne til rommet. Barnet satt nede på teppe i mens gikk min svigerinne for å hente bleie og sink salve. hun brukte kanskje noen sekunder på å hente disse to tingene. I det hun kom tilbake hadde barnet flyttet på seg. Hadde ikke håndkle rundt seg og hun holdt på å bæsje PÅ TEPPE. Bæsjen var flytende som vann siden hun har løs mage. 😲😲😲 Jeg satt helt stille av å se henne bæsje på teppe. Jeg tenkte hva i helvete er det hun driver med. Men svigerinna mi brydde seg ikke så mye. Hun bare det går bra jeg kan vaske det vekk med såpe og vann. hun lot dattera bli ferdig med å bæsje på teppe 😲😲😲 Hallooooo det er snakk om bæsj!!! Det er ikke snakk om melk juice eller noen andre matvarer. Jeg ble helt satt ut av å høre på det at "det går bra jeg kan vaske teppe med vann og såpe" Venninna vi var på besøk hos har selv 2 barn. Hvordan er det med dere på KG som har små barn? å bæsje på teppe er det helt normalt for dere? Setter dere barnet uten bleie på teppe?? Jeg tenker at kanskje det er bare jeg som syns der var rart siden jeg ikke har barn selv. Er det normalt for de som har barn?? Venninna som vi var hos ga henne vann og såpe så hun kan tørke det opp. Venninna sa ingen ting mer. Anonymkode: 78a34...4bf
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #2 Skrevet 27. april 2017 Eier ikke ungen folkeskikk? Bæsje på teppe gjør man bare ikke! Anonymkode: 88a95...8d8 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #3 Skrevet 27. april 2017 En ettåring med diaré bæsjer der den er. Jeg personlig ville nok bedt noen enten passe på ungen på badet eller hente bleier i bilen - badgulv er enklere å vaske enn tepper. Det virkelige spørsmålet her, er hvorfor i allverden ettåringens mor ikke hadde med bleier inn på overnattingsbesøk. Anonymkode: 3d31e...554 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #4 Skrevet 27. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ettåring med diaré bæsjer der den er. Jeg personlig ville nok bedt noen enten passe på ungen på badet eller hente bleier i bilen - badgulv er enklere å vaske enn tepper. Det virkelige spørsmålet her, er hvorfor i allverden ettåringens mor ikke hadde med bleier inn på overnattingsbesøk. Anonymkode: 3d31e...554 TS skriver da ikke at det ble hentet bleier i bilen? Jeg hadde ikke satt ungen på et teppe uten bleie. Anonymkode: c24df...b6a 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #5 Skrevet 27. april 2017 😂😂😂 sånt skjer om hun var borte i toppen 30 sekunder mens hun lette etter bleie på badet feks. Jeg personlig hadde jo ikke tenkt at ungen skulle bæsje rett etter at den faktisk hadde bæsjet i bleien. Dette har da ingenting med oppdragelse å gjøre det er bare slikt som kan skje når man har små barn. Min datter hadde en liten periode der hun alltid bæsjet i badevannet sitt kjempe kult! 😂 Uansett hvor mye hun hadde bæsjet før så greide hun å presse ut noe helst sånn at det tok litt tid før jeg oppdaget hva som fløt rundt bak henne Anonymkode: 58d88...2cd 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #6 Skrevet 27. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS skriver da ikke at det ble hentet bleier i bilen? Jeg hadde ikke satt ungen på et teppe uten bleie. Anonymkode: c24df...b6a Ser det nå. Jeg leste vel feil på morrakvisten. Uansett burde vel ettåringen med diaré vært på badet inntil ny bleie var på plass. Men shit happens (pun intended) med ettåringer. Anonymkode: 3d31e...554 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #7 Skrevet 27. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg er den samme AB som har skrevet før ang mine svigerrinner som lar barna spise / drikke på sofa på seng. Nå er det slik at jeg og hun ene svigerinnna mi var på overnattings besøk hos en beste venn av oss. Når vi våknet på morgenen hadde dattera til min svigerinne bæsjet. (Hun har diaré) Hun stod opp tok med henne til badet og vasket henne, tok håndkle rundt henne og tok med henne til rommet. Barnet satt nede på teppe i mens gikk min svigerinne for å hente bleie og sink salve. hun brukte kanskje noen sekunder på å hente disse to tingene. I det hun kom tilbake hadde barnet flyttet på seg. Hadde ikke håndkle rundt seg og hun holdt på å bæsje PÅ TEPPE. Bæsjen var flytende som vann siden hun har løs mage. 😲😲😲 Jeg satt helt stille av å se henne bæsje på teppe. Jeg tenkte hva i helvete er det hun driver med. Men svigerinna mi brydde seg ikke så mye. Hun bare det går bra jeg kan vaske det vekk med såpe og vann. hun lot dattera bli ferdig med å bæsje på teppe 😲😲😲 Hallooooo det er snakk om bæsj!!! Det er ikke snakk om melk juice eller noen andre matvarer. Jeg ble helt satt ut av å høre på det at "det går bra jeg kan vaske teppe med vann og såpe" Venninna vi var på besøk hos har selv 2 barn. Hvordan er det med dere på KG som har små barn? å bæsje på teppe er det helt normalt for dere? Setter dere barnet uten bleie på teppe?? Jeg tenker at kanskje det er bare jeg som syns der var rart siden jeg ikke har barn selv. Er det normalt for de som har barn?? Venninna som vi var hos ga henne vann og såpe så hun kan tørke det opp. Venninna sa ingen ting mer. Anonymkode: 78a34...4bf Er dette et løst teppe som kan vaskes i vaskemaskin, vaskes for hånd, eller leveres på renseri? Det var synd at teppet ble tilsmusset. Barnets mor hadde kanskje ikke salven og bleien liggende klar på badet? Anonymkode: 2ec06...19f
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #8 Skrevet 27. april 2017 Du satt stille å kikket på at ungen bæsjet? Kunne du ikke reist deg opp og fjernet ungen fra teppet da? Diareen hadde uansett kommet ut, men ville vært bedre om det hadde kommet på gulvet. Dette går ikke på dårlig oppdragelse, men på at uhell kan skje. Og en ettåring har ikke kontroll over lukkemuskelen (hvem har vel det hvis de har diare....). Moren til ungen hadde jo ballet rundt et håndkle og skyndtet seg for å hente bleier. Virker som om du leter etter noe å ta svigerinnen din på. Anonymkode: ae966...947 12
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #9 Skrevet 27. april 2017 Hvorfor tar noen med seg en syk ettåring på overnattingsbesøk? Anonymkode: cb086...3eb 2
lunamuna Skrevet 27. april 2017 #10 Skrevet 27. april 2017 (endret) Stakkars svigerinnen din. Hvorfor henger du henne ut? Har du ikke barn selv? Du kunne også flyttet ungen selv, du trenger ikke bare sitte og glo, for deretter å gå på KG og henge henne ut for sin "oppførsel". Nå har ikke jeg tepper i hus, nøyaktig av den grunn og det at unger generelt griser og søler mye, men her tisser snart 2 åringen rett som det er OVERALT. I sofaen også, gitt. Hun løper ofte litt naken etter bleieskift eller bad, fordi hun blir så lett sår og trenger å lufttørke litt før salve og ny bleie. Hadde hun måttet bæsje, så ville hun jammen gjort det også. Hvem bryr seg egentlig? Det er da bare å vaske. Endret 27. april 2017 av lunamuna 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #11 Skrevet 27. april 2017 Jeg lar aldri min 1-åring være uten bleie andre steder enn på badet eller utendørs... Ikke interessert i at hun tisser eller bæsjer på møbler eller tepper... Anonymkode: f4b8d...527 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #12 Skrevet 27. april 2017 Men herregud da, istedenfor å klage på både vennine og svigerinne på KG, bør du ta tak i ditt eget liv. Jeg er flau over dine vegne at du ikke kan oppføre deg ordentlig og ta sakene i sine egne hender. Hvis du ser at barnet bæsjer flytter du på barnet. Skjønner godt at du ikke barn, og håper ikke du får muligheten til det siden du ikke klarer å flytte et barn noen cmAnonymkode: c24cb...00c 2
Biloba Skrevet 27. april 2017 #13 Skrevet 27. april 2017 1 time siden, lunamuna skrev: Stakkars svigerinnen din. Hvorfor henger du henne ut? Har du ikke barn selv? Du kunne også flyttet ungen selv, du trenger ikke bare sitte og glo, for deretter å gå på KG og henge henne ut for sin "oppførsel". Nå har ikke jeg tepper i hus, nøyaktig av den grunn og det at unger generelt griser og søler mye, men her tisser snart 2 åringen rett som det er OVERALT. I sofaen også, gitt. Hun løper ofte litt naken etter bleieskift eller bad, fordi hun blir så lett sår og trenger å lufttørke litt før salve og ny bleie. Hadde hun måttet bæsje, så ville hun jammen gjort det også. Hvem bryr seg egentlig? Det er da bare å vaske. Man oppfører seg virkelig ikke slik i andres hjem, med andres tepper! Som foreldre tar man selvsagt ansvar for at ikke bleiebarn går rundt uten bleie og bokstavelig talt skiter ned andres hjem. Hva slags standard man vil ha hjemme hos seg selv får en velge selv, hos andre tar man hensyn. Uten at jeg skjønner hvorfor noen vil ha tiss og bæsj rundt i huset sitt... 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #14 Skrevet 27. april 2017 Det var et uhell som kunne skje (dersom man ikke passer godt på). MEN: Hadde det vært meg, så hadde jeg blitt veldig pinlig berørt, og tilbudt meg med EN gang å vaske teppet. Spurt om å få såpe og vann, og gått igang med skrubbing med en gang. Det er noen foreldre som mangler folkeskikk etter de har fått barn.... Vi hadde en ny nabo som var på besøk, og plutselig tisset toåringen seg ut, og det ble en dam på gulvet. "Uff da!" sa hun. Og tok med toåringen for å vaske ham på badet. Da de kom ned igjen var barnet splitter nakent, og hun lot ham sitte på sofaen vår og leke i stua helt naken. Dette syntes JEG var skikkelig ekkelt. Ikke engang mine egne barn får sitte på sofaen uten truse. Ikke snakk om at hun beklaget seg, eller hadde tenkt å vaske opp dammen etter sønnen, heller. Så det måtte jeg gjøre.... Etter hvert har vi blitt såpass godt kjent at jeg tør å sette foten ned i slike tilfeller, heldigvis. Og vi har pga dette fått et litt anstrengt forhold, hehe.... Anonymkode: 28268...2a5 1
Minlillesky Skrevet 27. april 2017 #15 Skrevet 27. april 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg er den samme AB som har skrevet før ang mine svigerrinner som lar barna spise / drikke på sofa på seng. Nå er det slik at jeg og hun ene svigerinnna mi var på overnattings besøk hos en beste venn av oss. Når vi våknet på morgenen hadde dattera til min svigerinne bæsjet. (Hun har diaré) Hun stod opp tok med henne til badet og vasket henne, tok håndkle rundt henne og tok med henne til rommet. Barnet satt nede på teppe i mens gikk min svigerinne for å hente bleie og sink salve. hun brukte kanskje noen sekunder på å hente disse to tingene. I det hun kom tilbake hadde barnet flyttet på seg. Hadde ikke håndkle rundt seg og hun holdt på å bæsje PÅ TEPPE. Bæsjen var flytende som vann siden hun har løs mage. 😲😲😲 Jeg satt helt stille av å se henne bæsje på teppe. Jeg tenkte hva i helvete er det hun driver med. Men svigerinna mi brydde seg ikke så mye. Hun bare det går bra jeg kan vaske det vekk med såpe og vann. hun lot dattera bli ferdig med å bæsje på teppe 😲😲😲 Hallooooo det er snakk om bæsj!!! Det er ikke snakk om melk juice eller noen andre matvarer. Jeg ble helt satt ut av å høre på det at "det går bra jeg kan vaske teppe med vann og såpe" Venninna vi var på besøk hos har selv 2 barn. Hvordan er det med dere på KG som har små barn? å bæsje på teppe er det helt normalt for dere? Setter dere barnet uten bleie på teppe?? Jeg tenker at kanskje det er bare jeg som syns der var rart siden jeg ikke har barn selv. Er det normalt for de som har barn?? Venninna som vi var hos ga henne vann og såpe så hun kan tørke det opp. Venninna sa ingen ting mer. Anonymkode: 78a34...4bf Uffda. Stakkar lille, det hørtes ikke godt ut Det er sånt som skjer. Barn er veldig raske, uansett om foreldrene er raske selv.. Du kunne faktisk reist deg opp og løftet barnet vekk fra teppe for å minimere "skaden". Ikke bare sitte der helt apatisk. Det går faktisk bra å vaske teppet med vann og såpe. Det er bare et teppe.. Uhell kan faktisk lett skje. At du sitter her inne og finner ting å klage på ang mødre og barn, er spesielt. Det var et uhell fra barnets side. Barnet kan ikke noe for det stakkar. Mammaen burde kanskje ikke satt barnet ved teppe, men det er bedre enn et kaldt gulv. Og kom igjen, det er bare et teppe..et materialistisk ting som kan vaskes... Barnet mitt har både bæsjet i badevannet, kastet opp i senga, på dyner og puter og sofaen og på meg. Barnet har tisset på seg, hatt mange uhell. Men det er sånn barn er. Og det er jo bare å vaske. Om du ikke takler det, er det like greit du ikke har barn.. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #16 Skrevet 27. april 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg er den samme AB som har skrevet før ang mine svigerrinner som lar barna spise / drikke på sofa på seng. Nå er det slik at jeg og hun ene svigerinnna mi var på overnattings besøk hos en beste venn av oss. Når vi våknet på morgenen hadde dattera til min svigerinne bæsjet. (Hun har diaré) Hun stod opp tok med henne til badet og vasket henne, tok håndkle rundt henne og tok med henne til rommet. Barnet satt nede på teppe i mens gikk min svigerinne for å hente bleie og sink salve. hun brukte kanskje noen sekunder på å hente disse to tingene. I det hun kom tilbake hadde barnet flyttet på seg. Hadde ikke håndkle rundt seg og hun holdt på å bæsje PÅ TEPPE. Bæsjen var flytende som vann siden hun har løs mage. 😲😲😲 Jeg satt helt stille av å se henne bæsje på teppe. Jeg tenkte hva i helvete er det hun driver med. Men svigerinna mi brydde seg ikke så mye. Hun bare det går bra jeg kan vaske det vekk med såpe og vann. hun lot dattera bli ferdig med å bæsje på teppe 😲😲😲 Hallooooo det er snakk om bæsj!!! Det er ikke snakk om melk juice eller noen andre matvarer. Jeg ble helt satt ut av å høre på det at "det går bra jeg kan vaske teppe med vann og såpe" Venninna vi var på besøk hos har selv 2 barn. Hvordan er det med dere på KG som har små barn? å bæsje på teppe er det helt normalt for dere? Setter dere barnet uten bleie på teppe?? Jeg tenker at kanskje det er bare jeg som syns der var rart siden jeg ikke har barn selv. Er det normalt for de som har barn?? Venninna som vi var hos ga henne vann og såpe så hun kan tørke det opp. Venninna sa ingen ting mer. Anonymkode: 78a34...4bf Du snakker om en baby. Du kan ikke være helt god Anonymkode: 5e0fb...ac1
lunamuna Skrevet 27. april 2017 #17 Skrevet 27. april 2017 58 minutter siden, Biloba skrev: Man oppfører seg virkelig ikke slik i andres hjem, med andres tepper! Som foreldre tar man selvsagt ansvar for at ikke bleiebarn går rundt uten bleie og bokstavelig talt skiter ned andres hjem. Hva slags standard man vil ha hjemme hos seg selv får en velge selv, hos andre tar man hensyn. Uten at jeg skjønner hvorfor noen vil ha tiss og bæsj rundt i huset sitt... Oppfører seg hvordan? Ingen bleier tilgjengelig, så man surrer et håndkle rundt ungen og setter ned barnet på noe varmere enn et kaldt gulv med rumpa så og si rett nedpå, for så å løpe unna i 30 sek for å hente bleie? Det kan også ha vært enklere å la ungen drite ferdig, fremfor å løfte henne med seg på gulvet etc., for hvordan ville det blitt mindre grisete med ei lang stripe av dritt fremfor en våt klatt samlet på ett sted? Det var ikke akkurat meningen at ungen skulle drite igjen, kanskje hun ikke engang tenkte på at det kunne skje, og det er da helt innafor å ikke tenke når man står midt i det. Det har ikke med hva man vil ha i huset sitt og hvilken standard man setter hjemme hos seg selv - her vaskes gulv og møbler godt etter uhell. Vi har det sånn sett skinnende rent etter hvert eneste bad ungen tar. Jeg synes det er mye bedre med tiss og bæsj rundt om i huset som enkelt vaskes bort enn en sår stump. Men det får være opptil enhvert forelder å se an selv. 1
melatonin Skrevet 27. april 2017 #18 Skrevet 27. april 2017 Klødde du i fringrene av å kaste deg over pcen og skrive dette på kg? Jeg har ikke barn selv, men med litt hjernekapasitet så kan man tenke seg at alt er ikke like greit å planlegge med en 1 åring, spesielt ikke hvis de får diare. Tenk bare om du hadde reist deg og flyttet ungen i det den begynte å bæsje, for du satt jo bare rolig og så på. Og når du tenker hva i helvete ungen gjorde, tenkte du da et en etåring ikke har samme tanker om bæsj som oss som har levd mer enn et år? En ettåring tenker ikke konsekvenser med vasking og bakterier. Barnet bæsjet på teppet, men her er det du som driter deg ut. 1
Biloba Skrevet 27. april 2017 #19 Skrevet 27. april 2017 (endret) 1 time siden, melatonin skrev: Klødde du i fringrene av å kaste deg over pcen og skrive dette på kg? Jeg har ikke barn selv, men med litt hjernekapasitet så kan man tenke seg at alt er ikke like greit å planlegge med en 1 åring, spesielt ikke hvis de får diare. Tenk bare om du hadde reist deg og flyttet ungen i det den begynte å bæsje, for du satt jo bare rolig og så på. Og når du tenker hva i helvete ungen gjorde, tenkte du da et en etåring ikke har samme tanker om bæsj som oss som har levd mer enn et år? En ettåring tenker ikke konsekvenser med vasking og bakterier. Barnet bæsjet på teppet, men her er det du som driter deg 1 time siden, lunamuna skrev: Oppfører seg hvordan? Ingen bleier tilgjengelig, så man surrer et håndkle rundt ungen og setter ned barnet på noe varmere enn et kaldt gulv med rumpa så og si rett nedpå, for så å løpe unna i 30 sek for å hente bleie? Det kan også ha vært enklere å la ungen drite ferdig, fremfor å løfte henne med seg på gulvet etc., for hvordan ville det blitt mindre grisete med ei lang stripe av dritt fremfor en våt klatt samlet på ett sted? Det var ikke akkurat meningen at ungen skulle drite igjen, kanskje hun ikke engang tenkte på at det kunne skje, og det er da helt innafor å ikke tenke når man står midt i det. Det har ikke med hva man vil ha i huset sitt og hvilken standard man setter hjemme hos seg selv - her vaskes gulv og møbler godt etter uhell. Vi har det sånn sett skinnende rent etter hvert eneste bad ungen tar. Jeg synes det er mye bedre med tiss og bæsj rundt om i huset som enkelt vaskes bort enn en sår stump. Men det får være opptil enhvert forelder å se an selv. Det var to andre voksne der. "Kan en av dere se etter ungen her på badegulvet et øyeblikk mens jeg løper etter en bleiene?" Feil i sitering, men altså siste del fra meg. Endret 27. april 2017 av Biloba 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå