Thomasine Skrevet 22. desember 2004 #1 Del Skrevet 22. desember 2004 Fikk sjokk i dag... :o Vi skulle kjøpe pølse og lillegutt ville ha stekt løk på. Narvesen tar 4 kr. for en liten skje... :o Hva koster en pose i butikken? Rundt 10,-...??!! Smålig, synes jeg... Jeg kjøper aldri pølse i kiosken, og det er nok ikke fare for at jeg kommer til å gjøre det oftere etter dette heller... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 22. desember 2004 #2 Del Skrevet 22. desember 2004 Men Narvesen er ikke butikken. Vi betaler hva det koster så lenge folk er villige til å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 22. desember 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 22. desember 2004 Men Narvesen er ikke butikken. Vi betaler hva det koster så lenge folk er villige til å gjøre det. Nei, jeg betaler IKKE 4 kr for en ss stekt løk... Ja, jeg ser at de bare kan fortsette med den rå-prisen så lenge folk gidder betale... :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miau Skrevet 22. desember 2004 #4 Del Skrevet 22. desember 2004 En kopp traktekaffe på cafe koster ca like mye som en pose kaffe på matbutikken. Det er nok ikke uten grunn at cafeen ikke tar 50øre pr. kopp. Hvis det sier deg noe?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 23. desember 2004 #5 Del Skrevet 23. desember 2004 Nå koster alltid sprøstekt løk(og annet tilbehør) ekstra i kiosker og på bensinstasjoner da.. Tror det er du som er gnien.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffegjesten Skrevet 23. desember 2004 #6 Del Skrevet 23. desember 2004 Sto i kø i går på Rema. Foran meg i køen sto ene jenta fra kiosken 50meter bortenfor. Hun kjøpte masse lomper og sprøstekt løk. Den sprøstekte løken kostet ca 10 kr pakken og da jeg gikk forbi kiosken etterpå så jeg at de også tok 4 kr pr spiseskje. Lompene kostet 5,90 for 10 stk. Aner meg at fortjenesten er god - de som vil kan betale. Lurer på mye jeg - har nesten alltid kost meg med en(flere) kopp kaffe. For meg virker det avstressende og jeg nyter den. Nå fortiden er det blitt mote å drikke kaffe av beger overalt - på bussen, løpene til T-banen, mens man går fra det ene stedet til det andre. Ikke forstår jeg at det da kan bli noen nytelse. Tror bare det er blitt en sånn "must have"-greie, som mange tjener penger på. Miau: En kopp traktekaffe på cafe koster ca like mye som en pose kaffe på matbutikken. Det er nok ikke uten grunn at cafeen ikke tar 50øre pr. kopp. Hvis det sier deg noe?? Finnes det kafeer hvor du får en kopp kaffe til kr 10? Traff på to jenter på ca 25 i går(på handleturen til Rema) som jeg kjenner. De satt da og spiste lunsj på en liten kafe. De hadde kjøpt seg en baguette hver og en koppkaffe, noe de sa de gjorde hver dag = kr 55.- De hadde begynt med det - matpakke var så kjedelig(noe jeg kan være enig i) Hvis man ganger dette med 5 og kanskje 45 uker i året blir det kr 12375.- Kan bli mange matpakker av sånt - og endel annet. Ene jenta, hun jeg kjenner best klager nesten alltid over hvor utrolig dårlig råd hun har........................Heldigvis kan de bruke pengene på hva de vil for meg. Jeg er altfor mye gnier til å kjøpe pølse på 7-eleven, bensinstasjon eller kjøpe kaffe i beger og løpe av gårde. McDonald og dess like er noe svineri - katastrofemat spør du meg, men det gjør du neppe. Skal jeg spise ute bør det være noe bedre.......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #7 Del Skrevet 23. desember 2004 Det er snakk om å være en kresen forbruker her. På 7-Eleven, som faktisk er eid av samme selskap som Narvesen, får du alt pølsetilbehør gratis(bortsett fra rekesalat). Dvs kjøp pølse på 7-Eleven, ikke på Narvesen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 23. desember 2004 #8 Del Skrevet 23. desember 2004 Pølsene i seg selv koster da også fantastisk mye mer på Narvesen eller 7-11 enn om du kjøper dem i butikken og koker dem hjemme...? For ikke snakke om en flaske vin på en restaurant. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 23. desember 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 23. desember 2004 Ja, registrerer at folk synes jeg er gnien... Sånn er jeg da... :-) Ja, pølsene koster også mere per stk i en kiosk og det betaler jeg innimellom, men da synes jeg godt at hvis det er ønskelig så kan jeg få tilbehøret, som noen sier er gratis andre steder, gratis hos Narvesen også! De tjener sikkert så bra at de godt kan tilby kundene litt ekstra service. :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #10 Del Skrevet 23. desember 2004 Ja, registrerer at folk synes jeg er gnien... Sånn er jeg da... :-) Ja, pølsene koster også mere per stk i en kiosk og det betaler jeg innimellom, men da synes jeg godt at hvis det er ønskelig så kan jeg få tilbehøret, som noen sier er gratis andre steder, gratis hos Narvesen også! De tjener sikkert så bra at de godt kan tilby kundene litt ekstra service. :) Hvis jeg først skal betale så mye for en pølse så gjør det meg ingenting å betale 4 kr. for stekt løk om jeg vil ha det. Jeg kjøper ikke pølse hver dag så det ruinerer meg ikke. Men, det er klart for mange er det prinsippet som teller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. desember 2004 #11 Del Skrevet 23. desember 2004 alt koster selvfølgelig mer på kiosken en i dagligvaren!! en dagligvare kjøper helt andre kvantum en en kiosk gjør, de selger også i ett helt annet kvantum en kiosken gjør! når dagligvaren kjøper inn masse av en vare, betaler de mindre selv, og kan selvfølgelig da også ta mindre betalt av kunde, selv om de setter opp prisen såpass at de faktisk får fortjeneste av det. en kiosk kjøper mindre kvantum. Du sier du så en kioskansatt på rimi for å kjøpe noen poser lompe og/eller løk, da kjøper de jo kun noen poser, dette betaler de full pris på og for å kunne få profitt på det, så må de jo selvsagt ha høyere pris en dersom du selv går å kjøper det på butikken som har kjøpt mange og dermed fått det rimeligere!! dersom man ikke ønsker å betale 4 kroner for løk, så gå steder der du slipper det. Narvesen overlever nok uten å gi bort løken som de faktisk betaler for! alt dreier seg vel hovedsakelig om hvor mye de betaler selv og hvor mye de tar for å få den ønskede/trengte fortjenesten, og når utgiftene er høyere, så sier det seg selv at prisen for kunden også da økes! vil man ikke betale for kioskvarer, så gå andre steder. ønsker man ikke betale for kaffe på kafe, fordi den er dyrere en om man kjøper på butikken og trakter hjemme, så lar man være å gå på kafe og går hjem og lager kaffe og pølser istedenfor. det kommer alltid til å være dyrere på kiosker en på dagligvaren, og det MÅ det være, om vi ønsker oss kiosker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 23. desember 2004 #12 Del Skrevet 23. desember 2004 Ja, vi kan jo trekke dama som står bak disken, 4kr i timelønn i stedet? Grunnen til at det koster mer, er jo fordi du får det servert og betaler faktisk 24% moms av alt du spiser ute (12% på remapølsen du kjøpte i butikken).. Det koster å holde den pølsegrillen varm, ren og pen.. samt det koster å ha noen til å fylle på tilbehør i de rette skålene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 23. desember 2004 #13 Del Skrevet 23. desember 2004 Alt dette er blitt nevnt før i tråden, men jeg blir litt småprovosert når folk klager og syter over at prisene i kiosk er så forferdelig høye. Trådstarter, hvis dette er forferdelig for deg så burde du kanskje gå med en 10-kroners pose med løk i vesken din? Enhver Narvesenkiosk må kjøpe inn produkter fra spesielle leverandører. Kvaliteten på løken du får på Narvesen er en helt annen enn den du får på Rimi. Kundene merker nok ikke forskjell, men nå er Narvesenkioskene pålagte å selge proodukter fra leverandører i henhold til kontrakter osv. Du kan mene at dette er smålig av Narvesen og kioskeiere, men nå er det anderledes regler på å drive kiosk enn å drive en butikk. Kiosker må innfri andre krav en butikker bl.a.. En daglig leder på Narvesen kan dessverre ikke gå på Rimi og kjøpe pølser, lompe og stekt løk for å selge i sin kiosk til lavere priser. Dette er også kontraktfestet med Narvesen, som igjen har kontrakter med pølseleverandøren Leiv Vidar. På Narvesen kan man dessuten kjøpe menyer, og da er tilbehør gratis. Det lønner seg dermed å betale noen kroner ekstra for å få med en brus i tillegg. Et ganske greit salgstriks. Det ligger nok endel mer bak det hele enn grådighet fra de som driver kiosken. Visste du også at enhver daglig leder er ansvarlig for alt av inntekter og utgifter selv i Narvesen? Alt går av egen lomme, så dersom løken skulle vært gratis i en kiosk hadde det vært daglig leder som hadde tapt på det. Tenk litt på det også. 7/11 eies av Narvesen ja, men det er ikke samme firma. Aksjer kalles det. 2 forskjellige firmaer, 2 forskjellige systemer. Narvesen eier alle aksjene i 7/11 men vil ha dem separert pga navnet. Fastfood kommer alltid til å koste mye når man kjøper det i kiosk eller på fastfood restauranter. Dette er rett og slett et marked for de som ikke har tid til å handle, dra hjem og mekke seg middag hjemme. Om du er sulten mens du er på juleshopping så må du bare avbryte shoppinga for å reise hjem for å spise, eller eventuellt ta med deg matpakke hjemmefra. Lettest er det å kjøpe en pølse eller burger på kjøpesenteret man går på. Og derfor er markedet stort og prisene dertil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 23. desember 2004 #14 Del Skrevet 23. desember 2004 7/11 eies av Narvesen ja, men det er ikke samme firma. Aksjer kalles det. 2 forskjellige firmaer, 2 forskjellige systemer. Narvesen eier alle aksjene i 7/11 men vil ha dem separert pga navnet. For å ha det oppklart: Narvesen eies av Reitangruppen. Reitangruppen eier *rettighetene* til å drive 7-Eleven-konseptet i Skandinavia. Reitan Servicehandel forvalter BÅDE Narvesen- og 7-Eleven-konseptene, og har derfor også samme avtaler og leverandører, også på pølser og tilbehør. (hilsen jordbær sin "Reitan"dude) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Skrevet 23. desember 2004 #15 Del Skrevet 23. desember 2004 Bare en liten kommentar.. Tilbehøret er gratis på 7eleven, men sjekk prisene på pølsene der.. De er tilsvarende høyere enn hos Narvesen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 23. desember 2004 #16 Del Skrevet 23. desember 2004 For å ha det oppklart: Narvesen eies av Reitangruppen. Reitangruppen eier *rettighetene* til å drive 7-Eleven-konseptet i Skandinavia. Reitan Servicehandel forvalter BÅDE Narvesen- og 7-Eleven-konseptene, og har derfor også samme avtaler og leverandører, også på pølser og tilbehør. (hilsen jordbær sin "Reitan"dude) Yes, det glemte jeg å nevne. Syntes vel det var greiest å begrense det litt... Kunne tatt med at Reitan eide Vita-kjeden, Ram&Rom(nedlagt) og HysjHysj(nedlagt, og før Reitan sin tid).. Ja og Burger King da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. desember 2004 #17 Del Skrevet 24. desember 2004 Bare en liten kommentar.. Tilbehøret er gratis på 7eleven, men sjekk prisene på pølsene der.. De er tilsvarende høyere enn hos Narvesen. Dette stemmer ikke i Oslo. Prisene på en grillpølse er for eksempel ca 25 kroner begge steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest happyending Skrevet 24. desember 2004 #18 Del Skrevet 24. desember 2004 Åhh, nå fikk jeg lyst på pølse... :-? Nuvel, jeg har jobbet med å selge pølser, og vi tjente i grunnen ikke noe særlig på pølsene.. Vi solgte ei wienerpølse til 19 kroner tror jeg det var... Og vi hadde tilbehør til 3 kr for løk og 5 for rekesalat.. Ganske stive priser egentlig, men pølsene var himla gode (og dermed dyrere), så vi var nødt å ha de prisene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 24. desember 2004 Forfatter #19 Del Skrevet 24. desember 2004 Trådstarter, hvis dette er forferdelig for deg så burde du kanskje gå med en 10-kroners pose med løk i vesken din? :ekstra kul: Neida, forferdelig er vel kanskje å dra den litt langt... Men, ja jeg mener vel at det går ann å yte litt for kundene, og det at løken ikke er den samme er bare tull - jeg så at de åpnet en helt lik den jeg har hjemme! Men, for å ha sagt det. Nå er jula her og jeg legger ikke mere i det enn at jula mi nok blir koselig!! Håper din blir det også... God jul alle sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. desember 2004 #20 Del Skrevet 25. desember 2004 Nå koster det litt å drive butikk også, da. Skulle man ha solgt for kjøpsprisen der de kjøper varene sine, hadde ikke du hatt noen Narvesen å gå i heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå