AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #1 Skrevet 26. april 2017 Jeg kjenner det er enkelte ting som får meg til å koke fullstendig over. En av de tingene er når kjipe mannsjåvinistiske troll av noen menn prøver å manipulere folk til å tro at enkelte former for overgrep mot kvinner er greit og klarer å prestere å pakke det inn i likestilling av alle ting, som om likestilling betyr at kjønnene skal være like i seg selv og ikke likestillt. To av de tingene jeg har blitt mest provosert over i ulike tråder der likestilling er blitt blandet inn er to ting jeg utelukkende seg på som overgrep av menn på kvinner: 1. Menn som sier de har lov å slå kvinner fordi vi har likestilling og hvis kvinner slår dem er de i sin fulle rett til å mose inn trynet på dem tilbake. Fordi det er likestilling i Norge og det betyr at de har lov å slå tilbake om kvinner slår dem uansett hennes størrelse. 2. Menn som presser kvinner til å abortere barn mot sin vilje, og unnskylder det med at hvis de ikke vil ha barn har de like stor rett til å bestemme om det blir barn eller ei for det skal være likestilling på det planet også og driter i den logiske kortslutningen at de med det sier at det skal være greit for henne å ta livet av barna sine for han og han skal ha rett til å bestemme over hennes kropp. Jeg spyr av dritt som det her, det er den sleipeste måten jeg noensinne har sett fra menns side å dekke over overgrep mot kvinner. Anonymkode: a0852...05e 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #2 Skrevet 26. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner det er enkelte ting som får meg til å koke fullstendig over. En av de tingene er når kjipe mannsjåvinistiske troll av noen menn prøver å manipulere folk til å tro at enkelte former for overgrep mot kvinner er greit og klarer å prestere å pakke det inn i likestilling av alle ting, som om likestilling betyr at kjønnene skal være like i seg selv og ikke likestillt. To av de tingene jeg har blitt mest provosert over i ulike tråder der likestilling er blitt blandet inn er to ting jeg utelukkende seg på som overgrep av menn på kvinner: 1. Menn som sier de har lov å slå kvinner fordi vi har likestilling og hvis kvinner slår dem er de i sin fulle rett til å mose inn trynet på dem tilbake. Fordi det er likestilling i Norge og det betyr at de har lov å slå tilbake om kvinner slår dem uansett hennes størrelse. 2. Menn som presser kvinner til å abortere barn mot sin vilje, og unnskylder det med at hvis de ikke vil ha barn har de like stor rett til å bestemme om det blir barn eller ei for det skal være likestilling på det planet også og driter i den logiske kortslutningen at de med det sier at det skal være greit for henne å ta livet av barna sine for han og han skal ha rett til å bestemme over hennes kropp. Jeg spyr av dritt som det her, det er den sleipeste måten jeg noensinne har sett fra menns side å dekke over overgrep mot kvinner. Anonymkode: a0852...05e Hva tenker du om at kvinner bærer fram barn som menn ikke vil ha, og tvinger de til bidrag? Bør de takke nei til bidrag?, har ikke menn noen ting de skulle sagt her? Anonymkode: 78c58...8f8 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #4 Skrevet 26. april 2017 Er du så evneveik at du ikke klarer å plassere tråden i riktig kategori? Du kan spy av det drittet et annet sted. Anonymkode: 3d497...d65 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #5 Skrevet 26. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du om at kvinner bærer fram barn som menn ikke vil ha, og tvinger de til bidrag? Bør de takke nei til bidrag?, har ikke menn noen ting de skulle sagt her? Anonymkode: 78c58...8f8 Jo, at det ikke blir noe på henne uten prevensjon. Anonymkode: e22e8...09a 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #6 Skrevet 26. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du om at kvinner bærer fram barn som menn ikke vil ha, og tvinger de til bidrag? Bør de takke nei til bidrag?, har ikke menn noen ting de skulle sagt her? Anonymkode: 78c58...8f8 Hennes kropp, hennes valg, deres barn som han ikke kan forvente at hun tar livet av for han. Kvinner tvinger ikke noen som helst til bidrag: det gjør STATEN. NEI, menn har ingenting du skulle ha sagt om saker som gjelder en annens persons kropp, annet en sine barn! Anonymkode: a0852...05e 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #7 Skrevet 26. april 2017 Hva med misbruk av begrepet "mannsjåvinist"? Anonymkode: ba12f...7eb
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #8 Skrevet 26. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du så evneveik at du ikke klarer å plassere tråden i riktig kategori? Du kan spy av det drittet et annet sted. Anonymkode: 3d497...d65 Passer perfekt under SOSIALE RELASJONER i mine øyne. Anonymkode: a0852...05e
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #9 Skrevet 26. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hennes kropp, hennes valg, deres barn som han ikke kan forvente at hun tar livet av for han. Kvinner tvinger ikke noen som helst til bidrag: det gjør STATEN. NEI, menn har ingenting du skulle ha sagt om saker som gjelder en annens persons kropp, annet en sine barn! Anonymkode: a0852...05e Men bør hun betale pengene tilbake? Anonymkode: 78c58...8f8
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #10 Skrevet 26. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva med misbruk av begrepet "mannsjåvinist"? Anonymkode: ba12f...7eb Hvis du er misfornøyd kan du erstatte det med potensielle overgripere i nære relasjoner hvis det passer deg bedre. Anonymkode: a0852...05e 2
herremann Skrevet 26. april 2017 #11 Skrevet 26. april 2017 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: ting jeg utelukkende seg på som overgrep av menn på kvinner: Menn som sier de har lov å slå kvinner fordi vi har likestilling. Fordi det er likestilling i Norge og det betyr at de har lov å slå tilbake om kvinner slår dem uansett hennes størrelse. Jeg spyr av dritt som det her, det er den sleipeste måten jeg noensinne har sett fra menns side å dekke over overgrep mot kvinner. Anonymkode: a0852...05e Det som er trist er at du faktisk synes det er O.K å slå en mann bare pga kvinner er mindre og gjør mindre skade. At fordi vi menn er større har vi å akseptere volden og ikke forsvare oss selv. At du som kvinne står fritt til å utøve vold mot en mann uten konsekvenser bare fordi du er kvinne. Hvis jeg er en mann på 50 kg angriper jeg ikke en mann på 100kg. Samme prinsippet burde gjelde for dere kvinner. Er du en kvinne på 50kg angriper du ikke en mann på 100kg. Utøver du vold mot et annen menneske bør vedkommende ha lov til å forsvare seg. Vil du bli behandlet som en kvinne har du også å oppføre deg som én. Endret 26. april 2017 av herremann
Miklo Velka Skrevet 26. april 2017 #12 Skrevet 26. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, at det ikke blir noe på henne uten prevensjon. Er prevensjon mannen sitt ansvar, og mannen alene?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #13 Skrevet 26. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men bør hun betale pengene tilbake? Anonymkode: 78c58...8f8 Barnebidraget er jo ikke til henne, det er til barnet. Det er ikke som om menn kreves for barnebidrag for barn i seg selv. De kreves for barnebidrag for de av barna sine kvinner fostrer opp alene så disse BARNA ikke straffes for det. Anonymkode: a0852...05e 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #14 Skrevet 26. april 2017 1 minutt siden, Miklo Velka skrev: Er prevensjon mannen sitt ansvar, og mannen alene? Nei, men jeg svarte på dette: 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du om at kvinner bærer fram barn som menn ikke vil ha, og tvinger de til bidrag? Bør de takke nei til bidrag?, har ikke menn noen ting de skulle sagt her? Anonymkode: 78c58...8f8 Anonymkode: e22e8...09a 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #15 Skrevet 26. april 2017 4 minutter siden, Miklo Velka skrev: Er prevensjon mannen sitt ansvar, og mannen alene? Ja, hvis han ikke vil ha barn og hun ikke syns det er så nøye eller faktisk vil ha barn, så er det selvfølgelig hans ansvar at det ikke skjer om han ikke vil. Eller mener du at menn skal ha rett til å tvinge i kvinner hormonell prevensjon som mange kvinner ikke tåler mot sin vilje også? Anonymkode: a0852...05e 1
Miklo Velka Skrevet 26. april 2017 #16 Skrevet 26. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvis han ikke vil ha barn og hun ikke syns det er så nøye eller faktisk vil ha barn, så er det selvfølgelig hans ansvar at det ikke skjer om han ikke vil. Poenget mitt var at det er begges ansvar. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller mener du at menn skal ha rett til å tvinge i kvinner hormonell prevensjon som mange kvinner ikke tåler mot sin vilje også? "Også"? Kan du utdype den? For ordens skyld så har jeg aldri uttalt, eller ment, at "menn skal ha rett til å tvinge i kvinner hormonell prevensjon". Hvordan du klarte å trekke den opp av hatten er for meg en gåte.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #17 Skrevet 26. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du om at kvinner bærer fram barn som menn ikke vil ha, og tvinger de til bidrag? Bør de takke nei til bidrag?, har ikke menn noen ting de skulle sagt her? Anonymkode: 78c58...8f8 Bidrag er til barnet. Det har ingenting med mor å gjøre. Barn har rett til å bli økonomisk forsørget. Jo, menn kan bestemme å bruke kondom. Akkurat som de fleste kvinner tar p-piller må menn begynne å ta ansvar for eget kjønnsorgan slike kvinner gjør. Anonymkode: 81b5a...9f1 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #18 Skrevet 26. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men bør hun betale pengene tilbake? Anonymkode: 78c58...8f8 Hvem er hun? Pengene går til barnet som har rett til å bli forsørget av sine foreldre. Mener du barn skal betale tilbake pengene foreldre har brukt på de under oppveksten? Anonymkode: 81b5a...9f1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #19 Skrevet 26. april 2017 1 time siden, herremann skrev: Det som er trist er at du faktisk synes det er O.K å slå en mann bare pga kvinner er mindre og gjør mindre skade. At fordi vi menn er større har vi å akseptere volden og ikke forsvare oss selv. At du som kvinne står fritt til å utøve vold mot en mann uten konsekvenser bare fordi du er kvinne. Hvis jeg er en mann på 50 kg angriper jeg ikke en mann på 100kg. Samme prinsippet burde gjelde for dere kvinner. Er du en kvinne på 50kg angriper du ikke en mann på 100kg. Utøver du vold mot et annen menneske bør vedkommende ha lov til å forsvare seg. Vil du bli behandlet som en kvinne har du også å oppføre deg som én. Hvor står dette? Uten konsekvenser? Fakta er at en mann på 100 kg gjør mer skade enn en kvinne på 50 kg. Ergo burde mannen komme seg bort fra den voldelige kvinne eventuelt legge henne i bakken og ringe politiet. Jeg har blitt seksuelt trakkasert av menn. Går jeg rundt å trakkasserer andre menn av den grunn? Nei. Jeg kom meg til helvete vekk. Jeg kom meg vekk fra situasjonen. Hvorfor er det så mye å be om at menn gjør det samme? Two wrongs don't make a right. Tipper 80% av slosskamper aldri hadde skjedd om menn gikk vekk fra situasjoner i stedet for å stå å krangle og brøle til hverandre. Det er det ingen sannhet i. Du kan bli banket, voldtatt og trakassert selv om du oppfører deg som en kvinne. Anonymkode: 81b5a...9f1 1
Fru Uperfekt Skrevet 27. april 2017 #20 Skrevet 27. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner det er enkelte ting som får meg til å koke fullstendig over. En av de tingene er når kjipe mannsjåvinistiske troll av noen menn prøver å manipulere folk til å tro at enkelte former for overgrep mot kvinner er greit og klarer å prestere å pakke det inn i likestilling av alle ting, som om likestilling betyr at kjønnene skal være like i seg selv og ikke likestillt. To av de tingene jeg har blitt mest provosert over i ulike tråder der likestilling er blitt blandet inn er to ting jeg utelukkende seg på som overgrep av menn på kvinner: 1. Menn som sier de har lov å slå kvinner fordi vi har likestilling og hvis kvinner slår dem er de i sin fulle rett til å mose inn trynet på dem tilbake. Fordi det er likestilling i Norge og det betyr at de har lov å slå tilbake om kvinner slår dem uansett hennes størrelse. 2. Menn som presser kvinner til å abortere barn mot sin vilje, og unnskylder det med at hvis de ikke vil ha barn har de like stor rett til å bestemme om det blir barn eller ei for det skal være likestilling på det planet også og driter i den logiske kortslutningen at de med det sier at det skal være greit for henne å ta livet av barna sine for han og han skal ha rett til å bestemme over hennes kropp. Jeg spyr av dritt som det her, det er den sleipeste måten jeg noensinne har sett fra menns side å dekke over overgrep mot kvinner. Anonymkode: a0852...05e 1) Ingen, verken kvinner eller menn har lov til å slå, men om en først blir slått så er gjerne refleksen å slå tilbake. 2) Om en ikke vil ha barn med en kvinne så er oppskriften enkel, det er bare å la vær å ha sex med henne. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå