AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #1 Skrevet 26. april 2017 Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, og samtidig skal jeg holde meg kort og konsis både mtp personvern og lengde på teksten.. Jeg er ei jente på 22 år som bor sammen med min mor og min søster. Søstra mi er nylig fylt 18 år. Hun har alltid vært litt sent ute i utviklingen (ikke noe diagnose av noe slag, foreløpig) så nå de siste månedene har fjortisfaktene med å svare frekt, ignorere og lage drama kommet for fullt. Noe senere enn jeg har hørt om hos andre. Det er flere ting som skjer for tiden men de vil jeg ikke gå innpå i frykt for å bli gjenkjent. Bruker også ab-funskjon av samme grunn. Et problem jeg søker innspill på i dag er: hva skal man gjøre, og hvordan skal man takle, at en 18-åring sitter på skype DØGNET RUNDT? Vi snakker: i skoletiden (lærere og andre elever vises på skjermen - hei personvern?), når lekser skal gjøres, før og etter dusj(!) på badet, middag og når hun skal sove! Jeg er så sjokkert, spesielt over det siste. Hun sitter oppe til 1-2 om nettene og snakker med denne andre jenta (som jeg heller ikke forstår døgnrytmen til), og skal opp på skolen kl 6. Det går jo utover helsa hennes rett og slett, og denne eksponeringen er for meg helt syk. Å dra ut internett har selvfølgelig vært en trussel mamma har brukt flere ganger, men aldri gjort. Hun prøvde seg med dette senest i kveld, og da blir søstra mi helt panisk og sier at det er dette som holder henne oppe psykisk om dagene og at denne jenta er en veldig viktig søtte for henne. Vi klarer ikke helt å forstå disse påstandene da et godt vennskap ikke vil ta skade av å logge av om natta i det minste. Da er det ikke et godt vennskap i så tilfelle. Så ja.. hvordan skal vi gå fram her? Jeg føler for å legge til at hun har det tungt psykisk for tiden, og det et noe vi har en dialog om. Hun går til psykolog. Men det et bare denne skype-eksponeringen Anonymkode: 01cbd...138
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #2 Skrevet 26. april 2017 Lærere kan faktisk anmelde henne hvis hun viser lærere på Skype. Det er viktig at det blir tatt opp med skolen slik at de kan passe på at hun ikke gjør det og snakke om konsekvensene av å gjøre slikt. Det er i alle fall første steg. Kan hende hun trenger nærmere oppfølging med psykolog nå også og psykolog bør få informasjon om dette med Skype. Anonymkode: 2f626...24c 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #3 Skrevet 26. april 2017 Dette er ikke uvanlig. De fleste jeg kjenner mellom 13 og 18 holder på slik. Anonymkode: 48046...941 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #4 Skrevet 26. april 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke uvanlig. De fleste jeg kjenner mellom 13 og 18 holder på slik. Anonymkode: 48046...941 Er dette vanlig oppførsel altså? Jeg kjenner infen andre med søsken i den aldersgruppen som er så ekstrem. Anonymkode: 01cbd...138
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #5 Skrevet 26. april 2017 Finnes flere menesker av denne typen. Hun er nok ikke normal slik dere ser for dere normalt. Noen mennesker er veldig sære og finner bare trøst i andre mennesker som er like sære som dem selv. Hun hr nok rett i at vennene på skype hjelper henne psykisk Anonymkode: 2d9d5...20b 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #6 Skrevet 26. april 2017 Mor må bare være bestemt angående leggetid. Slå av Internett, legg mobilen i stua og si god natt. Anonymkode: dfa4d...7f8 4
Raven Emerald Skrevet 27. april 2017 #7 Skrevet 27. april 2017 Ryddet for spekulasjoner. Raven Emerald, mod.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #8 Skrevet 27. april 2017 Det høres ut som at hun trenger å flytte ut og at dere lar henne være i fred og ikke behandler henne som en 10 åring så hun oppfører seg som en. Anonymkode: d3c87...9f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå