Gå til innhold

Jobbe mer enn 100% i Oslo kommune i en "overgansperiode"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ansatt på en arbeidsplass med Oslo kommune som arbeidsgiver, med en deltidsstilling tilsvarende ca 10%. Kontrakten min varer ut august, og jeg har nettopp blitt tildelt vakter for sommerturnusen. Jeg er i ferd med å søke fulltidsjobber, og har blitt innkalt til intervju på et annet arbeidssted under Oslo kommune. Dette er en full stilling, med tiltredelse i starten av juli. Dersom jeg er så heldig å få denne jobben vil jeg i perioden juli-august (i praksis bare august, da jeg ikke har noen vakter ellers i juli) jobbe noe mer enn 100%. Jeg har skjønt at det ikke egentlig er mulig å ha ansettelsesforhold i kommunen som overstiger 100%, men hvor strengt er dette i slike overgangssituasjoner? Det er jo surt hvis jeg går glipp av sjansen på en fulltidsstilling fordi jeg er satt opp på noen vakter én måned før jeg avslutter dette arbeidsforholdet. Det kan godt hende jeg får byttet bort disse vaktene i den perioden det gjelder, men det vet jeg jo ikke.

Det kan fort hende samme problemstilling dukker opp igjen selv om jeg ikke får denne jobben, da jeg ønsker å fornye min deltidskontrakt til høsten på mitt nåværende arbeidssted om jeg får tilbud om det, dersom jeg ellers står uten jobb. Jeg tenker jo at det bør være noen spesielle regler i slike situasjoner? Noen som kan mer om dette?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke ha mer enn 100% stilling i samme kommune, nei. Her må du enten høre med ny leder om du kan tiltre litt senere eller spørre nåværende leder om du kan fratre tidligere. 

Anonymkode: dd347...0ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...