AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #1 Skrevet 26. april 2017 Hei alle sammen! Jeg er ei jente på 23 år som er 167 cm høy. Jeg veier 60-61 kg. Jeg er klar over at jeg ikke er overvektig, men samtidig har jeg mye fett på kroppen og lite muskler. Føler meg tjukk, oppblåst og slapp. Har også en del cellulitter på rumpe og lår. Jeg har flere ganger startet med styrketrening, men alltid "falt" ut av det etter en måneds tid. Nå har jeg ikke trent på flere mnd. Denne gangen har jeg bestemt meg for at jeg skal greie å holde det over tid. Jeg vil at trening skal bli en del av livsstilen min. Tenker å kjøre et fullkroppsproogram 3 ganger i uka, iallefall til å begynne med. Jeg pleier også å gå tur en times tid et par ganger i uka, og vil fortsette med dette. Jobber på sykehjem et par ganger i uka, ellers er jeg veldig stillesittende. Jeg ønsker altså å gå ned i fettprosent. Tallet på vekta er ikke så farlig, men ønsker å kvitte meg med en del fett og få mer muskler/bli strammere. Så spørsmålet er hvor mye jeg bør spise? Nå har jeg ligget på 1400-1700 kcal et par uker, og greier meg egentlig fint med det. Men så hører man at man må spise mye for å bygge muskler, men om jeg ligger på 2000+ vil jo ikke fettet forsvinne? Har egentlig god kunnskap om hva som er bra og spise osv for å gå ned i vekt, da jeg tidligere har gått ned nærmere 25 kg ved å ligge på rundt 1500 kcal. Men hvor mye man bør spise for å gå ned i fettprosent og samtidig få resultater av styrketrening har jeg lite peiling på. Jeg trenger også litt hjelp til "hovedproblemet" mitt. Og det er at jeg er så usikker på treningssenteret, og det er også derfor jeg ikke klarer å holde treningen i gang. Jeg elsker egentlig styrketrening, men er så redd for hva andre folk tenker. Så jeg går alltid på trening midt på dagen når det er minst mulig folk. Så jeg har altså bare trent på dager jeg har fri fra skole/jobb. Jobber jeg på dagen, er det for sent å dra etterpå for det er for mange folk, jobber jeg kveld er det for tidlig å dra for det er mange folk der. De dagene jeg har dratt på trening og det er mye folk der har jeg bare endt opp med å være på mølla, for jeg ikke ønsker å bli sett på. Det verste er om jeg står foran speilet i vektavdelingen og noen kommer og stiller seg ved siden av for å trene. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg er så redd for at folk dømmer meg, eller enda verre skal komme bort og fortelle meg at jeg gjør ting feil osv. Så hvordan klare å drite i hva alle andre tenker? Hvordan klarer dere å drite i de andre? Håper noen kan hjelpe meg med noe av det jeg lurer på! Tusen takk på forhånd! Anonymkode: 552f2...1f9
Gjest Froning Skrevet 26. april 2017 #2 Skrevet 26. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hvorfor, men jeg er så redd for at folk dømmer meg, eller enda verre skal komme bort og fortelle meg at jeg gjør ting feil osv. Så hvordan klare å drite i hva alle andre tenker? Hvordan klarer dere å drite i de andre? Håper noen kan hjelpe meg med noe av det jeg lurer på! Tusen takk på forhånd! Anonymkode: 552f2...1f9 Du kan trøste deg selv med at du har en gylden mulighet til å vokse her. I slike tilfeller må du gå inn i den stressede situasjonen hvis du ønsker gjøre noe med stresset. Det er også den eneste måten du kan se at usikkerheten kun er en ideer som har kommet opp i hodet og som du dyrker videre slik at du kjenner kroppslige negative reaksjoner. Fakta er at 99% av alle som drar på gymmet er der for seg selv. Folk er ekstremt opphengt i hva de selv driver med og bryr seg ikke med å dømme deg. Tvinger du deg selv på treningsenteret nok ganger er også dette noe du vil erfare. Jeg driter i hva andre tenker fordi hva andre tenker ikke er viktigere enn hva jeg driver med. Det kan hjelpe deg i starten å tvinge deg selv til å fokusere sterkt på det du selv driver. Når tankene kommer opp om at karen på andre siden av rommet dømmer deg så minner du deg selv på at dette kun er en tanke. Generelt har vi mennesker en dårligere intuisjon om virkeligheten enn det vi liker å tro. LYKKE TIL!
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #3 Skrevet 27. april 2017 Det er mange som føler seg sånn på treningssenter. Jeg har konkurrert i en gren der styrketrening er et krav, så jeg trente 5 dager i uken. Var likevel så nervøs at jeg svettet i hendene, var kvalm og skjelven hver eneste gang jeg skulle på trening. Jeg var så opptatt av meg selv at jeg ikke hadde lagt merke til deg en gang... Hehe. De som trener skikkelig, er for slitne til å deale med alt rundt. Og etter å ha vært MYE på treningssenter med ALLE antenner ute er det eneste jeg har opplevd noen gutter (sikkert 16-årsalderen) som glodde på rumpen min en gang. That's it. Og de var nå bare søte. Kjør på! Anonymkode: ca155...ad1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #4 Skrevet 27. april 2017 Tusen takk for svar dere! Setter stor pris på det! Dere har nok rett begge to, er bare så vanskelig å ikke ha den tankegangen.. Skal prøve i dag og dra på trening mer ut om mer kvelden da det er mye folk å se hvordan jeg takler det! Anonymkode: 552f2...1f9
debattanten Skrevet 27. april 2017 #5 Skrevet 27. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar dere! Setter stor pris på det! Dere har nok rett begge to, er bare så vanskelig å ikke ha den tankegangen.. Skal prøve i dag og dra på trening mer ut om mer kvelden da det er mye folk å se hvordan jeg takler det! Anonymkode: 552f2...1f9 "Do the thing you fear and the death of fear is certain" Sa Ralph Waldo Emerson en gang Mye sant i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå