Gå til innhold

Gravid med x-en. Vil ikke fortelle han det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har seg slik at jeg og x-en var sammen i 6 år. Vi har en datter på 3 år. Forholdet vårt har ikke vært noe bra og ble ikke bedre etter at vi fikk barn.  Han har vært veldig kontrollerende mot meg, voldelig flere ganger i løpet av årene. Han har hatt en makt over meg med manipulasjon. Jeg har vært alvorlig deprimert i lange perioder og bare ikke sett noe mening med livet. 

Jeg har flyttet ut, og inn og ut og inn. Vært på familievernkontoret til samlivsterapi hvor han enkelte ganger ikke dukket opp. Jeg har vært på krisesenter pga vold og nå har jeg endelig klart å komme meg ut av forholdet.  

Det jeg nemlig har gjort. Jeg vet det ikke er bra men jeg sluttet med p-pillene før jeg gjorde det slutt med han og er nå gravid. 5mnd på vei. Han vet nå da at jeg er gravid han kan jo se det. Jeg ville bli gravid fordi jeg ville så gjerne ha ett barn til (vil ikke ha barn med forskjellige menn) men jeg kan ikke være i ett forhold med han.  Problemet nå er at jeg får veldig dårlig samvittighet ovenfor han for å ha blitt gravid bak hans rygg og han ikke vet det er hans barn.Han er nemlig veldig såret og skuffet over at jeg har blitt gravid med noen andre så fort. Han vet at jeg ikke har kjærste men har fortalt han at jeg har datet en fyr en periode. Noe som selvfølgelig ikke stemmer. Jeg har ikke hatt sex med noen etter bruddet.  

Planen  min var ikke å få barn med han for så å be han om penger og forsørge ett barn han i utgangspunktet ikke hadde lyst på. Men heller det at jeg ikke vil være sammen med han men ha ett barn til av samme far. Jeg vet ikke om jeg bør fortelle han at han er faren eller bare late som ingenting.  Jeg er veldig svak for han og jeg vet med sikkerhet at hvis han får vite det er hans unge så kommer han til å ville bli en del av livet vårt igjen.  Og jeg kan ikke det. Jeg kan virkelig ikke involverte meg i ett forhold med denne mannen da jeg har gått igjennom mye dritt.  Han godtar ikke at jeg gjorde det slutt og prøver hele tiden å få meg tilbake.  Jeg vet at det verste jeg kan gjøre for meg selv er å involvere meg med han igjen.Er bare redd og usikker hvordan livet vil bli om han får vite om barnet. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 0ca36...7fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dette er en voldelig mann, forteller ham ingenting. Vanligvis burde du fortalt, men ditt eget liv og helse kommer først.

• Liker 5
Skrevet

Beklager, dette er ikke veldig konstruktivt, men jeg kan bare bare ikke på noen som helst måte i min villeste fantasi forstå hvorfor du med vilje har blitt gravid med en voldelig og manipulerende mann... Hva hvis barnet vil ha kontakt med den voldelige faren sin på et tidspunkt da..?

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, cloudsinger skrev:

Beklager, dette er ikke veldig konstruktivt, men jeg kan bare bare ikke på noen som helst måte i min villeste fantasi forstå hvorfor du med vilje har blitt gravid med en voldelig og manipulerende mann... Hva hvis barnet vil ha kontakt med den voldelige faren sin på et tidspunkt da..?

Greia er at han er en fantastisk far. Han har ett utrolig sterkt bånd med dattera vår og han har gjort alt for barnet og altid hjulpet til i hjemmet og med barnet.  Det er bare det at han ikke er en bra kjæreste og jeg kan IKKE være sammen med han.  Han har ødelagt meg i så mange år. Med depresjon og sykolog timer og jeg mistet jobben og det ene og det andre. Vi fungerer ikke sammen. 

Ts 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greia er at han er en fantastisk far. Han har ett utrolig sterkt bånd med dattera vår og han har gjort alt for barnet og altid hjulpet til i hjemmet og med barnet.  Det er bare det at han ikke er en bra kjæreste og jeg kan IKKE være sammen med han.  Han har ødelagt meg i så mange år. Med depresjon og sykolog timer og jeg mistet jobben og det ene og det andre. Vi fungerer ikke sammen. 

Ts 

Nei han er ingen fantastisk far hvis han banker mor, helt uavhengig av hvordan han er med barnet når de er alene. Er nå min mening da ihvertfall.

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har seg slik at jeg og x-en var sammen i 6 år. Vi har en datter på 3 år. Forholdet vårt har ikke vært noe bra og ble ikke bedre etter at vi fikk barn.  Han har vært veldig kontrollerende mot meg, voldelig flere ganger i løpet av årene. Han har hatt en makt over meg med manipulasjon. Jeg har vært alvorlig deprimert i lange perioder og bare ikke sett noe mening med livet. 

Jeg har flyttet ut, og inn og ut og inn. Vært på familievernkontoret til samlivsterapi hvor han enkelte ganger ikke dukket opp. Jeg har vært på krisesenter pga vold og nå har jeg endelig klart å komme meg ut av forholdet.  

Det jeg nemlig har gjort. Jeg vet det ikke er bra men jeg sluttet med p-pillene før jeg gjorde det slutt med han og er nå gravid. 5mnd på vei. Han vet nå da at jeg er gravid han kan jo se det. Jeg ville bli gravid fordi jeg ville så gjerne ha ett barn til (vil ikke ha barn med forskjellige menn) men jeg kan ikke være i ett forhold med han.  Problemet nå er at jeg får veldig dårlig samvittighet ovenfor han for å ha blitt gravid bak hans rygg og han ikke vet det er hans barn.Han er nemlig veldig såret og skuffet over at jeg har blitt gravid med noen andre så fort. Han vet at jeg ikke har kjærste men har fortalt han at jeg har datet en fyr en periode. Noe som selvfølgelig ikke stemmer. Jeg har ikke hatt sex med noen etter bruddet.  

Planen  min var ikke å få barn med han for så å be han om penger og forsørge ett barn han i utgangspunktet ikke hadde lyst på. Men heller det at jeg ikke vil være sammen med han men ha ett barn til av samme far. Jeg vet ikke om jeg bør fortelle han at han er faren eller bare late som ingenting.  Jeg er veldig svak for han og jeg vet med sikkerhet at hvis han får vite det er hans unge så kommer han til å ville bli en del av livet vårt igjen.  Og jeg kan ikke det. Jeg kan virkelig ikke involverte meg i ett forhold med denne mannen da jeg har gått igjennom mye dritt.  Han godtar ikke at jeg gjorde det slutt og prøver hele tiden å få meg tilbake.  Jeg vet at det verste jeg kan gjøre for meg selv er å involvere meg med han igjen.Er bare redd og usikker hvordan livet vil bli om han får vite om barnet. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Du tenker at en voldelig bør en få to barn med? Gener i arv?

Anonymkode: feab5...28a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva har du tenkt til å fortelle barnet? Skal du lyve til ham/henne om hvem som er faren? 

Hva skal du si til treåringen din? 

Har du vurdert om treåringen din kan ha glede og nytte av å ha med seg søskenet sitt når de har samvær med far? 

Anonymkode: 7cb9c...aba

• Liker 3
Skrevet

Vel.. Dette er en knipe. Det er jo slik at du har en viss plikt til å opplyse om hvem far er dersom du ønsker penger fra NAV. Og da vil han jo få vite det. 

Men å med vilje bli gravid med en mann som ødelegger deg? Og grunnen er at du ville ha samme far på barna dine? Det går an å ta med seg sitt barn fra tidligere, møte en helt fantastisk mann og få en familie med han. Tankegangen din er helt på trynet. 

Greit at han er god med barnet sitt, men det er skadelig for barn å vitne vold/psykisk misbruk. Det er omsorgssvikt. Uansett, gjort er gjort. Han må få vite. Og dere MÅ få terapi til å fungere som foreldre. Og ALDRI bli sammen igjen. Lykke til, det går nok bra. Det må jo det.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med barnet? Hva opplyser du på sykehus?nav? Skal ungen ha fødselsattest hvor det står far ukjent?

Be om hjelp. Du må ikke ha noe med han å gjøre,selv om du har barn med han. Barn har krav på far. Hva med slekt?

Anonymkode: cf331...8f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener du burde fortelle ham det. Hvis ikke, hva skal du si til barna dine? Skal du late som ditt kommende barn har en annen far? Skal du sende eldste til samvær med far alene? Jeg har forståelse for at du ikke vil tilbake, men uansett hva han sier, så trenger du ikke gå tilbake til ham. La barna vokse opp som biologiske søsken, og la de tilbringe helgene sammen når de er hos faren sin også. Jeg beklager, men når du valgte å gå bak ryggen på eksen din for å få to helsøsken, så burde du være ærlig med både mann og barn om hvem som er far.

Anonymkode: 996ce...edc

• Liker 8
Skrevet

Dette var lite gjennomtenkt, ts.

Far kommer til å se det nye barnet pga samvær med eldste. Ungen kan bli prikk lik faren sin. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener du burde fortelle ham det. Hvis ikke, hva skal du si til barna dine? Skal du late som ditt kommende barn har en annen far? Skal du sende eldste til samvær med far alene? Jeg har forståelse for at du ikke vil tilbake, men uansett hva han sier, så trenger du ikke gå tilbake til ham. La barna vokse opp som biologiske søsken, og la de tilbringe helgene sammen når de er hos faren sin også. Jeg beklager, men når du valgte å gå bak ryggen på eksen din for å få to helsøsken, så burde du være ærlig med både mann og barn om hvem som er far.

Anonymkode: 996ce...edc

Enig med dette. Som man reder ligger man. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her har du selv laget et skikkelig rot, og du skal ikke straffe far og barn for dette. Må ærlig si at har du vært dum nok til å bli gravid med viten og vilje med han, så kan han ikke ha vært såååå grusom. Har selv vært sammen med en psykopat som det tok 4 år å bli kvitt og kunne ikke i min villeste fantasi fått et barn med hans gener. Stakkars barn. Og å nekte barn og far kontakt om han er en flink far er jo bare hårreisende. Dette må du ordne opp i på rett måte så ikke de som er uvitende blir skadelidende. Hva om barnet er en kopi av far?? 

Anonymkode: 65315...466

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

For ei smørje, TS! Sender deg en klem, for dette må være tøft. 

Jeg skjønner ikke helt hvordan du skal forholde deg til dette i framtida. Det er viktig for deg å ha begge barna med samme mann, men hvorfor er dette viktig når du uansett ALDRI kan si det høyt? 

Hva sier du når yngstebarnet spør om pappa? Hva gjør du når eldstebarnet skal til faren og minstemann gråter fordi han eller hun ikke har noen pappa? Hvordan forklarer du det hvis minien blir prikklik faren sin? 

Jeg mener barnet har en rett til å få ha faren sin, spesielt når han uansett blir "en del av familien". For et svik det må være for barna dine hvis de en dag oppdager at de egentlig er helsøsken! Ikke minst for minstemann, hvis han får vite at pappaen har vært der hele tiden, men han/han ikke har fått være sammen med ham! Dette kan potensielt sett ødelegge forholdet mellom søsknene også - selv om det ikke er deres feil. 

Jeg skjønner at du ikke vil ha en voldelig mann i livet ditt. En mann som oppfører seg slik er IKKE en god far! Samtidig er det jo ikke noe verre for yngstemann å ha en slik far enn eldstemann. Enten må begge barna få ha faren sin, ellers må du prøve å sørge for at eldstemann også kommer seg unna - dersom vedkommende ikke bør ha ansvar for barn. Hvis den ene får ha kontakt med faren sin og den andre ikke - så er det galt overfor BEGGE.

Barna må komme først her! 

Anonymkode: c86e8...f0d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

:murvegg:

Anonymkode: b2f0b...2d2

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke se hvordan du kommer unna å fortelle at barnet er hans? Og hva var hensikten med det å sa samme far til barna om de ikke skal vite om det.

Du har handlet veldig merkelig synes jeg, Er ønsket ditt at det yngste barnet ikke skal ha noen far?

• Liker 3
Skrevet

Nå veit ikke jeg hva eksen har gjort mot deg. Det du har gjort mot eksen synes jeg er forkastelig!! Du ser kun dine egne ønsker, ikke hans og ikke barnets! Du har droppet prevensjon for å bli gravid med en ekskjæreste du føler mishandler deg bare fordi barna skal ha samme far.  Og nå vurderer du å ikke si i fra slik at det yngste barnet i praksis har INGEN far?!? Blir helt oppgitt. 

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

For ei smørje, TS! Sender deg en klem, for dette må være tøft. 

Jeg skjønner ikke helt hvordan du skal forholde deg til dette i framtida. Det er viktig for deg å ha begge barna med samme mann, men hvorfor er dette viktig når du uansett ALDRI kan si det høyt? 

Hva sier du når yngstebarnet spør om pappa? Hva gjør du når eldstebarnet skal til faren og minstemann gråter fordi han eller hun ikke har noen pappa? Hvordan forklarer du det hvis minien blir prikklik faren sin? 

Jeg mener barnet har en rett til å få ha faren sin, spesielt når han uansett blir "en del av familien". For et svik det må være for barna dine hvis de en dag oppdager at de egentlig er helsøsken! Ikke minst for minstemann, hvis han får vite at pappaen har vært der hele tiden, men han/han ikke har fått være sammen med ham! Dette kan potensielt sett ødelegge forholdet mellom søsknene også - selv om det ikke er deres feil. 

Jeg skjønner at du ikke vil ha en voldelig mann i livet ditt. En mann som oppfører seg slik er IKKE en god far! Samtidig er det jo ikke noe verre for yngstemann å ha en slik far enn eldstemann. Enten må begge barna få ha faren sin, ellers må du prøve å sørge for at eldstemann også kommer seg unna - dersom vedkommende ikke bør ha ansvar for barn. Hvis den ene får ha kontakt med faren sin og den andre ikke - så er det galt overfor BEGGE.

Barna må komme først her! 

Anonymkode: c86e8...f0d

Veldig godt skrevet!

AnonymBruker
Skrevet

Er han voldelig så bør du kanskje si fra at det er hans før han vil ta deg for å være gravidmed noen andre..?

Anonymkode: 8cd29...01f

Skrevet

Jeg håper du troller..

Ok, du gikk fra eksen din fordi han drev med psykisk og fysisk vold, du har vært innom krisesenter, psykolog, du har mistet jobben din pga forholdet ditt med ham. 

Han er en fantastisk far, han gjør alt for barnet dere allerede har (selv om han denger mor av og til..er du klar over hva dette kan gjøre med barnet ditt??) 

Han har full kontroll over deg og du er livredd for å havne i klørne hans igjen.

Allikevel har du sex med han?? Reiste du fra krisesenteret og hjem til senga hans?? Beklager, men jeg har vansker for å få forstå deg..

På toppen av det hele dropper du p-pillen fordi du ikke ønsker forskjellige fedre til barna dine (selv om de aaaaaldri skal få vite at de er helsøsken) du kjører på bak ryggen til et menneske du er livredd (det er derfor man oppsøker krisesenter) og blir gravid NOK EN GANG med et menneske du er livredd?? 

Jeg skjønner deg rett og slett ikke:vetikke:

Men ifht barna vitner dette om egoisme - et barn har krav på to foreldre, dette har du fratatt barnet ved å la være å fortelle hvem som er far. Du svømmer i din egen smørje her ts..ja, jeg kan skjønne hvorfor du ikke vil at barnet skal kjenne til denne barnefaren, men hvorfor i helvete er du så egoistisk at du i utgangspunktet skaffer barnet en slik far?? Jeg blir så forbanna på barnets vegne her at jeg mangler ord rett og slett.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...