Gå til innhold

Trenger en tolvåring dyre hudprodukter??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jenta i huset får dyre kremer og renseprodukter med sin mor, dermalogica.. og moren forventer at vi betaler.. 

hun har ingen tegn til uren hud og har egentlig veldig fin hud.. 

men jeg vet ikke.. jeg tar meg ikke råd til slike produkter selv..

Anonymkode: ba671...258

Videoannonse
Annonse
Gjest Gemini7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jenta i huset får dyre kremer og renseprodukter med sin mor, dermalogica.. og moren forventer at vi betaler.. 

Nei, så lenge huden hennes er fin, trenger hun selvsagt ikke det i en alder av 12. Hadde hun hatt store acneproblemer etc ville det vært noe annet. Da må far ta praten med mor at hun gjerne får hudkrem av dere, men til en human pris ;)

AnonymBruker
Skrevet

12 år, selvfølgelig har hun ikke behov for det. Har hun det hos mor, så er det jo vanlig at sånt tas med i toalettmappa hun har med til dere. Ingen trenger dobbelt opp av alt selv om de har to hjem.

Anonymkode: ba246...11a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vitenskapen bak hudprodukter er vel ganske begrenset. Hudprodukter er en milliardindustri, så vær obs på de "vitenskaplige" studiene de viser til. 

Mange hudprodukter selger godt fordi de har en bra reklame bak. De klarer å få kvinner til å assosiere hudprodukter med velvære. MEN det er begrenset hvor vitenskaplige slike produkter er. Noen produkter gjør huden avhengig av at du bruker dem. produktene i seg selv kan tørre ut huden om du ikke bruker de. Hudpleie er en ganske sleip og kynisk industri 

Anonymkode: a3e53...c08

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ok.. det var det jeg lurte på.. jenta har egne toalettsaker og klær hos oss, og klager på tørr hud rundt nesen når hun er hos oss. Jeg ba henne bruke en krem som vi bruker mot solbrenthet og diverse som fungerer godt mot eksem og lignenze i ett par dager.. da klagde hun til mor.. og mor ber oss kjøpe disse dermalogicapridukene.. jeg syns det er helt på trynet å bruke så dyre produkter da jeg unner meg lite av denne typen luksus.. huden min er fin uansett, men i peroioder hvor jeg er litt tørr bruker jeg nivea krem som jeg får kjøpt på butikken. med litt tørrhet på nesen så vil jeg ikke si at en hel dermalogica serie er nødvendig... da mener jeg isåfall at mor bør stå for den, som mener at datteren bør ha den..

hun har forresten mast om redken shampo også.. jeg er av den typen som ikke betaler 300kr for en liten flaske shampo.. går heller for 45kr på butikken.. sparer heller pengene til fine ferier/kino/badeland etc.  Håret hennes er fint, og hun er verken plaget med kløe eller fett hår, så ser ikke behovet her heller.

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ingen trenger sånne produkter, men reklamen vil gjerne ha oss til å tro det. 

AnonymBruker
Skrevet

Spenol og Natusan babyolje funker mye bedre enn disse dyre kremene folk prøvde å prakke på meg. Og ja, jeg har latt meg lure. 

Moren burde egentlig heller fått psykologhjelp som påvirker datteren sin på den måten. Hadde datteren hatt acneproblemer, er det legen eller hudlegen rett person å henvende seg til. 

Anonymkode: 0b420...966

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jenta ikke har synlige kviseproblemer nettopp pga hun bruker gode hudprodukter.. 

Har selv to døtre. Eldste har aldri hatt problemer med huden. Hun er nå 20 og bruker fortsatt bare litt a-krem (fra apoteket) hvis hun er tørr i huden. Renser ikke. Yngste derimot begynte å slite med uren hud i 12-årsalderen. Så til henne kjøpte jeg gode renseprodukter. Clean Start-serien fra dermalogica (merk; den kan kjøpes på apoteket og er mye rimeligere enn den vanlige dermalogica-serien for voksen hud). Ser stor forskjell på når hun er flink å rense huden og bruke dagkrem kontra når hun ikke gidder. Når hun ikke gidder så blomstrer urenhetene opp. 

Ang shampo så er det også forskjell på hår. Her så bruker eldste frisørprodukter, prøver hun å bruke butikkshampo så ser hun ut som pulverheksa på en dårlig dag. Yngste derimot kan sikkert vaske håret med zalo og likevel ha et helt flokefritt og blankt hår. 

Jeg betaler ikke i dyre dommer for dette, pga jeg bestiller det på nett, og sjekker ut forskjellig nettsider etter gode tilbud. 

Hvis jenta er til dere bare på helg så bør hun ta med seg hudpleieproduktene sine når hun er til dere. Hvis far og mor har 50/50 og far ikke betaler bidrag så synes jeg faktisk at han skal være med å betale på det jenta trenger når det kommer til nettopp hudpleieprodukter. Det er jo noe hun har behov for. 

• Liker 17
Skrevet (endret)

Så dyre hudpleieprodukter trenger ikke en tolvåring med mindre hun faktisk sliter med veldig uren hud, noe denne jenta tydeligvis ikke gjør (med mindre grunnen til at hun har fin hud er at hun bruker disse produktene da, selvsagt). Det samme gjelder dyre sjampoer og egentlig dyre skjønnhetsprodukter overhodet. Når jenta har fin hud, fint hår, ingen tegn til eksem, tørr hodebunn eller andre plager så ser jeg virkelig ikke poenget i å legge haugevis med hundrelapper i kosmetikkprodukter til henne. Enig med Gemini7, si til mor at jenta godt kan få hudpleieprodukter av dere, men ikke til så stive priser! For øvrig synes jeg det er litt uheldig av en mor å få en jente på tolv år til å tro at hun trenger slike dyre produkter. De fleste klarer seg livet ut uten sånt, så det er ingen vits i å begynne å innprente en haug fikse idéer i hodet på jenta allerede nå.

Endret av vscare
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, en 12 åring trenger absolutt ikke dyre hudpleieprodukter hvis hun ikke har hudproblemer av noe slag.

Endret av Tutte
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, skruf skrev:

Kanskje jenta ikke har synlige kviseproblemer nettopp pga hun bruker gode hudprodukter.. 

Har selv to døtre. Eldste har aldri hatt problemer med huden. Hun er nå 20 og bruker fortsatt bare litt a-krem (fra apoteket) hvis hun er tørr i huden. Renser ikke. Yngste derimot begynte å slite med uren hud i 12-årsalderen. Så til henne kjøpte jeg gode renseprodukter. Clean Start-serien fra dermalogica (merk; den kan kjøpes på apoteket og er mye rimeligere enn den vanlige dermalogica-serien for voksen hud). Ser stor forskjell på når hun er flink å rense huden og bruke dagkrem kontra når hun ikke gidder. Når hun ikke gidder så blomstrer urenhetene opp. 

Ang shampo så er det også forskjell på hår. Her så bruker eldste frisørprodukter, prøver hun å bruke butikkshampo så ser hun ut som pulverheksa på en dårlig dag. Yngste derimot kan sikkert vaske håret med zalo og likevel ha et helt flokefritt og blankt hår. 

Jeg betaler ikke i dyre dommer for dette, pga jeg bestiller det på nett, og sjekker ut forskjellig nettsider etter gode tilbud. 

Hvis jenta er til dere bare på helg så bør hun ta med seg hudpleieproduktene sine når hun er til dere. Hvis far og mor har 50/50 og far ikke betaler bidrag så synes jeg faktisk at han skal være med å betale på det jenta trenger når det kommer til nettopp hudpleieprodukter. Det er jo noe hun har behov for. 

Jeg bor sammens med jenta, og har bodd sammens med henne i noen år nå, så jeg vet at hun ikke har problemhud, annet enn atopisk eksem fra hun var liten som nå begynner å gå bort..  Huden hennes har ingen tegn til urenhet og den tørre nesen kan behandles med en annen god krem, ikke dyre produkter.. Håret er også kjempefint og håret tar absolutt ingen skade av den shampoen vi alltid har brukt...  Dersom behovet hadde vert der/eller det melder seg så må vi jo ta stilling til det da!

PS... De fleste nettbutikker som selger frisørshampoer billig, jukser.. Det er ikke det samme i beholderne som i de du kjøper hos frisøren/hudpleieren..

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
10 timer siden, skruf skrev:

Jeg er enig i at far bør være med å betale på det som jenta trenger (50/50)... Og det gjør han!

Men i denne tråden får jeg ganske klart frem at hun ikke trenger disse produktene..

Skrevet

her møter jeg meg selv i døren kjenner jeg for vi har brukt en formue på hudpleie til to av våre barn da de hadde problemer og det ble brukt med glede da det gjorde hverdagen deres så mye bedre psykisk såvel som fysisk.

For meg er ikke den serien du nevner TS noen "dyr" serie - det er gode kvalitetsprodukter, og DET syns jeg er mye bedre enn all mulig "billig dritt" man ikke vet hva inneholder.. Når det er sagt betyr det IKKE at jeg mener dyrt er bedre i alle sammenhenger når det kommer til hudprodukter, sminke osv - men jeg er av den mening at man skal prøve finne gode produkter som er bra for kroppen om man skal finne noen.

Jeg er nok som jentas mor desverre, og ikke en du vil like høre fra.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spenol og Natusan babyolje funker mye bedre enn disse dyre kremene folk prøvde å prakke på meg. Og ja, jeg har latt meg lure. 

Moren burde egentlig heller fått psykologhjelp som påvirker datteren sin på den måten. Hadde datteren hatt acneproblemer, er det legen eller hudlegen rett person å henvende seg til. 

Anonymkode: 0b420...966

Psykologhjelp!?!? Tror heller du trenger det.... 

Det er ikke bare tull med skikkelige produkter!! Jeg har en hudsykdom og merker stor forskjell. 

Anonymkode: f6559...a84

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, la nå jenta få ordentlige produkter....

Anonymkode: a6f9c...f8a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Carrot skrev:

her møter jeg meg selv i døren kjenner jeg for vi har brukt en formue på hudpleie til to av våre barn da de hadde problemer og det ble brukt med glede da det gjorde hverdagen deres så mye bedre psykisk såvel som fysisk.

For meg er ikke den serien du nevner TS noen "dyr" serie - det er gode kvalitetsprodukter, og DET syns jeg er mye bedre enn all mulig "billig dritt" man ikke vet hva inneholder.. Når det er sagt betyr det IKKE at jeg mener dyrt er bedre i alle sammenhenger når det kommer til hudprodukter, sminke osv - men jeg er av den mening at man skal prøve finne gode produkter som er bra for kroppen om man skal finne noen.

Jeg er nok som jentas mor desverre, og ikke en du vil like høre fra.

Jentene dine har jo hatt problemer.. Så da er det jo ett poeng i å kjøpe produktene..

Jenta blir ikke tilbudt billigdritt for den tørre nesen sin.. Men en krem mot eksem og tørr hud som er veldig god, og IKKE billig.. :) og dersom jenta absolutt vil bruke produkter i en så tidlig alder, så kan vi kjøpe "billigdritt" på butikk frem til hun får bruk for dyre kvalitetsprodukter. For dersom hun får mye kviser og uren hud, så er saken HELT annerledes.! Sminke bruker hun ikke ennå, men her sverger jeg for bare minerals sine produkter til ung hud..

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psykologhjelp!?!? Tror heller du trenger det.... 

Det er ikke bare tull med skikkelige produkter!! Jeg har en hudsykdom og merker stor forskjell. 

Anonymkode: f6559...a84

Ja.. og jeg sier ikke at det er tull dersom du har problem med huden din.. Her er det IKKE tilfellet, ennå!

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, la nå jenta få ordentlige produkter....

Anonymkode: a6f9c...f8a

Hvorfor skal vi bruke masse penger på det, og heller må begrense på andre ting, når jenta IKKE HAR BRUK FOR DET?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er så gammel at jeg har prøvd det meste innen hud- og hårpleie, men siden jeg ikke merker forskjell på om jeg bruker Spenol (Ja, faktisk!) og sjampo fra dagligvare eller for eksempel krem fra Matis og frisørsjampo fra Kerastase, holder jeg meg til førstnevnte.

Så lenge jenta ikke har helt spesielle problemer (Noe hun IKKE har i følge TS, så da er det ingen vits i å komme trekkende med eksem, hudsykdommer etc. Det blir en helt annen problemstilling!), så trenger hun ikke dyre produkter. Og hvis hun vil bruke dem, så får hun ta med seg de hun får av moren sin.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok.. det var det jeg lurte på.. jenta har egne toalettsaker og klær hos oss, og klager på tørr hud rundt nesen når hun er hos oss. Jeg ba henne bruke en krem som vi bruker mot solbrenthet og diverse som fungerer godt mot eksem og lignenze i ett par dager.. da klagde hun til mor.. og mor ber oss kjøpe disse dermalogicapridukene.. jeg syns det er helt på trynet å bruke så dyre produkter da jeg unner meg lite av denne typen luksus.. huden min er fin uansett, men i peroioder hvor jeg er litt tørr bruker jeg nivea krem som jeg får kjøpt på butikken. med litt tørrhet på nesen så vil jeg ikke si at en hel dermalogica serie er nødvendig... da mener jeg isåfall at mor bør stå for den, som mener at datteren bør ha den..

hun har forresten mast om redken shampo også.. jeg er av den typen som ikke betaler 300kr for en liten flaske shampo.. går heller for 45kr på butikken.. sparer heller pengene til fine ferier/kino/badeland etc.  Håret hennes er fint, og hun er verken plaget med kløe eller fett hår, så ser ikke behovet her heller.

Nei, hun trenger kanskje ikke akkurat de produktene moren vil at hun skal bruke, men det er absolutt ikke godt å ha tørr og kløende hud heller. Hvis det du selv bruker faktisk ikke funker noe særlig for jenta, må du jo forsøke å finne noe annet som fungerer i stedet. Jeg kjøper også bodylotion på butikk, men det er for tiden kun Dr. Greve jeg synes fungerer mens andre vanlige merker blir for tyntflytende eller klør (HTH for eksempel klør noe forferdelig). Så nei, du trenger kanskje ikke å kjøpe det aller dyreste, men det er heller ikke noe godt argument at noe fungerer bra til deg hvis det ikke fungerer til jenta.

Anonymkode: 5eb35...82c

• Liker 4
Skrevet

Hvis hun har atopisk eksem kan det hende hun ikke kan bruke alle mulige produkter på grunn av at de inneholder parfyme og andre stoffer huden hennes reagerer på. Vi bruker skikkelig apotek produkter til vår datter som nå er nesten 14. Det har hun fått bruke i ansiktet siden hun var 10. Hvis ikke klør det mye. I tillegg sliter hun med kviser og har derfor fått hjelp mot dette.

Atopisk eksem gjør også at hun kanskje reagerer på enkelte shampoer? Kan du ikke sjekke HVORFOR hun skal bruke disse produktene da, og ikke bare forlange at du skal bestemme hva hun bruker hos dere?

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...