Gå til innhold

Når de nye tennene ikke kommer frem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg vil gjerne høre om noen har barn som har mistet melketennene, men trengte hjelp med å få fram de nye tennene. Vi er nemlig i denne situasjonen nå. :-( 

jeg har en sjuåring son har vært tannløs foran, på oversiden, i ett år ca. Hun har altså ikke fått igjen noen av de fire framtennene som skal være der. Vi var hos skoletannlegen for noen mnd siden, og fikk en frist til 17. mai. Dersom tennene ikke viser tegn til å dukke opp da, må vi tilbake for å få hjelp.

Noen som vet hva de gjør for å få fram tennene? Det har jo blitt så hardt i gommen/tannkjøttet nå, så tennene klarer ikke bryte gjennom. Ser for meg at de må skjære opp for å gjøre det enklere for tennene å presse seg ut, men de kan da vel ikke gjøre det...?

Anonymkode: 1f585...a70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter på 9 var i samme situasjon. Hun måtte trekke to for at de andre skulle komme fram og de snakket også om å lage ett lite snitt for å få fram den ene tannen. Den klarte heldigvis å komme ut uten hjelp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lillebroren min hadde ikke tenner under nede (4 tenner) i det hele tatt. Han måtte få falske.

Anonymkode: 10911...000

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...