Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, er student og jobber 100% i helsetjenesten. Student på deltid på 2 året og i sommer kunne jeg tenkt meg spe på inntekta mens barna er hos far ca annenhver uke. Kunne gjerne tenke meg å gå nattevakter i feks en kiosk, slik at det blir to forskjellige arb.givere. Har også fagbrev i butikkfag, sånn sett perfekt om de følger tariff. Spørsmålet er jo om det er lov? Skal selvsagt isåfall om jeg får noe, sørge for at arbeidstidene ikke kolliderer. Må jo bli aften og nattevakter om en annen.. Jeg er nødt å spare opp masse penger, iom at jeg må ha utdanningsperm fra jobb i oktober-desember på studiet (praksis). 

Anonymkode: df74e...79d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*en jobb til* 

Javisst er det lov, så lenge det er to arbeidsgivere.

AnonymBruker
Skrevet

Du må i så fall passe på at bijobben ikke konkurrerer med hovedjobben. Men jeg har jobet natt i mange år, og det er ikke så enkelt å kombinere doble skift og to jobber som en kanskje skulle tro. Det er tungt å jobbe natt og sliter veldig på kroppen, ikke alle får sove skikkelig på dagen heller. Å gå fra natt og rett på dagvakt kan du bare glemme, og nattevakt etter en travel seinvakt er heller ingen god greie i det lange løp. Kan du ikke heller melde deg på flere avdelinger/sykehjem/grupper i hjemmesykepleien i ferie så du kan dekke opp de dagene du har fri?

Anonymkode: a7abe...63a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...