AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #1 Skrevet 26. april 2017 Vi var på middag hos svigers i dag og før vi dro skulle eldste prøve en barnebunad som har vært i familen i mange år og som hun er stor nok til å passe inn i. Svigermor fant frem skjorte og kyse spurte om jeg hadde kjøpt sko til begge. Jeg svarte at minste skulle få sine mørke og pene Kavatsko på 17.mai og eldste skulle få gå med joggesko siden hun mest sannsynlig kommer til å løpe og klatre store deler av dagen. Det var visst hårreisende i følge svigermor. At hun IKKE liker tanken på joggesko kan jeg forstå, men bunadsko på en stabbende ettåring?😳 Anonymkode: 50df9...486 1
altflyter Skrevet 26. april 2017 #2 Skrevet 26. april 2017 Herregud. Galskap. Du er definitivt den med fornuften i behold her 14
Sjokoladefruen Skrevet 26. april 2017 #4 Skrevet 26. april 2017 (endret) Hahah. Ikke bry deg om svigermor, hun er nok bare litt gammeldags Her har kidsa hadd behagelige sko til bunad/festdrakt i alle år Best for små barneføtter som løper mye i løpet av en slik dag. Endret 26. april 2017 av Sjokoladefruen 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #5 Skrevet 26. april 2017 Jeg er ganske tradisjonell når det kommer til bunader, og ser ikke poenget med bunadsko til småbarn. Jeg skal innrømme at jeg personlig foretrekker pensko til bunad siden det er et stasplagg, men det må ikke være bunadadsko. Kavatsko synes jeg er veldig passende for den minste Anonymkode: 480d1...cb3 7
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #6 Skrevet 26. april 2017 Joggesko skjønner jeg jo på en måte (selv om vår toåring hadde det ifjor til bunaden, riktognok svarte, men med blink...). Men alt i alt er det jo det praktiske som teller og at ungene har sko som er greie å bevege seg i! Anonymkode: bc356...fe2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #7 Skrevet 26. april 2017 På 17. Mai er det kun joggesko som er ok. Tenk så langt de går! Anonymkode: a19b0...c35 7
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #8 Skrevet 26. april 2017 Joggesko er best for beina! Anonymkode: f7ba3...19e 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #9 Skrevet 26. april 2017 Her skal h*n få bruke de hvite kavatskoa. Ser ikke vitsen i å kjøpe sko som kun blir brukt den ene dagen før de er for små! Anonymkode: 0ef18...45f 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #10 Skrevet 26. april 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi var på middag hos svigers i dag og før vi dro skulle eldste prøve en barnebunad som har vært i familen i mange år og som hun er stor nok til å passe inn i. Svigermor fant frem skjorte og kyse spurte om jeg hadde kjøpt sko til begge. Jeg svarte at minste skulle få sine mørke og pene Kavatsko på 17.mai og eldste skulle få gå med joggesko siden hun mest sannsynlig kommer til å løpe og klatre store deler av dagen. Det var visst hårreisende i følge svigermor. At hun IKKE liker tanken på joggesko kan jeg forstå, men bunadsko på en stabbende ettåring?😳 Anonymkode: 50df9...486 Vi brukte bare vanlige sorte pensko til bunaden da barna var helt små. Et senere år kjøpte jeg bunadssko...endte med gnagsår etter 5 minutter, og resten av dagen i bunad og rosa joggesko. Kan love deg at det er mange -spesielt skolebarn- som ikke bruker bunadssko fordi de gjerne skal få veldig langt i løpet av dagen. Anonymkode: 9a497...24a 2
Rosalie Skrevet 26. april 2017 #12 Skrevet 26. april 2017 Jeg ville skiftet fra joggesko til penere sko på eldstemann når dere er ferdig med tog og sånn, men hadde ikke giddet å kjøpe bunadssko til ungene. De vil jo ha vokst ut av dem til neste år uansett.
mammamy Skrevet 26. april 2017 #13 Skrevet 26. april 2017 Kavatsko er nydelig på små barn, joggesko derimot synes jeg ikke passer på 17 mai, finnes mange andre fine og gode alternativer. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #14 Skrevet 27. april 2017 Jeg kjøpte pensko til mine da de var små og brukte disse til bunad. Kjøpte vel bunadsko først når eldstemann kunne bruke min bunad (i barneversjon) ca ved 7 års alderen. Anonymkode: fd3b1...ac5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #15 Skrevet 27. april 2017 Kommer litt an på tenker jeg. Er det en ekte bunad, eller noe kjært og gammelt som er laget av noen i familien? I så fall syns jeg joggesko drar ned inntrykket, veldig! Er det derimot snakk om en festdrakt så kan de godt ha joggesko, det har mine i hvertfall. Men hun minste fikk en hjemmestrikket "bunad" med tilhørende jakke. Selv om hun var liten da den passet hadde hun alltid bunadssko så lenge den kjolen var på. Jeg er sikkert gammeldags og sær jeg og, men syns det har med respekt for klærne og betydningen og kjærligheten og tradisjonen som ligger bak. Anonymkode: 3293b...b56 3
strawberryjaw Skrevet 27. april 2017 #16 Skrevet 27. april 2017 Har kjøpt bunadsko til min 3 åring. Om h*n har lyst til å gå i tog skal joggeskoa brukes 😉 men bunad er det fineste antrekket jeg vet om, så skoene skal brukes ellers utenom toget. Så lenge de passer og sitter godt på foten, altså 🙂 Til en 1åring hadde jeg IKKE kjøpt bunadsko! De har ofte nok med å holde seg på beina i det store og hele 😃 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #17 Skrevet 27. april 2017 Bruk de skoene du hadde tenkt. Tullete å kjøpe bunadsko til så små barn. Ikke er de gode til foten heller. Barna skal da ha en fin dag uten å måtte snuble rundt i vonde sko. Hipp-hipp-hurraaa!!!🇳🇴 Anonymkode: 32035...eec 1
Carrot Skrevet 27. april 2017 #18 Skrevet 27. april 2017 (endret) Hmm, bunad på barn som går = bunadssko etter min mening, evt pensko som er helt sorte, men joggesko er det styggeste jeg ser til bunad og kun OK om det er helsemessige årsaker som ligger bak. Hvis noen blir støtt av det så får det så være, bunad er et festplagg og med det kommer kriterier - tror svært få ville tatt på seg gallakjole og joggesko, eller smoking liksom.. Så på den måten kan jeg skjønne at hun reagerer.. PS - hvis komfort er et poeng så velger man ikke bunad på barna da kan man velge mye annet.. Endret 27. april 2017 av Carrot 4
skruf Skrevet 27. april 2017 #19 Skrevet 27. april 2017 Her har det gått i joggesko til barnebunaden, men også goretexsko de gangene det har sluddet på 17mai. Barnetoget har en lang vei å gå, og det er viktigere at ungene slipper gnagsår og kalde tær. 2
Fru Uperfekt Skrevet 27. april 2017 #20 Skrevet 27. april 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi var på middag hos svigers i dag og før vi dro skulle eldste prøve en barnebunad som har vært i familen i mange år og som hun er stor nok til å passe inn i. Svigermor fant frem skjorte og kyse spurte om jeg hadde kjøpt sko til begge. Jeg svarte at minste skulle få sine mørke og pene Kavatsko på 17.mai og eldste skulle få gå med joggesko siden hun mest sannsynlig kommer til å løpe og klatre store deler av dagen. Det var visst hårreisende i følge svigermor. At hun IKKE liker tanken på joggesko kan jeg forstå, men bunadsko på en stabbende ettåring?😳 Anonymkode: 50df9...486 Forstår at joggesko er fy fy, selv bruker jeg mørke pensko på de minste, til bunaden, så skifter de over til mer uformelt etter toget. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå