Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev under avtale om støtte i går formiddag og vanligvis blir pengene overført med en gang, men jeg har fortsatt ikke fått melding om at pengene er på vei, og på Dine Sider står det heller ingenting om at det er overført. Er det vanlig at det tar tid fra signering til overføring? Kontonummer er godkjent så det er ikke noe der heller som bør forsinke det. Noen som vet?

Anonymkode: 7337b...21b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De gangene jeg har søkt om støtte har det tatt lang tid før jeg har fått pengene, men det er fordi jeg har søkt i god tid (slik man skal gjøre). Jeg skjønner ikke helt hva du har søkt om støtte til så sent i semesteret. Kan det være at du har søkt støtte til neste skoleår? I så fall overføres selvsagt ikke pengene før i august

Anonymkode: 7a106...c99

Skrevet

De må jo først bekrefte at du er student ved skolen og skolen må bekrefte at du er student ved skolen. Da må du ha godtkjent studieåret ditt og betalt skolepenger. Det tok opp til en uke for meg når jeg søkte etter skolestart. Hvis du har søkt for neste høst, så kommer det ikke før i midten av august, som ble skrevet over her.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De gangene jeg har søkt om støtte har det tatt lang tid før jeg har fått pengene, men det er fordi jeg har søkt i god tid (slik man skal gjøre). Jeg skjønner ikke helt hva du har søkt om støtte til så sent i semesteret. Kan det være at du har søkt støtte til neste skoleår? I så fall overføres selvsagt ikke pengene før i august

Fristene til Lånekassen er jo der for en grunn. Det er ikke slik at man må søke før semesteret starter bare fordi du skriver det. I tillegg finnes det andre støtteordninger enn ordinær støtte. 

Anonymkode: 31bf3...164

Skrevet

Først må skolen bekrefte at du er student, det kan ta alt fra en dag til en uke. Så skal Lånekassen motta og registrere bekreftelsen, så får du utbetalt pengene dine. Skal du ha ekstra støtte av noen grunn, må du sende inn bekreftelse og dokumentasjon på dette - så skal lånekassen motta og behandle dokumentasjonen - så får du støtte. Lånekassen er slett ikke noe ''fort gjort-ferdig''-etat. Det er det treigeste jeg har vært borti allefall :P 

Som flere sier, har du derimot søkt for høsten 2017 kommer ikke pengene før i august.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Det er for vår/sommersemesteret ja, det tok evigheter med søknaden pga masse ekstra dokumentasjon som måtte inn så den ble ferdigbehandlet først denne uken.

Anonymkode: 7337b...21b

AnonymBruker
Skrevet
På 27.4.2017 den 16.58, AnonymBruker skrev:

Fristene til Lånekassen er jo der for en grunn. Det er ikke slik at man må søke før semesteret starter bare fordi du skriver det. I tillegg finnes det andre støtteordninger enn ordinær støtte. 

Wow, stuck a nerve there. Selvsagt trenger du ikke søke før studiestart, men det er naturlig at det tar litt tid når du ikke søker før langt ut i semesteret, that's all. Hvis du som du skriver over måtte sende inn ekstra dokumentasjon tar det vel en uke eller to før de har kontrollsjekket alle dokumentene, fått bekreftelsene de trenger og utbetalt støtten

AnonymBruker
Skrevet
På 28.4.2017 den 18.50, AnonymBruker skrev:

Wow, stuck a nerve there. Selvsagt trenger du ikke søke før studiestart, men det er naturlig at det tar litt tid når du ikke søker før langt ut i semesteret, that's all. Hvis du som du skriver over måtte sende inn ekstra dokumentasjon tar det vel en uke eller to før de har kontrollsjekket alle dokumentene, fått bekreftelsene de trenger og utbetalt støtten

Nei, det tar ikke "en uke eller to". Det tar ofte flere uker og opp til noen måneder. Jeg ettersendte dokumentasjon (som kun var ett skjema for øvrig). Behandlingtiden av den ettersendte dokumentasjonen var på 10 uker. Denne dokumentasjonen kunne heller ikke blitt sendt tidligere grunnet omstendighetene. 

Men det er jo veldig fint å leve i sin lille, naive verden hvor alt er rosenrødt. :) Som man sier, de enkle sjelene er de lykkeligste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...