Gå til innhold

Rykte om at han har voldtatt noen... Sliter med å forholde meg til dette

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen uker siden fikk jeg høre av en venninne at en venn av henne hadde drukket så mye på en hjemmefest at hun hadde mistet bevisstheten på toalettet. Videre fortalte hun at venninna ble voldtatt av en gutt på trinnet vårt, men ikke turte å anmelde han. Hun sa jeg ikke skulle si dette videre til noen, og jeg lovte. Sa det bare til min nærmeste venninne som jeg stoler 100%, fordi jeg syns det var vanskelig å holde det helt for meg selv, ellers pleier jeg alltid å holde ord når noen viser meg tilliten sin.

"Problemet" er nå at jeg sliter med å forholde meg til dette. Denne gutten er i en veldig populær russebuss med mange kjekke gutter, og flere av jentene i russegruppa mi - og andre russegrupper- snakker ofte om hvor kjekk han og kameratene i gruppa hans er. Jeg pleier da og bare sitte stille å tenke at de bare skulle vist, men sier selvsagt ingenting om dette. Jeg vet jo ikke om det er sant eller ei, eller hvem jenta som ble voldtatt er. Altså, denne venninna som fortalte dette til meg føler jeg ikke har noe grunn til å lyve, hun er liksom ikke en sånn type jente, men så vet man jo aldri - Jeg er forresten ikke den eneste hun har fortalt dette til. Er minst en gutt annen gutt i klassen min hun har snakket med om dette.

Uansett, skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å glemme dette. Er ikke slik at jeg er redd for denne gutten som liksom skal ha voldtatt, men han har vært sammen med en av de mest søte og hyggelige jentene på skolen min, så klarer ikke helt fatte at HAN kan ha gjort noe sånt... Og det at alle syns han er sååå kjekk gjør jo ingenting bedre heller.

Det kommer ikke på tale å snakke om dette med noen andre om dette, både fordi jeg ikke vet om det er sant, og også fordi at jeg ikke føler at det passer seg å spre dritt denne gutten, men samtidig vil jeg at andre jenter skal være forsiktig når de er med han, for tenk om?

Anonymkode: e223c...9ca

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For noen uker siden fikk jeg høre av en venninne at en venn av henne hadde drukket så mye på en hjemmefest at hun hadde mistet bevisstheten på toalettet. Videre fortalte hun at venninna ble voldtatt av en gutt på trinnet vårt, men ikke turte å anmelde han. Hun sa jeg ikke skulle si dette videre til noen, og jeg lovte. Sa det bare til min nærmeste venninne som jeg stoler 100%, fordi jeg syns det var vanskelig å holde det helt for meg selv, ellers pleier jeg alltid å holde ord når noen viser meg tilliten sin.

"Problemet" er nå at jeg sliter med å forholde meg til dette. Denne gutten er i en veldig populær russebuss med mange kjekke gutter, og flere av jentene i russegruppa mi - og andre russegrupper- snakker ofte om hvor kjekk han og kameratene i gruppa hans er. Jeg pleier da og bare sitte stille å tenke at de bare skulle vist, men sier selvsagt ingenting om dette. Jeg vet jo ikke om det er sant eller ei, eller hvem jenta som ble voldtatt er. Altså, denne venninna som fortalte dette til meg føler jeg ikke har noe grunn til å lyve, hun er liksom ikke en sånn type jente, men så vet man jo aldri - Jeg er forresten ikke den eneste hun har fortalt dette til. Er minst en gutt annen gutt i klassen min hun har snakket med om dette.

Uansett, skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å glemme dette. Er ikke slik at jeg er redd for denne gutten som liksom skal ha voldtatt, men han har vært sammen med en av de mest søte og hyggelige jentene på skolen min, så klarer ikke helt fatte at HAN kan ha gjort noe sånt... Og det at alle syns han er sååå kjekk gjør jo ingenting bedre heller.

Det kommer ikke på tale å snakke om dette med noen andre om dette, både fordi jeg ikke vet om det er sant, og også fordi at jeg ikke føler at det passer seg å spre dritt denne gutten, men samtidig vil jeg at andre jenter skal være forsiktig når de er med han, for tenk om?

Der beskrev du den klassiske voldekstforbyteren.  Den ingen tror kunne ha gjort det. han er populær, kjekk osv,men det gjerne de som gjør det, som velger utroverdige offerer, de er flinke til det.

Stakkars alle de jentene han har voldatt  OG kommer til å volda. 

Hørt om Ted Bundy? 

Det var ingen som trodde dette om han. Alle innrømmet at de kunne ikke tro at han kunne gjøre noe slikt,men heldigvis var det nok vitner og bevis at man faktisk måtte innse at han var ett

Anonymkode: 9c89e...509

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der beskrev du den klassiske voldekstforbyteren.  Den ingen tror kunne ha gjort det. han er populær, kjekk osv,men det gjerne de som gjør det, som velger utroverdige offerer, de er flinke til det.

Stakkars alle de jentene han har voldatt  OG kommer til å volda. 

Hørt om Ted Bundy? 

Det var ingen som trodde dette om han. Alle innrømmet at de kunne ikke tro at han kunne gjøre noe slikt,men heldigvis var det nok vitner og bevis at man faktisk måtte innse at han var ett

MONSTER

• Liker 5
Skrevet

Dump den jævla voldtektsmannen. Lytt til magefølelsen nå.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde faktisk tipsa politiet slik at de kunne ha fulgt litt med på han. Kanskje han har gjort dette mot andre og for alt du veit? 

Anonymkode: 1b6d6...dbe

• Liker 13
Skrevet

Kan godt skjønne at du tenker på det. Men alltid ha i betrakning at det godt kan være løgn eller overdrivelse. Det er ikke så morsomt å få et voldtektsrykte på seg når man er uskyldig, eller fordi hun angra seg. At hun ikke turte å anmelde kan (KAN! Før KG klikker) være fordi det ikke er helt sant. Hvem vet, kanskje hun er venninna av kjæresten hans og hun vil ikke ha noe skyld dersom det skulle komme ut.

Det er dessverre mange menn som helt ufortjent får dette stempelet. Men var jeg deg ville jeg ikke blandet meg inn, med mindre den personen fortror seg til deg.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig skummelt at en potensiell voldtektsmann går rundt fri og kan voldta når som helst igjen - spesielt i russetiden. Men det er dessverre ikke så mye du kan gjøre 🙁

Anonymkode: 26555...634

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det er løgn eller overdrivelse eller at hun angrer på sexen, hun har nok blitt voldatt-her har du grunnen til mange ikke betror seg til folk om at de har blitt voldtatt, fordi de blir gjerne møtt med den holdningen der.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Stort sett blir man ikke trodd på og siden han virker så kul og morsom fortsetter de å være venner med fyren.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan snakke med helsesøster på skolen om dette? Da vil du få luftet og delt dine tanker med noen voksne. Kanskje hun også kan gi noen råd om hvordan du bør forholde deg til dette. Helsesøster har naturligvis taushetsplikt. Jeg tenker i hvert fall at det kan være lurt. 

Anonymkode: 1ff32...eac

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Tibbie skrev:

Kan godt skjønne at du tenker på det. Men alltid ha i betrakning at det godt kan være løgn eller overdrivelse. Det er ikke så morsomt å få et voldtektsrykte på seg når man er uskyldig, eller fordi hun angra seg. At hun ikke turte å anmelde kan (KAN! Før KG klikker) være fordi det ikke er helt sant. Hvem vet, kanskje hun er venninna av kjæresten hans og hun vil ikke ha noe skyld dersom det skulle komme ut.

Det er dessverre mange menn som helt ufortjent får dette stempelet. Men var jeg deg ville jeg ikke blandet meg inn, med mindre den personen fortror seg til deg.

Hva faen? Hun turde ikke dermed ikke blitt voldtatt???

Har du lest hemsedal saken? Har du lest om hvordan det er å anmelde voldekter? I A magasinet hvor folk som jobbet med dette ikke ville råde datteren dems til anmelde? Hvor 99 av anmelde voldekter var det 1 av de som ble dømt?

Og hva med de andre artikkelene om det i andre aviser/blader??

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Her er det snakk om veldig alvorlige ting. Du vet ikke, men ser heller ingen grunn til å ikke tro på? 

Mitt råd er (og ville vært det uavhengig av dettr, siden du er russ) å snakke med vennegjengen om sikkerhet. Kan dere lage noen regler om å aldri gå alene/ansvar for å følge hverandre hjem osv.? 

Snakk sammen om at dessverre kan ting skje, og man aner ikke hvem som eventuelt kan gjøre forferdelige ting. 

Jeg mener ikke at man skal gå rundt redd, men det går an å ta forhåndsregler. Bedre føre var! 

Anonymkode: 35cb8...14b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke som om man kan gjenkjenne slemme personer på arr i ansiktet og sinte øyebryn. Mennesker som begår grusomme handlinger ser gjerne normale ut. Hadde det vært sæ enkelt å identifisere en skurk på utseende hadde vi ikke hatt noe særlig til kriminalitet. De som er mest selvsikre, har mest karisma og er mest sjarmerende er det som slipper lettest unna, blant annet fordi mennesker har større vanskeligheter for å tro at en "real kar" kan gjøre noe slikt. 

Anonymkode: dedb1...200

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva faen? Hun turde ikke dermed ikke blitt voldtatt???

Har du lest hemsedal saken? Har du lest om hvordan det er å anmelde voldekter? I A magasinet hvor folk som jobbet med dette ikke ville råde datteren dems til anmelde? Hvor 99 av anmelde voldekter var det 1 av de som ble dømt?

Og hva med de andre artikkelene om det i andre aviser/blader??

Lol. Jeg har ikke tallene på henlagte voldtekssaker, men jeg vedder på alle som blir henlagt er på grunn av manglende bevis. Det er jo ikke så lett å bevise noe sånt, og det er jo klart at det er synd!

Men med denne sterke reaksjonen din antar jeg at du ikke er helt klar over hvor mange det er som falskt blir anklaget for noe sånt? Her har jo ikke dette "offeret" sagt noe til TS. Så langt er alt rykter.

Jeg holder absolutt med alle som blir voldtatt. Voldtekt er et problem i kvinnekampen. Men vi må ikke glemme av mennene underveis. Rettferdighet og forståelse går begge veier.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis en venninna hadde fortalt meg at hun hadde blitt voldtatt hadde jeg ikke tvilt på henne ett eneste sekund, men når det er et mellomledd så syns jeg man burde være forsiktig med å bare anta. 

Nå sier ikke jeg at jeg ikke tror at han har voldtatt, men jeg har vanskelig å forholde meg til det, ettersom han er den han er. Likevel så holder jeg meg på avstand fra han, og stoler nå ikke på èn eneste gutt i denne russebussen han er med i; Selvsagt betyr ikke det at alle de er voldtektsmenn, men altså er det bare noe i meg som sier at jeg burde holde meg unna han og russegruppa hans. 

Det som gjør at jeg sliter med å forholde meg til dette er at det er så mange jenter som snakker om hvor fin og kjekk denne gutten er, hvor mye de ville gitt for å rulle med bussen hans etc. Når jentene i russegruppa mi snakker om at de vil betale for å rulle med bussen hans så kjenner jo jeg at hjertet hopper over et slag. Er ikke sånn at jeg utelukker helt at han har voldtatt, men å fortelle det til alt og alle og "advare" andre blir også for dumt, fordi man aldri kan vite om rykte eller sant eller ei. Voldtektsanklagelser er jo noe man må være svært forsiktig med!

Har snakket med min nærmeste venninne om hvordan vi skal oppføre oss i RT, så vi har en klar plan om at ingen av oss to skal være alene i alle fall. Har også snakket om at vi som ikke drikker må passe litt på de som faktisk drikker, og at ingen skal gå alene, men minst 2 og 2. Alle har også lastet ned en app som kobler oss sammen slik at vi vet hvor hver av oss er til enhver tid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Tibbie skrev:

Lol. Jeg har ikke tallene på henlagte voldtekssaker, men jeg vedder på alle som blir henlagt er på grunn av manglende bevis. Det er jo ikke så lett å bevise noe sånt, og det er jo klart at det er synd!

Men med denne sterke reaksjonen din antar jeg at du ikke er helt klar over hvor mange det er som falskt blir anklaget for noe sånt? Her har jo ikke dette "offeret" sagt noe til TS. Så langt er alt rykter.

Jeg holder absolutt med alle som blir voldtatt. Voldtekt er et problem i kvinnekampen. Men vi må ikke glemme av mennene underveis. Rettferdighet og forståelse går begge veier.

For en forkastelig holdning du har, Hun har ikke engang anklaget han for det og utifra hva du sier så er det ett tegn på at hun ikke gjør det for det antageligvis ikke er sant.

Det er ikke engang jenta som driver å forteller dette videre,men en venninne av TS Som den stakkars jenta desverre er vært så "dum" å betro seg til.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

For en forkastelig holdning du har, Hun har ikke engang anklaget han for det og utifra hva du sier så er det ett tegn på at hun ikke gjør det for det antageligvis ikke er sant.

Det er ikke engang jenta som driver å forteller dette videre,men en venninne av TS Som den stakkars jenta desverre er vært så "dum" å betro seg til.

Kaller du meg dum fordi jeg ikke vil hyle "voldtektsmann" uten å være 100% sikker?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kaller du meg dum fordi jeg ikke vil hyle "voldtektsmann" uten å være 100% sikker?

Ta å les ordenlig du.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man kan aldri være 100 prosent sikker.

Men jeg hadde hold meg unna han,det er som regel en sannhet i rykter.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Tibbie skrev:

Hvor mange blir falskt anklagd, da?

8 av 10 voldtektssaker henlegges, det er veldig vanskelig å bli dømt. Var mye styr om dette i media for en tid tilbake. Noen psykologer anbefaler å ikke anmelde, da prosessen med politi, avhør osv kan være ekstremt psykisk belastende. Kombinert med høy skyldfølelse og skam hos offeret, fører dette til veldig høye mørketall.

Anonymkode: dedb1...200

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...