Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp

skal ha engelsktentamen på fredag. Problemet er at jeg skriver norsk - engelsk. Noen tips til hvordan ikke skrev norsk engelsk?

Anonymkode: fe51f...fa5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

.

Skrevet

Hva mener du med at du skriver "norsk-engelsk"? Kan du gi noen eksempler? :)

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, vscare skrev:

Hva mener du med at du skriver "norsk-engelsk"? Kan du gi noen eksempler? :)

At jeg oversetter setninger direkte fra norsk til engelsk.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At jeg oversetter setninger direkte fra norsk til engelsk.

Ah, sånn, ja! Å oversette setninger fra norsk til fremmedspråk er noe man gjerne gjør når man ikke er kyndig nok i det aktuelle fremmedspråket til at man klarer å uttrykke seg direkte, og derfor må ta omveien og konstruere setningen på norsk først. Man må altså, for å si det rett ut, bli flinkere i språket og tilegne seg det på en måte som gjør at man klarer å bruke det uten å måtte tenke norsk først. For noen faller dette naturlig (de som har såkalt språkøre), mens for andre krever det voldsomme arbeidsmengder å mestre det (noen klarer rett og slett aldri å mestre det til tross for hardt arbeid). Det er med andre ord ingen enkle og greie råd for å unngå det, i alle fall ingen som kommer til å hjelpe to dager før du skal i ilden. Som en mer langsiktig plan, til neste tentamen eller eksamen, vil jeg anbefale å lese bøker på engelsk, se filmer og TV-serier med engelsk undertekst, og finne noen du kan snakke engelsk dagligtale med, gjerne noen som har engelsk som morsmål :) Etter egen erfaring vil jeg si at spesielt å lese på engelsk kan gjøre underverker for språket ditt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 26.4.2017 den 19.06, AnonymBruker skrev:

Hjelp

skal ha engelsktentamen på fredag. Problemet er at jeg skriver norsk - engelsk. Noen tips til hvordan ikke skrev norsk engelsk?

Du må jo få ekstremt mye feil med den metoden?! Vanskelig å oversette setninger med riktig verbbøying osv. Du må slutte med det. Prøv heller å skrive kortere tekster, fokuser på å skrive riktig. Tenk over hvilken teksttype du er best på, vel den om mulig. 

Anonymkode: b814e...ac5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...