AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #1 Skrevet 26. april 2017 Så gjennom noen gamle esker på loftet idag, også kom jeg over en liten flik av en avis fra Bergen fra ca 2000-2004. Overskriften var "Guttene skvises inn i feminiserte barnehager", og det fanget jo selvsagt oppmerksomheten min. Jeg tenker at hvis den artikkelen hadde blitt publisert nå i 2017 så hadde det blitt stor debatt... Legger ved bilde av hva det sto. Vil gjerne få lese deres meninger om dette Anonymkode: f47e1...627
Frogke Skrevet 26. april 2017 #2 Skrevet 26. april 2017 Så lenge de bare spiser bra mat som bananer og får være seg selv så er jeg ikke så opptatt av slikt. Viktigste er iallfall friminutt der de springer rundt og bare er seg selv, utenom når det blir slagsmål. Men det er sånn man vanligvis utvikler sin egen identitet. Læreprogram tror jeg er bare delvis påvirket, ikke hele livet. Alt henger mest sammen med hvilke foreldre du får når det kommer til oppdragelse.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #3 Skrevet 26. april 2017 Jeg sender med glede barnet mitt i en barnehage der alle arbeiderne er menn. Forutsatt at de har relevant utdanning, selvfølgelig. Kan noen hjelpe meg å finne en? Anonymkode: c3ded...1af 1
hocane Skrevet 26. april 2017 #4 Skrevet 26. april 2017 Eneste arbeidsstedene jeg mener det bør være 50/50 av begge kjønn er i barnehager og skoler. Er uhyre viktig at barn får oppfølging av begge kjønn. Dessverre er ikke dette tilfelle idag. 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #5 Skrevet 27. april 2017 17 timer siden, hocane skrev: Eneste arbeidsstedene jeg mener det bør være 50/50 av begge kjønn er i barnehager og skoler. Er uhyre viktig at barn får oppfølging av begge kjønn. Dessverre er ikke dette tilfelle idag. Nei, for menn søkere ikke. Anonymkode: fd244...8a8 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #6 Skrevet 27. april 2017 16 timer siden, hocane skrev: Eneste arbeidsstedene jeg mener det bør være 50/50 av begge kjønn er i barnehager og skoler. Er uhyre viktig at barn får oppfølging av begge kjønn. Dessverre er ikke dette tilfelle idag. Må få ordnet høyere lønn i disse instansene, da :-) Anonymkode: 25357...a6e 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #7 Skrevet 27. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Må få ordnet høyere lønn i disse instansene, da :-) Anonymkode: 25357...a6e Jepp. Når damer foretrekker menn med lav lønn i omsorgsyrker vil menn søke de jobbene isteden for prestisje og fet lønn. Anonymkode: 32380...275
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #8 Skrevet 27. april 2017 Jeg syns egentlig det blir for dumt å klage over kjønnsfordelingen i barnehager, hvordan de gjør ting og så videre. Når man outsourcer foreldreansvaret sitt til institusjoner fordi man heller vil dyrke sitt eget liv fremfor barnas, får man nesten bare være takknemlig for det man kan få, og ikke legge seg opp i hvordan barnehagene oppdrar ungene for en. Hvis det var viktig nok, hadde man oppdratt og tatt seg av ungene sine selv. Anonymkode: 0bcb5...59a 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #9 Skrevet 27. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Når damer foretrekker menn med lav lønn i omsorgsyrker vil menn søke de jobbene isteden for prestisje og fet lønn. Anonymkode: 32380...275 Nok av menn lavtlønna yrker, arbeidsledige, uføre som har dame og barn. Dårlig unnskyldning. Man vil aldri bli rik av å jobbe i barnehage. Anonymkode: fd244...8a8 2
Gjest Cyrus Skrevet 27. april 2017 #10 Skrevet 27. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Når damer foretrekker menn med lav lønn i omsorgsyrker vil menn søke de jobbene isteden for prestisje og fet lønn. Anonymkode: 32380...275 Damn! Dat unexpected truth...
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #11 Skrevet 27. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns egentlig det blir for dumt å klage over kjønnsfordelingen i barnehager, hvordan de gjør ting og så videre. Når man outsourcer foreldreansvaret sitt til institusjoner fordi man heller vil dyrke sitt eget liv fremfor barnas, får man nesten bare være takknemlig for det man kan få, og ikke legge seg opp i hvordan barnehagene oppdrar ungene for en. Hvis det var viktig nok, hadde man oppdratt og tatt seg av ungene sine selv. Anonymkode: 0bcb5...59a Akkurat det samme tenker jeg om snekkerarbeid og sykehjemstjenester også :). Anonymkode: 95e94...60e 2
Hermine Grang Skrevet 27. april 2017 #12 Skrevet 27. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Akkurat det samme tenker jeg om snekkerarbeid og sykehjemstjenester også :). Anonymkode: 95e94...60e LOL.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #13 Skrevet 27. april 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Når damer foretrekker menn med lav lønn i omsorgsyrker vil menn søke de jobbene isteden for prestisje og fet lønn. Anonymkode: 32380...275 Kanskje menn burde vurdere om det er verdt å leve et liv sentrert rundt kvinners preferanser Anonymkode: e0359...e6a
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #14 Skrevet 27. april 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Så gjennom noen gamle esker på loftet idag, også kom jeg over en liten flik av en avis fra Bergen fra ca 2000-2004. Overskriften var "Guttene skvises inn i feminiserte barnehager", og det fanget jo selvsagt oppmerksomheten min. Jeg tenker at hvis den artikkelen hadde blitt publisert nå i 2017 så hadde det blitt stor debatt... Legger ved bilde av hva det sto. Vil gjerne få lese deres meninger om dette Anonymkode: f47e1...627 La gutter få være gutter, og jenter får være jenter - så får de selv bestemme hva de vil leke og hvem de vil leke det med. Jeg er mann og jobber i barnehage. Jeg tar med gutta og sloss, vi slår hverandre i magen, hardt, og ler av det etterpå. Jeg gir dem kniv til å spikke med og en rull med plaster. Øks ble jeg stoppet på. Det er et stort problem at det ikke er flere menn som jobber med barn. Dere aner ikke hvor mye fjas kvinnelige ansatte kan lire av seg på en dag... Foreldrene elsker meg, barna elsker meg og noen av de kvinnelige ansatte hater meg... Men ja, så lenge barnehagene selv ikke jobber aktivt for å rekrutere flere menn så vil det være feminisering på et eller annet plan. Har fortsatt til gode å se at barnehager kjønnskvoterer. Hilsen mannemann et sted i 40 årene. Jonas: "Bente. jeg må tisse... Bente: .Må du tisse, Jonas? - Da skal du få SITTE på doen som alle andre skal vettu, slik som vi voksne har bestemt"...... Jonas: "Bente, jeg er ferdig"... Bente: "Ferdig Jonas? - kom så finner vi noe å leke med - du kan velge mellom dukkekroken og perlene"..... Jonas: "WTF?!?!?" Anonymkode: 5eb33...3fa
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #15 Skrevet 27. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: La gutter få være gutter, og jenter får være jenter - så får de selv bestemme hva de vil leke og hvem de vil leke det med. Jeg er mann og jobber i barnehage. Jeg tar med gutta og sloss, vi slår hverandre i magen, hardt, og ler av det etterpå. Jeg gir dem kniv til å spikke med og en rull med plaster. Øks ble jeg stoppet på. Det er et stort problem at det ikke er flere menn som jobber med barn. Dere aner ikke hvor mye fjas kvinnelige ansatte kan lire av seg på en dag... Foreldrene elsker meg, barna elsker meg og noen av de kvinnelige ansatte hater meg... Men ja, så lenge barnehagene selv ikke jobber aktivt for å rekrutere flere menn så vil det være feminisering på et eller annet plan. Har fortsatt til gode å se at barnehager kjønnskvoterer. Hilsen mannemann et sted i 40 årene. Jonas: "Bente. jeg må tisse... Bente: .Må du tisse, Jonas? - Da skal du få SITTE på doen som alle andre skal vettu, slik som vi voksne har bestemt"...... Jonas: "Bente, jeg er ferdig"... Bente: "Ferdig Jonas? - kom så finner vi noe å leke med - du kan velge mellom dukkekroken og perlene"..... Jonas: "WTF?!?!?" Anonymkode: 5eb33...3fa Du har fantasi. Kanskje du skulle bli forfatter? Anonymkode: 402c6...b04 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #16 Skrevet 28. april 2017 Barnehagelærer og lærer yrket bør få høy status og innebære en feit lønn. Da vil flere menn søke på utdanning innenfor oppvekstsektoren. Skulle ønske langt flere menn arbeidet i barnehage og skole. Vi trenger dere!! Hilsen kvinnelig barnehagelærer Anonymkode: e84d6...a12
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #17 Skrevet 28. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Barnehagelærer og lærer yrket bør få høy status og innebære en feit lønn. Da vil flere menn søke på utdanning innenfor oppvekstsektoren. Skulle ønske langt flere menn arbeidet i barnehage og skole. Vi trenger dere!! Hilsen kvinnelig barnehagelærer Anonymkode: e84d6...a12 Kommer aldri til å skje. Enten vil du jobbe med barn eller ikke, og menn vil ikke. Anonymkode: fd244...8a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå