Altum Skrevet 26. april 2017 #1 Skrevet 26. april 2017 (endret) Det finnes kvinner som forsvarer prostitusjon, som mener at det burde være lov å selge kroppen sin, at det er kvinnens eget valg. Hvis disse kvinnene i tillegg selv har jobbet innen sexsalg, tenker jeg at jeg ikke trenger å være helt enig, men at de har en legitim basis for sine synspunkter. De tenker ikke med fitta. De prøver som regel ikke å skjønnmale virkeligheten for å rettferdiggjøre sin bruk av andre mennesker. ...Men så er det mennene, da. Nesten uten unntak er de denslags menn du lett kan se for deg på ferie i Thailand - og de dro ikke dit for strendene, for å si det sånn. "Er du ikke feminist?" spør de. "Er det liksom greit at damer skal få ta abort, men de skal ikke få lov til å pule som de vil?"Og. Jeg. Blir. Så. Forbanna. Nei, kvinner skal vitterlig få "pule slik de vil". Det jeg prøver å begrense her, er menn (og alle andre typer horekunder) som benytter seg av mennesker i sårbare situasjoner - for all del også menn som prostituerer seg. Sexkjøpsloven vil aldri hindre luksusprostituerte, priviligerte kvinner i å utføre arbeidet sitt. Ingen kan stoppe dem, og de vil alltid være der. Nei, sexkjøpsloven forsøker å begrense rovdrift på sårbare grupper - med vekslende resultater, det stemmer - men likevel. "Hun likte meg". Nei. "Hun ville det." Nei. "Hun så ut som om hun koste seg." Nei. Plukket du henne opp via noe som helst annet enn en gørrdyr eskorteservice kan du ta deg faen på at hun ønsket seg langt vekk... Og selv ikke den gørrdyre luksusprostituerte kan man være sikker med. Jevnt over, menn - betaler dere for sex, skal dere få lov til å anta at dere er noen sedler unna voldtekt. Når det eneste overtalelsesmiddelet finnes i lommeboka di, kan man spørre seg hvor nytelsen ligger. Endret 26. april 2017 av Altum 15
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #2 Skrevet 26. april 2017 Hvorfor har du så mye imot at folk skal få lov til å bestemme over seg selv? Og visste du at uansett når du har sex med noenså er du noenøyeblikk unna voldtekt hvis den du har deg med sier nei og du fortsetter? Anonymkode: 85dfd...682 1
Uffda Skrevet 26. april 2017 #3 Skrevet 26. april 2017 En kvinne blir forbanna over at andre menn har et happymoment hun ikke er en del av eller klarer å se gleden i, intet nytt under solen. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #4 Skrevet 26. april 2017 Hva synes du om kvinner som drar til Afrika og kjøper sex ? Anonymkode: 3d8d0...381
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #5 Skrevet 26. april 2017 17 minutter siden, Altum skrev: ...Men så er det mennene, da. Nesten uten unntak er de denslags menn du lett kan se for deg på ferie i Thailand - og de dro ikke dit for strendene, for å si det sånn. "Er du ikke feminist?" spør de. "Er det liksom greit at damer skal få ta abort, men de skal ikke få lov til å pule som de vil?" Tipper disse kvinnene drar til Kenya og Gambia pga av det fine været https://www.nrk.no/ytring/nar-norske-kvinner-kjoper-sex-1.13032211 "Kvinnelige sexkjøpere fremstilles som ofre Vi har et gjengs språk vi bruker om den mannlige sexkjøperen i tredje verden: En horekunde, en kynisk utnytter, et egoistisk rovdyr, pedosvin, take your pick, men felles for alle betegnelsene vi bruker, er at de aldri fremstiller ham som offer. Det blir imidlertid kvinnelige sexkjøpere fremstilt som stadig vekk: Kvinnen som ble «lurt» til å punge ut alt hun hadde til utdannelse, hus og bil til sin «afrikanske elsker». Kvinnen som «trodde hun hadde funnet kjærligheten» på stranda i Gambia, bare for å oppdage at han «svindlet» henne for penger. Vi lever altså i en kjønnskultur der mannlige sexkjøpere får passet sitt påskrevet og til og med straffeforfølges i inn- og utland, samtidig som den samme kjønnskulturen tillater at kvinnelig sexkjøp tilsløres og er fullstendig fraværende i den offentlige debatten. Det er det på høy tid å gjøre noe med" Denne også https://en.wikipedia.org/wiki/Paradise:_Love Anonymkode: 0b9a4...279 2
Altum Skrevet 26. april 2017 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tipper disse kvinnene drar til Kenya og Gambia pga av det fine været https://www.nrk.no/ytring/nar-norske-kvinner-kjoper-sex-1.13032211 "Kvinnelige sexkjøpere fremstilles som ofre Vi har et gjengs språk vi bruker om den mannlige sexkjøperen i tredje verden: En horekunde, en kynisk utnytter, et egoistisk rovdyr, pedosvin, take your pick, men felles for alle betegnelsene vi bruker, er at de aldri fremstiller ham som offer. Det blir imidlertid kvinnelige sexkjøpere fremstilt som stadig vekk: Kvinnen som ble «lurt» til å punge ut alt hun hadde til utdannelse, hus og bil til sin «afrikanske elsker». Kvinnen som «trodde hun hadde funnet kjærligheten» på stranda i Gambia, bare for å oppdage at han «svindlet» henne for penger. Vi lever altså i en kjønnskultur der mannlige sexkjøpere får passet sitt påskrevet og til og med straffeforfølges i inn- og utland, samtidig som den samme kjønnskulturen tillater at kvinnelig sexkjøp tilsløres og er fullstendig fraværende i den offentlige debatten. Det er det på høy tid å gjøre noe med" Denne også https://en.wikipedia.org/wiki/Paradise:_Love Anonymkode: 0b9a4...279 Kvinner som kjøper sex er da akkurat like ille. Jeg inkluderte dem ikke umiddelbart fordi jeg har møtt så ekstremt få kvinner som har forsvart prostitusjon, men veldig mange menn som har gjort det. Hvorfor skulle jeg synes det var greit at NOEN kjøpte andre mennesker? Det synes jeg ikke, uansett hvem kjøper og "kjøttbit" er. 13
Altum Skrevet 26. april 2017 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du så mye imot at folk skal få lov til å bestemme over seg selv? Og visste du at uansett når du har sex med noenså er du noenøyeblikk unna voldtekt hvis den du har deg med sier nei og du fortsetter? Anonymkode: 85dfd...682 Ja, det visste jeg, derfor gjør jeg ikke sånt. Kriminelt eller ei - det handler om folkeskikk. Selv om man er midt i akten. 2
Altum Skrevet 26. april 2017 Forfatter #8 Skrevet 26. april 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva synes du om kvinner som drar til Afrika og kjøper sex ? Anonymkode: 3d8d0...381 Akkurat like ille som menn som kjøper sex. Sexkjøpere = nei. Uansett. 6
Tibbie Skrevet 26. april 2017 #9 Skrevet 26. april 2017 Jeg har to teorier: 1) De er ikke godt nok informert. De skjønner nok ikke helt at ikke alle er "luksusprostituerte". Altså kvinner som gjør dette av eget valg. 2) De har ikke like mye empati. Samboeren min har mange kompiser som drar på årlige ferier til Thailand for å ligge med prostituerte. De har ofte konkurranser om å få ligget med flest. Noen av dem er til og med kjekke nok til at de lett kunne fått seg noe bra helt gratis på byen. Flere av dem tar med seg mye smitte som souvenir. Karma? Men helt seriøst tror jeg at det likevel er altfor mange kvinner i Norge med samme holdning. Vi er ikke helt perfekte vi heller, dessverre. Hører veldig mye syting over denne sexkjøpsloven. 5
Altum Skrevet 26. april 2017 Forfatter #10 Skrevet 26. april 2017 18 minutter siden, Uffda skrev: En kvinne blir forbanna over at andre menn har et happymoment hun ikke er en del av eller klarer å se gleden i, intet nytt under solen. Hva med mennesket som blir kjøpt, da? Hurra for dem også, eller? Menn har happy moments uten meg hver dag, hvert sekund, på denne planeten. Ingen problemer med å ikke være en del av disse. 8
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #11 Skrevet 26. april 2017 Menn som forsvarer prositusjon er gjerne menn fra Ørsta (mv.) som gjerne er overvektige, lukter vondt, har et akne-problem eller er så forjævlige at ingen norske damer vil røre dem med illtang en gang! Her snakker vi om menn som har et helt føkka syn på kvinner, og disse mennene foretrekker damer fra Asia/Øst-Europa (fellesnevneren er at de liker dame som er dydige og har løpestreng mellom kjøkken og soverommet). Menn med damer fra disse landende (kjennetegn: har dårlige tenner eller selger kroppen sin for 80 kroner natta) er der bare å holde seg LANGT UNNA!!! Anonymkode: 5d8ee...b59 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #12 Skrevet 26. april 2017 Prostitusjon kan ikke forsvares, verken av menn eller kvinner. Skal man si at prostitusjon er greit, må man si at selvmord er greit. Anonymkode: 0cc31...fb1 7
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #13 Skrevet 26. april 2017 Da kan jeg være et av unntakene, da jeg ikke engang har vært i Thailand ennå og langt mindre kjøpt sex: Jeg mener fortsatt at det ikke bør være forbudt med prostitusjon, dvs. både kjøpe og selge sex. De som utnyttes mot sin vilje beskyttes uansett primært av andre lover, f. eks. tiltak mot menneskehandel og moderne (sex)slaveri. Anonymkode: ddb75...f57 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #14 Skrevet 26. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da kan jeg være et av unntakene, da jeg ikke engang har vært i Thailand ennå og langt mindre kjøpt sex: Jeg mener fortsatt at det ikke bør være forbudt med prostitusjon, dvs. både kjøpe og selge sex. De som utnyttes mot sin vilje beskyttes uansett primært av andre lover, f. eks. tiltak mot menneskehandel og moderne (sex)slaveri. Anonymkode: ddb75...f57 Og hvordan i helvete skal en klare å skille mellom de som gjør det såkalt "frivillig" (les: pappaproblemer, dårlig selvtillitt, vold i nøre relasjoner etc.) og de som er slaver? Forklar dette for meg er du snill? Anonymkode: 5d8ee...b59 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #15 Skrevet 26. april 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva synes du om kvinner som drar til Afrika og kjøper sex ? Anonymkode: 3d8d0...381 Haha, du tok jentene på kornet der ! Å møte en muslim i libya eller whatever er alltid EKTE kjærlighet, han bare må jo få bli med hjem til Norge så søt som han er. Når menn møter samme type kvinne i Thailand da er han et svin og en horebukk. Postordrebrud, haha. Å for å ha sagt det så er det passe djevelsk dobbelmoralsk å ta livet av ungen du har i din egen mage, ditt eget kjøtt og blod for så å påpeke andres mangler. Hva med en aldri så liten dose selvinnsikt? Anonymkode: d9953...d75 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #16 Skrevet 26. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvordan i helvete skal en klare å skille mellom de som gjør det såkalt "frivillig" (les: pappaproblemer, dårlig selvtillitt, vold i nøre relasjoner etc.) og de som er slaver? Forklar dette for meg er du snill? Anonymkode: 5d8ee...b59 Det er bare å begrense innvandring det, så får man mindre menneskehandel og langt mindre sannsynlighet for mennesker som er "importert" fra andre land opererer som prostituerte. Ikke ukjent at f. eks. romfolket og andre ugagnskråker fra de østeuropeiske landene driver med kartell- og hallikvirksomhet. Når man gjør det lovlig, så kan man også enklere opprette en støtteapparat rundt disse prostituerte der man kan hjelpe de som ikke ønsker det mer av ulike grunner. Det er heller ikke slik at prositusjon opphører så lenge sexkjøp er ulovlig. Det viser erfaringer verden over. Anonymkode: ddb75...f57 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #17 Skrevet 26. april 2017 11 minutter siden, Altum skrev: Kvinner som kjøper sex er da akkurat like ille. Jeg inkluderte dem ikke umiddelbart fordi jeg har møtt så ekstremt få kvinner som har forsvart prostitusjon, men veldig mange menn som har gjort det. Hvorfor skulle jeg synes det var greit at NOEN kjøpte andre mennesker? Det synes jeg ikke, uansett hvem kjøper og "kjøttbit" er. Kan det ha noe med at det er tabu å mene noe annet enn at det er forkastelig? Jeg synes prostitusjon er et onde fordi det ødelegger liv. Er usikker på om et forbud mot sexkjøp er den riktige måten å angripe problemet på. Savner spørsmålet som hvorfor folk går til det skritt at de velger å kjøpe. Hvorfor de objektiverer andre mennesker. Har det noe med at de selv har blit objektivert? Handler det om skam? Ensomhet? For å ta fatt i problemet tror jeg det kan være nyttig å stille noen spørsmål og prøve å finne svar istedenfor å bare forby noe som kan risikere å gå under jorda og bli enda farligere. Anonymkode: 0b9a4...279 2
Altum Skrevet 26. april 2017 Forfatter #18 Skrevet 26. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det ha noe med at det er tabu å mene noe annet enn at det er forkastelig? Jeg synes prostitusjon er et onde fordi det ødelegger liv. Er usikker på om et forbud mot sexkjøp er den riktige måten å angripe problemet på. Savner spørsmålet som hvorfor folk går til det skritt at de velger å kjøpe. Hvorfor de objektiverer andre mennesker. Har det noe med at de selv har blit objektivert? Handler det om skam? Ensomhet? For å ta fatt i problemet tror jeg det kan være nyttig å stille noen spørsmål og prøve å finne svar istedenfor å bare forby noe som kan risikere å gå under jorda og bli enda farligere. Anonymkode: 0b9a4...279 Jeg kjenner folk som har jobbet på gata. Altså, ikke som prostituerte eller dealere, men politi, utekontakt, frivillige, etc. - og de fleste sier det samme: Selv om det finnes mange menn som ikke får seg noe blant horekundene, er de fleste kjekke, spreke, bemidla menn. Noen kommer i biler med barneseter og har på giftering. 1
Gjest BlandaDrops Skrevet 26. april 2017 #19 Skrevet 26. april 2017 (endret) Jeg kan ikke godta prostitusjon under noen omstendigheter, det er jo tross alt noens datter som står der å selger kroppen sin og dersom hun hevder hun ønsker det så er en så forkvaklet holdning resultat av et objektivisert og ødelagt kroppsbilde. Endret 26. april 2017 av BlandaDrops
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #20 Skrevet 26. april 2017 7 minutter siden, Altum skrev: Jeg kjenner folk som har jobbet på gata. Altså, ikke som prostituerte eller dealere, men politi, utekontakt, frivillige, etc. - og de fleste sier det samme: Selv om det finnes mange menn som ikke får seg noe blant horekundene, er de fleste kjekke, spreke, bemidla menn. Noen kommer i biler med barneseter og har på giftering. Og hvordan skal du klare å hindre det med et forbud tror du? De som i dag opererer illegalt med menneskehandle i den hensikt å sette ungjenter fra østeuropa og andre steder på gata som prostituerte gir regelrett beng i norsk lov. Noen av kartellene bak er befolket av hardbarkede kriminelle og i noen tilfeller østeuropeisk mafia. Man er rimelig naiv dersom man tror en norsk forbudslinje løser noe av disse problemstillingene. Anonymkode: ddb75...f57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå