Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her sprenggravid i uke 38, og skal settes i gang av medisinske grunner. Av den grunn ble jeg strippet på mandag. Blødde en del etter strippingen, og har fortsatt slim/farget utflod (mest "brunt"). Dette betyr vel at noe skjer der nede? 
Er like gravid enda, men i morgen skal jeg strippes igjen. Lurer så fælt på om det har skjedd noe siden mandag. Er det sannsynlig? 

Fortell gjerne om din erfaring med stripping :-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, maid skrev:

Sitter her sprenggravid i uke 38, og skal settes i gang av medisinske grunner. Av den grunn ble jeg strippet på mandag. Blødde en del etter strippingen, og har fortsatt slim/farget utflod (mest "brunt"). Dette betyr vel at noe skjer der nede? 
Er like gravid enda, men i morgen skal jeg strippes igjen. Lurer så fælt på om det har skjedd noe siden mandag. Er det sannsynlig? 

Fortell gjerne om din erfaring med stripping :-)

Min erfaring er at det ikke påvirket dessverre. Det gjorde derimot SVÆRT vondt :( Uten effekt. Men vet at noen merker effekt :) Men jeg gjorde som sagt ikke det da. Ble strippet på termin, igangsatt 3 dager etter termin. NO MORE :(

Anonymkode: fbb2e...916

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at det ikke påvirket dessverre. Det gjorde derimot SVÆRT vondt :( Uten effekt. Men vet at noen merker effekt :) Men jeg gjorde som sagt ikke det da. Ble strippet på termin, igangsatt 3 dager etter termin. NO MORE :(

Åh, så synd :( Men hadde det ikke noe effekt på modningen heller? 
For meg var det heldigvis ikke vondt. Jeg vet ikke om hun var forsiktig, eller om jeg klarte å slappe bra av. Jeg blødde hvertfall skikkelig etterpå. :-) 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, maid skrev:

Åh, så synd :( Men hadde det ikke noe effekt på modningen heller? 
For meg var det heldigvis ikke vondt. Jeg vet ikke om hun var forsiktig, eller om jeg klarte å slappe bra av. Jeg blødde hvertfall skikkelig etterpå. :-) 

Jeg var helt moden fra før av :) Men det hadde kanskje effekt i forhold til at det ble flere cm, men fødselen startet ikke (måtte igangsettes). 

Jeg vet ikke hvorfor det gjorde vondt! Men hun her var skikkelig hardhendt, kjente det nesten helt opp til ribbena og babyen sparket skikkelig :o Hun holdt på i sikkert 20 minutter. 

Jeg synes forøvrig ikke vanlig gyn-undersøkelse, undersøkelse under fødselen og celleprøve er vondt. Så jeg vet ikke hva hun gjorde, men det var helt jævlig :P !! Sier ikke ja til det mer hehe

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg var helt moden fra før av :) Men det hadde kanskje effekt i forhold til at det ble flere cm, men fødselen startet ikke (måtte igangsettes). 

Jeg vet ikke hvorfor det gjorde vondt! Men hun her var skikkelig hardhendt, kjente det nesten helt opp til ribbena og babyen sparket skikkelig :o Hun holdt på i sikkert 20 minutter. 

Jeg synes forøvrig ikke vanlig gyn-undersøkelse, undersøkelse under fødselen og celleprøve er vondt. Så jeg vet ikke hva hun gjorde, men det var helt jævlig :P !! Sier ikke ja til det mer hehe

Oi :O hun her holdt på i 15-20 sekunder MAX :O 20 min kan ikke ha vært godt :P

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, maid skrev:

Oi :O hun her holdt på i 15-20 sekunder MAX :O 20 min kan ikke ha vært godt :P

Nei, ikke sant.. skjønner virkelig ikke hvorfor hun drev på så lenge :o 

AnonymBruker
Skrevet

Man har vel ingen garantier uansett, jeg ble forsøkt strippet på overtidskontroll med forrige barn men legen fikk det ikke til fordi det var helt lukket. Fødselen startet allikevel av seg selv 15 timer senere. Blødningen du beskriver hadde jeg ca en uke før fødsel.

Anonymkode: 9e101...502

Skrevet

Den eneste gangen det muligens kan ha virket var hos en lege som tok noe så satans i. Vanligvis har det væt jordmødre, men gikk til en awesome gyn i et svangerskap som kunne sine saker. Strippet om kvelden, aku neste dag, fødte på natten. 

• Liker 1
Skrevet

Ble strippet med nr 1 fordi jeg hadde igangsettelsestime fem dager etter og de håpet det ville starte noe. Vannet gikk av seg selv fire dager etter, men tviler på at strippingen hadde noe med det å gjøre. Med nr 2 skulle jeg også settes i gang og det var fullt på føden så jeg ble strippet og fikk ny time dagen etter. Hadde masse maserier et par timer etter strippingen, men ingenting skjedde og jeg ble satt i gang etter planen dagen etter. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har født dagen etter at jeg ble strippet alle fire gangene jeg har vært gravid. 

Anonymkode: e7092...4ce

AnonymBruker
Skrevet

Blei strippa 4-5  gsnger denne gsngen i håp om å slippe igangsettelse. Ubehagelig men ikke ekstremt vondt  ingen effekt ut over litt blod/slim desverre. Var dog ganske umoden og det vat vansjelig for dem å få røska i hinna. Var du noe moden??

Anonymkode: ed39d...23a

Skrevet

Jeg ble strippet på en fredag, og skulle så bli strippet en tur til på mandag. Men Lørdag gikk slimproppen, søndag kveld gikk vannet. Han ble født 5 dager før termin:)

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr det, stripping? Jeg trodde du mente som i stripping-stripping (dansende og kle av deg litt og litt).

Anonymkode: fe0e1...e9a

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr det, stripping? Jeg trodde du mente som i stripping-stripping (dansende og kle av deg litt og litt).

Anonymkode: fe0e1...e9a

Man røsker løs hinnen rundt mormunnen, eller forsøker, for å stimulere hormoner som gir beskjed om fødsel. 

AnonymBruker
Skrevet

Ble strippet i uke 37 fordi jeg skulle settes igang i uke 38. Fikk litt mer maserier eneste, hjalp ikke noe særlig. Ble satt i gang med ballong og den var effektiv :) fikk rier etter ett par timer. 

Anonymkode: 6cac6...ed9

AnonymBruker
Skrevet

Mitt 2. barn hadde jeg sv.diabetes og barnet var stor ved siste uL. Så ble det stripping 6 dager før termin. Vet ikke om det har noe å si,men hadde modningsrier et par uker i forveien. Idet jordmor tok ut hånda fra kjeden,ble riene sterke og sterkere. F.o.m stripping så tok det ca 2timer til han var ute. 

1.5t med rier og ca 20min med press

Anonymkode: 0bbb9...8c1

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring med stripping var at det var ekstremt vondt. Sånn virkelig ekstremt vondt. Verre enn 50 sekunder med rier, eller i hvertfall like vondt. Jeg ble strippet flere ganger, og jeg tror grunnen til at det var så vondt var fordi jeg kanskje ikke var moden nok? Min erfaring er at det hjalp. Fikk brunlig blod ut, sånn som du beskriver. 

Hvis du vil ha babyen ut, har jeg et supertips: Rikshospitalet sexoppskrift! 

Anonymkode: 305bb...622

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eneste som har funket her er pulings. Vært igang innen 12 timer etter en runde i halmen rundt termin, begge gangene.

Anonymkode: e056f...2b5

Skrevet

Mens sex overhodet ikke funket her. Vi gjorde vårt beste for å sette i gang fødselen selv da alternativet var igangsetting. Jeg var moden, jordmor hadde strippet godt og jeg hadde masse maserier, men det hadde ikke den minste effekt. Så det er nok ingen superoppskrift. 

Skrevet

Jeg syns selve strippingen var overkommerlig der og da, men jeg fikk veldig mye maserier av det, som holdt meg enda mer våken om natta enn vanlig. Og det var ingen umiddelbar effekt av strippingen, som i at det satte i gang fødsel umiddelbart. Tror jeg ble strippet siste gangen av tre ganger på en torsdag, fødselen startet søndag morgen. Det jeg tenkte kan ha utløst noe var å følge det rådet med å ha sex og så ligge med beina til værs etterpå lørdag kveld. Men jeg vet jo ikke. Jeg hadde time til igangsetting den dagen fødselen startet av seg selv, men jeg vet jo selvsagt ikke om strippingen bidro til det eller ikke. Men jeg hadde ikke den umiddelbare effekten noen forteller om, bare mye ubehag etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...