AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #1 Del Skrevet 26. april 2017 Hei! Jeg ser det brukes kesam, kikkerter, chottat cheese eller hvordan det skrives. Noen som har en sånn oppskrift? En kake med kikkerter og kesam\ den cheese tingen må være kjempe sundt tenker jeg! Noen som har en sånn oppskrift eller vet om en side som har det? Anonymkode: 0e49d...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #2 Del Skrevet 26. april 2017 Sunt som i sunne ingredienser eller lite kalorier? Hvis førstenevnte så kan sukker byttes ut med dadler eller eplesyltetøy, smør med avokado, og i sjokoladekake kan man bruke sorte bønner. Ellers tenker jeg at smuldrepai kan være ganske sunt Anonymkode: 34e3c...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #3 Del Skrevet 26. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sunt som i sunne ingredienser eller lite kalorier? Hvis førstenevnte så kan sukker byttes ut med dadler eller eplesyltetøy, smør med avokado, og i sjokoladekake kan man bruke sorte bønner. Ellers tenker jeg at smuldrepai kan være ganske sunt Anonymkode: 34e3c...985 Jeg bryr meg ikke om kalorier. Hjernen og tungen trenger å bli mettet Hehe. Prøver å slake meg ved å spise sundt og trene. Vet jeg må tenke på kalorier ved slanking men jeg klarer fint å begrense inntaket og vet jeg ikke spiser for mye. Jeg skal ha kalori inntak på 1200 pr dag. Ut i fra en test på trenings senteret. Jeg spiser 3000 kalorier + hver dag pga alt for mye snop. Men jeg går bare opp 1 kg i mnd ca. Og vil nå slanke vekk 6 kilo. Så tror ikke jeg trenger å tenke kalorier. For nå går jeg ikke over 2000 uansett Fikk litt mer ut enn hva som var planlagt. Tror jeg trengte litt lufting Anonymkode: 0e49d...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #4 Del Skrevet 26. april 2017 Er du veldig, veldig lav? Du skal ikke ha kun 1200 kalorier per dag, mest sannsynlig. Mulig det er BMRen din, altså det du trenger for å overleve om du ligger helt, helt stille. Du skal plusse på noen hundre kalorier for hverdagsaktivitet, trening osv, Anonymkode: f615b...52e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #5 Del Skrevet 26. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er du veldig, veldig lav? Du skal ikke ha kun 1200 kalorier per dag, mest sannsynlig. Mulig det er BMRen din, altså det du trenger for å overleve om du ligger helt, helt stille. Du skal plusse på noen hundre kalorier for hverdagsaktivitet, trening osv, Anonymkode: f615b...52e Jeg er 162. Rart at personlig trener anbefaler meg 1200 kalorier etter test. Ja, jeg spiser så mye jeg vil til vanlig. Er så glad i mat at jeg hiver innpå. Jeg går opp ca 1 kg i mnd uansett hvor mye jeg spiser. Nå tenkte jeg å bytte ut de usunne matvarene med litt mer sunne. Isteden for chips og sjokolade på kvelden skal jeg heller spise brød og frukt. Da blir det automatisk ferre kalorier. Anonymkode: 0e49d...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #6 Del Skrevet 26. april 2017 Velg grovt brød, så blir du mettere og får i deg mer næring. Hva med å bruke en BMR-kalkulator på nettet som guide? BMR er en guide til det aller minste du skal spise, i tillegg kan andre kalkulatorer estimere hvor mange kcal du bruker totalt. Det er ikke helt presist, men om du gjør det riktig gir det deg som sagt en guide. Om du i tillegg loggfører kalorier ganske presist vil du jo få en grei ide om hvor mye du får i deg, og så kan du justere etterhvert (i tilfelle du går ned i vekt for fort eller ikke går ned i vekt i det hele tatt over tid). I og med at du sier du spise 3000+ per dag, så vil egentlig bare det å holde deg sånn cirka til 2000-grensa være en fin måte å begynne. Uansett vil jeg råde deg til å prøve en BMR-kalkulator, for 1200 kcal per dag virker ikke riktig (eller sunt eller fornuftig) for en voksen person å skulle forsøke å holde seg til, og i tillegg kommer jo som nevnt aktivitet. Anonymkode: f615b...52e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hot mess Skrevet 27. april 2017 #7 Del Skrevet 27. april 2017 Når du sier at du spiser mye fordi du spiser mye snop, og du selv sier at å fylle på med sunne matvarer automatisk gir færre kalorier, skjønner du ikke da at å lage "sunt snop", selv om råvarene er gode, kan ødelegge den effekten? Selv om du ikke teller kalorier, noe en sunn kake er full av, så smaker den kake, eller noe lignende. For å si det sånn, de færreste spiser for mange kokte egg av gangen, mens de fleste av oss vil måtte begrense oss med kake. Så, når du snop er problemet ditt, og du ikke vil telle kalorier (hvis du gjorde det ville du jo hatt mer kontroll på hvor mye kake du evnt.kunne spise), tror jeg å holde seg langt unna også sunn kake er en idé, spesielt siden du, hvis du lager en hel kake og ikke har masse gjester, vil ha noe fristende stående i dagesvis/ha det lett tilgjengelig i fryseren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå