BeautyB Skrevet 26. april 2017 #1 Skrevet 26. april 2017 Jeg har svennebrev i frisørfaget fra 2005, og har senere tatt lærerutdanning i diverse emner. Fullførte PPU i 2014, og kunne tenkt meg å undervist i frisørfag også. Gjelder kompetansen min på dette, eller MÅ man ha tatt PPU for yrkesfag? Jeg har jo mange års erfaring fra yrket, og med PPU så bør jeg i utgangspunktet kunne undervise i frisørfag? Vet heller ikke hvor jeg kan henvende meg for å undersøke dette, men send meg gjerne link eller navn på aktuell instans.. Usikker på om sånt kan gå gjennom Udir eller andre.
Gjøksuppe Skrevet 26. april 2017 #2 Skrevet 26. april 2017 Skulle tro det var mulig med tanke på at ppu er for to fag og at en kan ha undervisningskompetanse utenfor dette i ungdomsskolen og vgs og fremdeles undervise. Udir er hjelpsomme men det beste er å ta kontakt med den akutelle kommune.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #3 Skrevet 26. april 2017 Det du eventuelt mangler må vel være didaktikk for yrkesfag. Jeg vil egentlig tro at det holder med PPU, men dersom det ikke er nok bør det være nok å ta yrkesfagsdidaktikk. Pedagogikken har du jo allerede. Forhør deg med lærerutdanninga der du bor. Anonymkode: 77757...969
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå