lillsunshine Skrevet 26. april 2017 #1 Skrevet 26. april 2017 Jeg bestilte en pakke frå Iherb med Magnesium citrate for en liten stund siden som i følge trackinga til DHL ankom "arrival country" sent langfredag den 12.april. Trackinga slutter der, som den skal gjøre. Greitt nok, rekner da med at den ikke har komme seg videre før den 18.april pga. helligdagene, men nå har hentelapp i posten enda ikke dukket opp og det og nå er det nesten 2 uker siden den skulle være ankommet til Norge. Jeg blir derfor litt bekymret for at den er stående fast i tollen av en eller annen grunn. Har bestilt akkurat dette før flere ganger og har aldri hatt problem med at det ikke kommer frem. Sjekka legemiddellista for sikkerhetsskyld og det eneste som står der under magnesium er magnesiumperoksid, men dette er da ikke det samme. Jeg er redd at tollvesenet har gjort en eller annen feil og anser dette å være på legemiddellista. Med mindre det av en eller annen grunn har kommet noen nye syke regler så er det ingen grunn til at pakken min skal bli holdt i tollen. Hvordan går jeg frem for å finne ut hvor pakken min er blitt av når trackinga slutter der den gjør? Får man sjekket opp i sporingsnummeret til pakker fra utlandet, og kan jeg eventuelt ringe tollen og spørre hvor i helvete pakken min har blitt av? Er det vits å kontakte posten? Er litt clueless, så setter pris på hjelp. Har en dårlig følelse ang. pakken og tviler på at det bare er posten som er treig i dette tilfellet.
stan Skrevet 26. april 2017 #2 Skrevet 26. april 2017 Selve stoffet bør det jo ikke være noe problem med, det kan man jo kjøpe i en helsekostbutikk. Hvis tollvesenet tror det er noe annet stoff, enten pga dårlig / feil merking vil du få beskjed, men det kan ta litt tid. Ta først kontakt med de som sendte pakken. Deretter befrakteren (DHL?). Du kan også høre med posten, jeg har opplevd at pakker har ligget på postkontoret selv om sporingen sier noe annet.
lillsunshine Skrevet 18. juni 2017 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2017 Glemte å oppdatere, fikk pakken til slutt. Det var rett og slett en hentelapp som gikk lost i posten, fikk plutselig 2. varsel om henting uten å ha fått den første... Så den var på postkontoret hele tiden. Skulle bare spurt. Litt merksnodig at hentelappen bare forsvant. Spurte postkontoret om den hadde blitt sendt fra dem, men de sa at det ikke var postkontoret som sendte ut hentelappen, men at det skjedde før det ankom postkontoret? Så det skjer visst rett som det er at sånt forsvinner i posten. Går visst an å laste ned en app der man kan følge med på sånne utelandske pakker når de ankommer Norge, sikkert en idé å bruke den neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå