Elena87 Skrevet 26. april 2017 #1 Skrevet 26. april 2017 (endret) Jeg har aldri opplevd i dåp, at faddere har sittet samlet med dåpsbarnet hvertfall, for det er jo også en gudstjeneste. Men jeg vil sitte med sambo på andre benk, men de ville ha meg og resten av fadderne på fremste benk. Om jeg sitter fremme skal jo samboer sitte med meg, men da blir han sittende alene på fremste benk.. hva syntes dere? Endret 26. april 2017 av Elena87
Ulven Skrevet 26. april 2017 #2 Skrevet 26. april 2017 Det er helt vanlig her vi bor. Har kun opplevd en gang at fadderene var spredd rundt i kirken. Samboeren din klarer nok å sitte alene den timen dåpen tar. 5
Viktualia Skrevet 26. april 2017 #3 Skrevet 26. april 2017 Det spørs jo litt hvor mange dåpsbarn det er, men hvis det er plass til fadderne på første rad og foreldrende ønsker det ser jeg ikke helt problemet? Har det noe å sin om det er vanlig eller ikke? 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #4 Skrevet 26. april 2017 30 minutter siden, Elena87 skrev: Jeg har aldri opplevd i dåp, at faddere har sittet samlet med dåpsbarnet hvertfall, for det er jo også en gudstjeneste. Men jeg vil sitte med sambo på andre benk, men de ville ha meg og resten av fadderne på fremste benk. Om jeg sitter fremme skal jo samboer sitte med meg, men da blir han sittende alene på fremste benk.. hva syntes dere? Det er vanlig heromkring at alle som kan skvise seg inn på fadderbenken gjør det (pga plassmangel). Så om det er plass så sitter her også tanter, søskenbarn og besteforeldre. Du kan se an om det er plass til samboeren din ved siden av deg. Dersom ikke så kan han da sitte med øvrig familie, eller utebli i kirken. At fadderne sitter spredt tror jeg aldri jeg har vært borte i. En barnedåp er uansett en uformell sak - det flyter småunger og foreldre rundt i lokalet, det ammes og bysses og lekes og så videre - om en mann sitter alene 5 min merker ingen noe til det. Anonymkode: 6595f...e87 1
Anonym90059005 Skrevet 26. april 2017 #5 Skrevet 26. april 2017 38 minutter siden, Elena87 skrev: Jeg har aldri opplevd i dåp, at faddere har sittet samlet med dåpsbarnet hvertfall, for det er jo også en gudstjeneste. Men jeg vil sitte med sambo på andre benk, men de ville ha meg og resten av fadderne på fremste benk. Om jeg sitter fremme skal jo samboer sitte med meg, men da blir han sittende alene på fremste benk.. hva syntes dere? Kan det virkelig spille noen rolle hvor du sitter? Om foreldrene ønsker det, så er det vel bare å gjøre det. Samboeren din kan vel fint sitte og halvsove på andre rad aleine. Han er vel ikke pleietrengende antar jeg. 8
Måbarefåsiat... Skrevet 26. april 2017 #6 Skrevet 26. april 2017 Husker ikke hvor fadderne satt i vår dåp, men det ble ikke problematisert på noe som helst vis. Nå var det ingen "sambo" der som ikke var fadder heller, men... det er jo søndagsgudstjeneste og lite formelt.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #7 Skrevet 26. april 2017 Hvor hjelpeløs er du og samboeren din som ikke klarer å sitte adskilt den timen det tar med gudstjeneste? Skjerpings! Anonymkode: ff01b...776 2
Rosa Sitron Skrevet 27. april 2017 #8 Skrevet 27. april 2017 Jeg er vant med at faddere sitter sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #9 Skrevet 27. april 2017 1 minutt siden, VinterSnø skrev: Jeg er vant med at faddere sitter sammen. me to, forrest med familien Anonymkode: d9c0a...391
Elena87 Skrevet 8. mai 2017 Forfatter #10 Skrevet 8. mai 2017 På 26.4.2017 den 15.30, AnonymBruker skrev: Hvor hjelpeløs er du og samboeren din som ikke klarer å sitte adskilt den timen det tar med gudstjeneste? Skjerpings! Anonymkode: ff01b...776 Sambo sitter faktisk i rullestol (ms). Skjerpings!!! 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #11 Skrevet 8. mai 2017 Spør om samboer kan bli med opp til døpefonten sammen med fadderne? Jeg tenkte ikke på problemstillingen med partnerne i vår dåp, men på selve dagen foreslo noen at disse partnerne kunne bli med opp, og det er jeg så glad for (at vi gjorde). Mye bedre det enn at de må sitte i benken alene. Og så fikk de på en måte være faddere selv om de ikke er det på papiret. Anonymkode: 6c63b...fdb 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #12 Skrevet 8. mai 2017 32 minutter siden, Elena87 skrev: Sambo sitter faktisk i rullestol (ms). Skjerpings!!! Men hvorfor gjør det en forskjell? Anonymkode: d8b1a...0b6 3
Millimani Skrevet 10. mai 2017 #13 Skrevet 10. mai 2017 På 26.4.2017 den 14.33, Elena87 skrev: Jeg har aldri opplevd i dåp, at faddere har sittet samlet med dåpsbarnet hvertfall, for det er jo også en gudstjeneste. Men jeg vil sitte med sambo på andre benk, men de ville ha meg og resten av fadderne på fremste benk. Om jeg sitter fremme skal jo samboer sitte med meg, men da blir han sittende alene på fremste benk.. hva syntes dere? Så sant det er plass så sitter fadderne sammen med foreldrene. Ellers kan de sitte på benkene bak første benk. Mange steder er det reservert benker for at dåpsbarn med foreldre og faddere skal sitte sammen, enten det er to eller fem benker På 8.5.2017 den 22.30, Elena87 skrev: Sambo sitter faktisk i rullestol (ms). Skjerpings!!! Det nevner du ikke i HI, det er ingen grunn til å si "skjerpings". 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #14 Skrevet 10. mai 2017 På Wednesday, April 26, 2017 den 14.33, Elena87 skrev: Jeg har aldri opplevd i dåp, at faddere har sittet samlet med dåpsbarnet hvertfall, for det er jo også en gudstjeneste. Men jeg vil sitte med sambo på andre benk, men de ville ha meg og resten av fadderne på fremste benk. Om jeg sitter fremme skal jo samboer sitte med meg, men da blir han sittende alene på fremste benk.. hva syntes dere? Dette har kirken eller menigheten sitt system på. Det varierer fra menighet til menighet. Klarer du ikke å innordne deg menighetens måte å gjøre dette på så si fra deg fadderoppdraget. Det du her gjør er nemlig å lage storm i ett vannglass. Anonymkode: 201e9...11a 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #15 Skrevet 10. mai 2017 På 8.5.2017 den 22.30, Elena87 skrev: Sambo sitter faktisk i rullestol (ms). Skjerpings!!! Hvordan skal vi vite det? Når du ikke skriver det, forventer folk at vi som skal svare er tankelesere eller?!?! Og tenke på alle mulig sårende sitausjoner, og ikke kan svare noe som helst?? Anonymkode: d9c0a...391 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #16 Skrevet 10. mai 2017 På 8.5.2017 den 23.03, AnonymBruker skrev: Men hvorfor gjør det en forskjell? Anonymkode: d8b1a...0b6 enig. Anonymkode: d9c0a...391
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #17 Skrevet 10. mai 2017 7 minutter siden, Millimani skrev: Det nevner du ikke i HI, det er ingen grunn til å si "skjerpings". Enig, helt utrolig at "vi" hele tiden skal måtte passe oss på hva man vi sier i tilfelle foreldrene er dø, eller samboer er i rulllestol eller at man sliter med depirisjon osv, vi utaler oss utifra hva blir skrevet. Anonymkode: d9c0a...391 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #18 Skrevet 10. mai 2017 I vår tilfelle satt vi alle samlet på samme benk, foran i kirken. Anonymkode: 179f7...8f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå