AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #1 Skrevet 26. april 2017 Barnet har gått i barnehagen i 2 mnder, men det er først nå jeg har fått søkt om redusert betaling. Det er gode grunner for at det er søkt litt sent, som jeg ikke ønsker å gå for mye inn på her. Jeg har nå betalt for 2 mnder, altså nærmere 6.000,- hvor det ikke var trukket fra. Vil jeg få det som er betalt inn for mye tilbake når søknaden blir godkjent? Anonymkode: cc71b...2b9
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #2 Skrevet 26. april 2017 I vår kommune gjelder reduksjon i pris fra dagen du får vedtaket.Det har ikke tilbakevirkende kraft,så her ville du ikke fått tilbake det du har betalt.Men mulig det er ulike regler for de ulike kommunene. Anonymkode: 71b3e...301 1
Gjest Solsmil Skrevet 26. april 2017 #3 Skrevet 26. april 2017 Dersom du søker innen fristen: "Retten til moderasjon gjelder utgifter til barnehageplass og inntrer fra oppstart av hvert barnehageår, uavhengig av når kommunen fatter vedtaket. Kommunene bør sørge for å informere godt om ordningen, sette en søknadsfrist osv slik at søknader om moderasjon kan behandles innen oppstart av barnehageåret. Dersom kommunene legger opp til en prosess som gjør at kommunen ikke er ferdig med å behandle søknadene før etter at barnehageåret har startet, må kommunen likevel gi reduksjon fra barnehageårets start." Dersom du ikke søker innen fristen: "Departementet vurderer likevel at det er rimelig at retten til moderasjonen gjelder fra og med den første hele måned etter søknadstidspunktet. Kommunen kan velge å innvilge en søknad med tilbakevirkende kraft, dvs. fra barnehageårets start, til tross for at det av ulike grunner er søkt etter kommunens frist. " https://www.udir.no/regelverk-og-tilsyn/barnehage/foreldrebetaling/moderasjonsordninger-foreldrebetaling/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå