AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #1 Skrevet 26. april 2017 Vel, er gravid, å har enda mer støv på hjernen enn normalt. Holder på å vaske meg ihjel😕 Jordmor sier at vanlig renhold er nok. Men hva er vanlig renhold? Jeg har to store hunder som røyter og drar inn skitt. Vasker noen dager i uka, tørker støv på flater daglig. Har kastet ut alt av tekstiler, støvsuger 1-3 ganger daglig. Vasker gardiner ol. En dag i uka. Overdriver jeg renholdet, og hva er vanlig renhold? 😳 Hvor ofte, og hva vasker dere? Anonymkode: a7f68...de1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #2 Skrevet 26. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vel, er gravid, å har enda mer støv på hjernen enn normalt. Holder på å vaske meg ihjel😕 Jordmor sier at vanlig renhold er nok. Men hva er vanlig renhold? Jeg har to store hunder som røyter og drar inn skitt. Vasker noen dager i uka, tørker støv på flater daglig. Har kastet ut alt av tekstiler, støvsuger 1-3 ganger daglig. Vasker gardiner ol. En dag i uka. Overdriver jeg renholdet, og hva er vanlig renhold? 😳 Hvor ofte, og hva vasker dere? Anonymkode: a7f68...de1 Du gjør betydelig mer husarbeid en meg, ser jeg. Handler vil litt om hva man har tid til også? Er du hjemme i permisjon eller gjør du alt dette i tillegg til jobb? Jeg har rett og slett ikke tid til så mye husarbeid og renhold som det du beskriver her. Her blir det vel vask av hus (gulv, støvtørking o.l.) ca èn gang i uka. Noen ganger kan det gå to uker om jeg har det ekstra travelt. Kjøkkenbenker og sånt tas daglig. Badene tas skikkelig en dag i uka, og innimellom litt småvask der etter behov. Vaske gardiner tror jeg jeg har gjort kun noen få ganger ila de siste årene. Ukentlig vask av gardiner er uaktuelt her. Støvsuging og utkast av alt av tekstiler 1-3 ganger daglig høres veldig mye ut. Du kan jo ikke få tid til så mye annet? Nå har ikke jeg hunder, kun èn langhåret katt, da. Anonymkode: 2f249...57d 6
Emmelise Skrevet 26. april 2017 #3 Skrevet 26. april 2017 Føler det var litt i overkant det du beskriver. Man pleier jo å gjøre rent utifra behov (gikk jeg utifra) og da må man spørre seg selv om du behøver å støvsuge 3 ganger om dagen eller om du skal rett og slett finne frem en tørrmopp istedet så du ikke sliter deg ut fullstendig (eller et av disse håndholdte støvsugerne for å bli kvitt det verste av hva hundene drar med seg inn). Vurdert å barbere bikkjene forresten? :D Gardiner er noe jeg har til gode å vaske... noensinne... Jeg *kremt* bytter dem ut mellom et par års mellomrom.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #4 Skrevet 26. april 2017 Vasker du gardiner hver uke???? Jeg støvesuger andre- tredje hver dag da jeg har to katter Vasker gulv 1 gang hver 6mnd (tørker kanskje kjøkkengulv litt oftere) Tørker støv gjør jeg når jeg får besøk Sengetøy skiftes ca annenhver uke Gardiner vasker jeg når jeg flytter fra der jeg har leid, kan gjerne gå noen år... 4 år siden siste forkjølelse eller annen sykdom Anonymkode: 16be6...8d1 12
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #5 Skrevet 26. april 2017 Det har tatt litt av, helt sikkert grunnet hormoner antar jeg🙄 Har aldri vært så ille før😂 var tidligere skippertak en gang i uka... Er jo dødelig redd for at babyen skal komme til ett skittent hjem, eller bli skitten😳 Er hunderaser som ikke skal barberes, shæfer og alaska husky... så det utgår. Kanskje likegreit. Jeg tror jeg er blitt helt hysterisk🙄 Anonymkode: a7f68...de1 1
makkapakka Skrevet 26. april 2017 #6 Skrevet 26. april 2017 1 du kan vaske gardiner 2 ganger i året, støvsuge 2 dager i uka, vaske gulv/bad/kjøkken/stue 1 gang i uka, tørke støv hver 14 dag.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #7 Skrevet 26. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har tatt litt av, helt sikkert grunnet hormoner antar jeg🙄 Har aldri vært så ille før😂 var tidligere skippertak en gang i uka... Er jo dødelig redd for at babyen skal komme til ett skittent hjem, eller bli skitten😳 Er hunderaser som ikke skal barberes, shæfer og alaska husky... så det utgår. Kanskje likegreit. Jeg tror jeg er blitt helt hysterisk🙄 Anonymkode: a7f68...de1 For mye renslighet og diverse vaskemidler er ikke bra for babyer eller mennesker generelt. Det øker faren for allergier Anonymkode: 16be6...8d1 24
Viktualia Skrevet 26. april 2017 #8 Skrevet 26. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jo dødelig redd for at babyen skal komme til ett skittent hjem, eller bli skitten😳 Anonymkode: a7f68...de1 hvorfor det? 2
Theano Skrevet 26. april 2017 #9 Skrevet 26. april 2017 Det var mye ja, spesielt å støvsuge flere ganger daglig og å vaske gardiner i den hyppige frekvensen der. Jeg liker å ha det rent og ryddig, men har vokst opp i et utrivelig hjem der mor hadde støv på hjernen. Ble bare mas og ork med alt som heter husarbeid. Man skal kunne se at å vaske hjelper også, har jeg pleid å tenke. Altså at vannet i bøtta blir skitnere og at rommet føles annerledes etterpå. Jeg vasker ved behov. Så da blir kjøkkengulv tatt ukentlig, komfyr og benker og bord daglig, bad ukentlig, støvsuger tepper 2 ganger i uka dersom vi har vært mye hjemme, støvtørking og stuegulv blir litt hipp som happ, kan gå 1 uke mellom eller 3, spørs hvor mye vi er hjemme og hvor mye annet jeg ser på som viktigere. Tar ned og vasker gardiner 1 gang i året kanskje. Vasker vinduer ca 2 ganger i året, litt oftere i stueetasjen kanskje, de vinduene folk ser Har barn og har hatt nyfødt. Likte å ha det rent da også, men tok ikke av slik som det her. Hold renholdet slik folk her sier, det er nok. Hvorfor er du så redd? 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #10 Skrevet 26. april 2017 Takk for svar, vet ikke hva jeg er redd, å hvorfor😲 Har null erfaring med babyer, men inbiller meg at de må ha det heeelt rent, hundehårfritt og støvfritt rundt seg. Redd for at baby skal få allergi og astma🙄 Kanskje prøve å roe ned vaskinga litt. Men støvsuging daglig må til, sokkene får ellers ett ekstra lag under😳 Anonymkode: a7f68...de1
Viktualia Skrevet 26. april 2017 #11 Skrevet 26. april 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, vet ikke hva jeg er redd, å hvorfor😲 Har null erfaring med babyer, men inbiller meg at de må ha det heeelt rent, hundehårfritt og støvfritt rundt seg. Redd for at baby skal få allergi og astma🙄 Anonymkode: a7f68...de1 Tvert i mot! Immunsystemet til babyer trenger trening og å bli utsatt for normale bakterier. Eksempel: http://forskning.no/blogg/forskningssykehuset/hvorfor-er-vi-mer-allergiske-enn 13
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #12 Skrevet 26. april 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har tatt litt av, helt sikkert grunnet hormoner antar jeg🙄 Har aldri vært så ille før😂 var tidligere skippertak en gang i uka... Er jo dødelig redd for at babyen skal komme til ett skittent hjem, eller bli skitten😳 Er hunderaser som ikke skal barberes, shæfer og alaska husky... så det utgår. Kanskje likegreit. Jeg tror jeg er blitt helt hysterisk🙄 Anonymkode: a7f68...de1 Høres ut som byggeredeinstinktet har slått inn. Ikke uvanlig under svangerskap Anonymkode: 2f249...57d 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #13 Skrevet 27. april 2017 Ja det må man si 😳 Vaske gardiner gjør jeg før jeg henger dem opp (ved bytte) slik at de tørker hengende. Ellers hadde jeg aldri her i verden orket å holde på sånn. En baby har bare godt av å smake på både støv, tepper og få i seg rusk. Veit du egentlig hvor mye vaskemidler du bruker? Det er virkelig ikke bra, hverken for deg eller baby. Det er vaskemidler og sterilt område som gjør barn utsatte for både astma og allergi. Anonymkode: b4cdf...8d7 5
altflyter Skrevet 27. april 2017 #14 Skrevet 27. april 2017 Oj.. jeg tror aldri jeg har vasket gardinene mine , og jeg er veldig renslig ellers Syntes det høres litt voldsomt ut å støvsuge mer enn en gang om dagen. Jeg støvsuger ca 2 ganger i uken, vasker alle gulv og bad en gang i uken. Vasker over stuebord, kjøkkendisk etter behov (blir vel et par ganger om dagen). Tror jeg er litt gjennomsnittlig
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #15 Skrevet 28. april 2017 Jeg har også to hunder som tar med seg litt av hvert inn (fant akkurat min 2. snegl på hunden forrige dagen, hjelpes). Jeg praktiserer følgende renhold: Hver søndag - støvsuger, vasker alle synlige overflater samt. mopper gulv. Håndklær og sengetøy vaskes på 90 grader. Annenhver uke - vasker dusjdørene og pleddene i sofaen. 2-4 ganger i året - ekstra rengjøring: vasker kjøleskap, fryser, komfyr, innsiden av skuffer, bak møbler, bak varmtvannstank etc. Hver dag - vasker kjøkkenbenken/platetopp/spisebord/kjøkkenvask/servanten på badet. Skifter også håndhåndklær på badet. Helst hver dag, men rekker det ikke alltid - støvsuger. Anonymkode: d62a2...c30
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #16 Skrevet 28. april 2017 På Wednesday, April 26, 2017 den 13.14, AnonymBruker skrev: Vel, er gravid, å har enda mer støv på hjernen enn normalt. Holder på å vaske meg ihjel😕 Jordmor sier at vanlig renhold er nok. Men hva er vanlig renhold? Jeg har to store hunder som røyter og drar inn skitt. Vasker noen dager i uka, tørker støv på flater daglig. Har kastet ut alt av tekstiler, støvsuger 1-3 ganger daglig. Vasker gardiner ol. En dag i uka. Overdriver jeg renholdet, og hva er vanlig renhold? 😳 Hvor ofte, og hva vasker dere? Anonymkode: a7f68...de1 Støvsuging daglig med to store pelsdotter kan være nødvendig. Resten er langt over det som er både nødvendig og anbefalt. Gardinene holder å ta en til to ganger i året. Støvtørking en gang i uka. Kjøkkenbenker og spisebord/stuebord daglig - matrester og småsøl gror fort bakterier, og det bør være rent der man lager mat. Badet bør tas et par ganger i uka - toalettbakterier vil man helst unngå. Å vaske for mye er minst like helseskadelig som å vaske for lite. Kanskje en robotstøvsuger hadde vært noe for deg? Da kan den ta seg av hundehårene så kan du ta resten 😉 Disse fungerer dog best i et hjem med (relativt) store flater og få møbler - i min lille leilighet hadde den bare blitt gående i sirkel midt på gulvet 😂 Anonymkode: 7d798...901
Antoinette Skrevet 28. april 2017 #17 Skrevet 28. april 2017 På 26.4.2017 den 14.38, AnonymBruker skrev: men inbiller meg at de må ha det heeelt rent, hundehårfritt og støvfritt rundt seg. Redd for at baby skal få allergi og astma🙄 Anonymkode: a7f68...de1 Er du helt tjukk i hue? Ved å ha det "støvfritt" hjemme er risikoen høy for astma og allergi hos barnet. Hvordan kan du UNNGÅ og ha fått med deg det. Daglig støvsuging når man har hund er helt innafor, men jeg tror ikke på deg når du sier du vaskr gardinene 3 ganger i uka. 5
Anne rustad Skrevet 28. april 2017 #18 Skrevet 28. april 2017 7 timer siden, Forundret.. skrev: Ikke lenge siden så leste jeg om et hjem der hunden hadde gjort fra seg og støvsugeren hadde rulla oppi det for å så spre det over hele stua.. JEG ville aldri tatt sjangs på en slik med hund eller katt i hus. Hahaha xD Da ville jeg dresurt hunden litt bedre eller gikk den litt fler lufteturer.... Aldri hørt om før blant våre dyrevenner Jeg har hørt om hunder med diarè som driter oppover veggen dah... -.-
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #19 Skrevet 28. april 2017 Har tre røytende middels behårete hunder. Grovstøvsuger mellom 1 og 7 ganger i uka( (etter årstid) vasker 2-4 ganger i mnd, badet en gang i uka, og tørker av vask og toalett etter behov. Tørker støv etter behov og vasker helst aldri gardiner. Anonymkode: 33aaf...0b9
exictence Skrevet 28. april 2017 #20 Skrevet 28. april 2017 Utrolig mye renhold mange av dere har. Jeg har ikke barn. Vi er bare to og en katt som går mye inn og ut. Her støvsuges det høyst 1 gang i uken. Vasker gulvene sjelden, ikke mer enn annen hver uke i hvert fall. Ellers bord, kjøkken og bad vasker jeg hver dag etter å ha brukt ting der. Alltid rent på kjøkken og bad. Synes det er rent nok de andre stedene også, men som sagt, støvsuger kun høyst en gang i uken. Har ikke gardiner. Føler jeg gjør lite husarbeid, men gjør kanskje mer enn jeg tenker over. Tar ting ganske med det samme når det gjelder noe jeg må vaske opp, klesvask ol. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå