Gå til innhold

Hvorfor bruker menn argumentet "Menn skal ikke slå kvinner" når de snakker om likestilling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt dette flere ganger. Det er så urettferdig fordi menn skal ikke slå kvinner, men hvis kvinner slå menn bla bla bla. Dette er ikke noe rettferdiggjørelse av kvinner som slår, fordi de bør ikke gjøre det. Ingen bør slå noen! Det er ikke lov til å slå, og det er galt. Alle bør selvfølgelig oppdra barna sine til at vold er galt uansett hvem man gjør det mot.

MEN hvis en kvinne prøver å slå en mann, så kan mannen mest sannsynligvis beskytte seg selv og stoppe henne uten å denge henne i bakken og knuse skallen hennes. Noen lastet opp en video for litt siden med kvinner som prøvde å slå menn, og det så ikke ut som om de kvinnene kunne gjøre mye skade, men videoen viste og menn som slo kvinner, og DE gjorde skade. Jeg har leke-sloss med brødrene mine hele livet, og jeg har ikke vunnet en eneste gang! Jeg kan ikke vinne mot de fleste menn, med mindre jeg er trent i kampsport, noe som jeg ikke er. Hvis en mann slår meg så kan han gjøre seriøst skade. Menn kan drepe kvinner ved å bare bruke fysisk styrke, og det er ikke mange kvinner som kan gjøre det tilbake. Så jeg forstår ikke hvorfor de ikke skjønner at man sier "Menn skal ikke slå kvinner." Det er fordi dere er sterkere, og det er nødvendig. Det betyr ikke at noen syns det er greit at kvinner slår, fordi det er ikke det. Det betyr at man må lærer gutter fra ung alder at de skal vokse opp til å bli store sterke menn og at de må lære og kontrollere sinnet sitt fordi kvinner har ikke den samme styrken, og de kan ikke beskytte seg selv på lik linje med andre menn. Menn som slår kvinner kan gjøre mye mer skade enn kvinner som slår menn, det er fakta. Jeg skjønner ikke hvorfor det er urettferdig at man sier at du ikke skal slå de som er svakere enn deg selv.

Anonymkode: eb8b7...3e2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I bunn og grunn så krangler de på sin rett til å slå kvinner, ellers er det ikke likestilling. Det er voksne menn som sutrer over at de ikke har rett til å slå kvinner.

Anonymkode: c64ff...2ab

• Liker 10
Skrevet

Menn skal ikke slå kvinner fordi kvinner er vesentlig svakere og har ikke en sjanse hvis de kommer i slagsmål med en mann.

Hvis kvinner virkelig er seriøse og vil ha 100% likestilling bør de forberede seg på noen svært røffe tider.

Skrevet (endret)

Fordi det er stygt å gjøre det. Beklager men jeg gidder ikke å forhandle frem til hvorfor man burde slå kvinner eller noe slikt. Likhet handler om å få norm likheter utifra muligheter og likverdi. Det betyr ikke at man skal behandles ulikt av biologiske ulikheter. Uansett menn slår aldri kvinner, det blir som å si "hvorfor kan man ikke dytte handikappede folk ned trappen" du bare gjør det ikke

Endret av Frogke
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I bunn og grunn så krangler de på sin rett til å slå kvinner, ellers er det ikke likestilling. Det er voksne menn som sutrer over at de ikke har rett til å slå kvinner.

Anonymkode: c64ff...2ab

Nei det handler om at vold mot menn skal bli tatt like alvorlig som vold mot kvinner.  Noe det ikke gjør

Anonymkode: 56c72...e41

• Liker 3
Gjest Ingenting2
Skrevet

Ingen skal slå eller ty til vold, overhodet. Uavhengig av kjønn. 

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen bør slå noen!

Enkelt og greit. 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, hocane skrev:

Hvis kvinner virkelig er seriøse og vil ha 100% likestilling bør de forberede seg på noen svært røffe tider.

Det er vel bare å si at INGEN skal slå. Det er likestilling. Ferdig snakka!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke denne menn vs kvinner i debatt om det å slå andre. Det er ikke greit å slå noen. Det er greit å forsvare seg selv, men selvforsvar burde stå i forhold til trusselen. Å denge løs på noen fordi de slo først når du vet at det ikke ville vært et problem å fjerne seg fra situasjonen eller å sette seg på dem for å få dem til å slutte er ikke mye selvforsvar. Det gjelder både kvinner og menn. 

Greit nok at menn som regel har mer styrke i slagene enn kvinner har, men det burde ikke ha noe å si. Det er ikke mindre galt om det er en kvinne som slår først, og det er ikke mindre galt om det er en kvinne som forsvarer seg med en overdreven kraft. 

Anonymkode: 1f0d5...40c

• Liker 8
Skrevet

Altså, ingen skal da slå noen som helst. Det er ikke greit for hverken menn eller kvinner. 

Likestilling betyr i realiteten ikke likt kjønn, men like muligheter. Kvinner er forskjellige fra menn og det må man ta med seg. Når det er sagt slår jeg tilbake slik loven tillater i nødverge til enhver som angriper meg. Hvis vedkommende har langt hår og pupper bryr jeg meg ikke nevneverdig om det. Da er det helt andre ting som er viktig, som det å fjerne seg fra situasjonen uten skade. Det kan bety å slå tilbake - uavhengig av kjønn. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Thyra skrev:

Det er vel bare å si at INGEN skal slå. Det er likestilling. Ferdig snakka!

Jeg er enig at ingen skal slå, men spesielt ikke kvinner. Siden de ikke kan forsvare seg mot en mann.

• Liker 1
Gjest Ingenting2
Skrevet
1 minutt siden, hocane skrev:

Jeg er enig at ingen skal slå, men spesielt ikke kvinner. Siden de ikke kan forsvare seg mot en mann.

Tøys. Det finnes menn jeg lett kan banke. 

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt dette flere ganger. Det er så urettferdig fordi menn skal ikke slå kvinner, men hvis kvinner slå menn bla bla bla. Dette er ikke noe rettferdiggjørelse av kvinner som slår, fordi de bør ikke gjøre det. Ingen bør slå noen! Det er ikke lov til å slå, og det er galt. Alle bør selvfølgelig oppdra barna sine til at vold er galt uansett hvem man gjør det mot.

MEN hvis en kvinne prøver å slå en mann, så kan mannen mest sannsynligvis beskytte seg selv og stoppe henne uten å denge henne i bakken og knuse skallen hennes. Noen lastet opp en video for litt siden med kvinner som prøvde å slå menn, og det så ikke ut som om de kvinnene kunne gjøre mye skade, men videoen viste og menn som slo kvinner, og DE gjorde skade. Jeg har leke-sloss med brødrene mine hele livet, og jeg har ikke vunnet en eneste gang! Jeg kan ikke vinne mot de fleste menn, med mindre jeg er trent i kampsport, noe som jeg ikke er. Hvis en mann slår meg så kan han gjøre seriøst skade. Menn kan drepe kvinner ved å bare bruke fysisk styrke, og det er ikke mange kvinner som kan gjøre det tilbake. Så jeg forstår ikke hvorfor de ikke skjønner at man sier "Menn skal ikke slå kvinner." Det er fordi dere er sterkere, og det er nødvendig. Det betyr ikke at noen syns det er greit at kvinner slår, fordi det er ikke det. Det betyr at man må lærer gutter fra ung alder at de skal vokse opp til å bli store sterke menn og at de må lære og kontrollere sinnet sitt fordi kvinner har ikke den samme styrken, og de kan ikke beskytte seg selv på lik linje med andre menn. Menn som slår kvinner kan gjøre mye mer skade enn kvinner som slår menn, det er fakta. Jeg skjønner ikke hvorfor det er urettferdig at man sier at du ikke skal slå de som er svakere enn deg selv.

må fortelle deg en solskinsshistorie fra faktisk bare 2 uker siden

jeg og kjæresten min var på byn, det var bursdag for en vennine av henne. kvelden var veldig bra og det var stappfullt av folk. jeg hang for det meste med gutta , kjærestene til min dame sine venniner, så vi satt i vårt eget hjørne og koste oss. noen av de var singel og dro selvfølgelig med seg damer bort til bordet vårt

en av de her damene var interessert i meg. jeg sa jeg hadde kjæreste og at hun satt på andre siden, men vet du hva, hun brydde seg ikke faktisk eller latet som hun ikke hørte det for hun forsatte bare slik hun gjore før jeg hadde sagt jeg hadde kjæreste. hun satt ved siden av meg og pratet. greit det, men begynte å klå på låret mitt og armene mine. jeg ba henne gå vekk og etter litt krangling mellom oss fram og tilbake gikk hun. hun ble tydeligvis veldig sur of fornærmet fordi en av vennine hennes kom tilbake og spurte hvorfor i helvette jeg hadde " såret henne" og behandlet henne som dritt. jeg sa til henne at jeg hadde kjæreste og ikke var interessert. hun svarte igjen med " javel men du trengte ikke behandle henne slik" ...jeg sa at jeg ikke hadde behandlet henne dårlig , men at jeg bare hadde rejected henne fordi jeg er i forhold. 

hun reagerte da med å kaste ølglasset på meg, altså ikke selve glasset men drikken og sprutet alt opp i trynet mitt så skjorten ble våt og det rant nedover og under bokseren, det var 0.5 l så det var ganske mye. jeg reagerte med ta henne i hånden og dra henne rett bort til vakten som sto 4 meter unna for å fortelle hva hun hadde gjort så hun kunne bli kastet ut. hun hadde også skjelt ut de andre som satt på bordet for ingen grunn. hun reagerte med å slå meg med knyttet neve i ansiktet, alle så det inkludert min kjæreste. jeg svarte igjen med å gi henne to tette og en badehette. altså K.O . 

hun slo meg først og jeg slo rett og slett tilbake. hun og alle venninene hennes prøvde å legge skjylden på meg når vaktene kom og sa jeg hadde slått henne men fortalte aldri hva som hadde skjedd tidligere. heldigvis er han ene vakten en barndomskompis og han vet hvordan jeg er og at jeg aldri slår noen uten grunn. hele vennine gjengen ble lempet ut og de 2 damene jeg snakket om har forbud for å være der nå

Dere kvinner vil ha likestilling, da sier jeg bare Equal rights, equal lefts 

ikke legg hånden på en mann og forvent at han ikke vil slå tilbake. dere kan ikke hyle etterpå når dere selv starter det

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, brownbrown skrev:

hun slo meg først og jeg slo rett og slett tilbake. hun og alle venninene hennes prøvde å legge skjylden på meg når vaktene kom og sa jeg hadde slått henne men fortalte aldri hva som hadde skjedd tidligere. heldigvis er han ene vakten en barndomskompis og han vet hvordan jeg er og at jeg aldri slår noen uten grunn. hele vennine gjengen ble lempet ut og de 2 damene jeg snakket om har forbud for å være der nå

ikke legg hånden på en mann og forvent at han ikke vil slå tilbake. dere kan ikke hyle etterpå når dere selv starter det

Måtte du slå henne? Det er det jeg ikke forstår. Måtte du? 
Jeg sier ikke at kvinnen i situasjonen var en engel, hun høres helt forferdelig ut, men det er ikke det som er poenget. Poenget er, når du slår noen som slår deg først, er det fordi du "beskytter" deg selv, eller er det hevn. 

Jeg kunne slått noen for å beskytte meg selv eller andre, men hvis jeg kan unngå å bruke vold selv, så gjør jeg det. Jeg er 175, hvis en liten dame på 150 hadde prøvd å slå meg så kunne jeg gjort noe med det. Jeg behøver ikke slå henne for å stoppe henne. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
9 minutter siden, brownbrown skrev:

Kvinner vil ha like mye rettigheter men ikke like stort ansvar, det er problemet. I bunn og grunn er det forsatt menn som ofrer seg for landet og dør hvis det er krig. Hvis kvinner seriøst vil ha 100 % likestilling er det på tide at de også er villig til å ofre seg for landet.

I tillegg, kvinner nekter å gjøre alle de farlige jobbene som å bygge bruer, arbeide i høyden, arbeide i kloakken etc. Husk på at menn utgjør over 90 % av all dødsfall på jobben. Hvis kvinner vil ha 100 % likestilling er det på tide at de er villig til å ta ansvar også.

Endret av hocane
Skrevet
3 minutter siden, hocane skrev:

Kvinner vil ha like mye rettigheter men ikke like stort ansvar, det er problemet. I bunn og grunn er det forsatt menn som ofrer seg for landet og dør hvis det er krig. Hvis kvinner seriøst vil ha 100 % likestilling er det på tide at de også er villig til å ofre seg for landet.

I tillegg, kvinner nekter å gjøre alle de farlige jobbene som å bygge bruer, arbeide i høyden, arbeide i kloakken etc. Husk på at menn utgjør over 90 % av all dødsfall på jobben. Hvis kvinner vil ha 100 % likestilling er det på tide at de er villig til å ta ansvar også.

dette er et kvinneforum, ingen som gidder å høre på hva du skriver.

feminister vil ikke ha like rettigheter, men mer rettigheter og fordeler enn menn, vertfall mange av de

jeg skulle bare få fram et poeng her av det som skjedde for noen uker siden. jeg spurte kjæresten min hva hun synest om det, hun sa det skulle bare mangle 

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 minutter siden, brownbrown skrev:

dette er et kvinneforum, ingen som gidder å høre på hva du skriver.

feminister vil ikke ha like rettigheter, men mer rettigheter og fordeler enn menn, vertfall mange av de

jeg skulle bare få fram et poeng her av det som skjedde for noen uker siden. jeg spurte kjæresten min hva hun synest om det, hun sa det skulle bare mangle 

Forstår hva du sier, og kan se hvordan du kom frem til beslutningen å slå dama. Alt jeg prøver å få disse kvinnene til å innse er at 100 % likestilling vil bli svært uheldig for dem pga biologiske forskjeller mellom kvinner og menn.

Endret av hocane
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, hocane skrev:

Menn skal ikke slå kvinner fordi kvinner er vesentlig svakere og har ikke en sjanse hvis de kommer i slagsmål med en mann.

Så da bør jeg begynne å trakassere menn siden menn har trakassert meg? Kvinner må begynne å voldta mer for menn voldtar mest?
For noe tøv. Hverken menn eller kvinner trenger å bli mer aggressive eller begå mer kriminalitet.

Anonymkode: 6d566...845

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, hocane skrev:

Det er da ingen som tvinger noen til å jobbe med noe som helst. Sier du at du ikke har frihet til å IKKE velge noen av disse yrkene? Man velger selv hva man jobber med. 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, hocane skrev:

Forstår hva du sier, og kan se hvordan du kom frem til beslutningen å slå dama. Alt jeg prøver å få disse kvinnene til å innse er at 100 % likestilling vil bli svært uheldig for dem pga biologiske forskjeller mellom kvinner og menn.

Likestilling handler ikke om å kunne slå hverandre. Slutt å tull. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...