AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #1 Del Skrevet 26. april 2017 Hei Jeg skal snart flytte inn i 4. etasje i en lavblokk. Noen andre som bor litt høyt oppe som kan si noe om insekter i og utenfor slike leiligheter? Er det f.eks edderkopper, fluer og andre ekle greier på balkongen eller inne i leiligheten? Anonymkode: ffa8d...014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #2 Del Skrevet 26. april 2017 Ja... insekter er overalt. Jeg bor i 12, og fpr inn alt som flyger og kryper. Anonymkode: c540e...9c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #3 Del Skrevet 26. april 2017 Insekter flyr i luften og klatrer der de finne rnoe å klatre på. Sølvkre og andre kryp knyttet til fuktige innemiljø kan du kontrollere selv ved å unngå fukt og å slippe inn rikelig med dagslys. Samler du søppel og matrester kommer fluene og. Er du redd innsekter så kjøp deg insektjagere til å putte i stikkontaktene i sommerhalvåret. De trekker minimalt med strøm og er smart å bruke når dører og vinduer ut står åpne. Anonymkode: 41b70...226 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #4 Del Skrevet 26. april 2017 Æsj, hadde håpet å slippe så mye krypdyr. Har helt angst, klarer nesten ikke å være ute om sommeren. Å sitte inntil vegger, på gress eller ikke sjekke stoler og bord grundig før jeg setter meg er helt uaktuelt liksom. SKjønner at det høres rart ut altså Ja, ja.. Takk for svar. Hvor får man kjøpt slike greier til å ha i stikkontakt? Anonymkode: ffa8d...014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #5 Del Skrevet 26. april 2017 Når jeg har leid høye leiligheter har jeg hatt mye mindre insekt enn når jeg har bodd i kjellerleilighet Anonymkode: 5ab9b...cc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #6 Del Skrevet 26. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg har leid høye leiligheter har jeg hatt mye mindre insekt enn når jeg har bodd i kjellerleilighet Anonymkode: 5ab9b...cc2 Slikt liker vi å høre Vi bor i hus på landet nå, og her er det så mye at fysj! Anonymkode: ffa8d...014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 26. april 2017 #7 Del Skrevet 26. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Æsj, hadde håpet å slippe så mye krypdyr. Har helt angst, klarer nesten ikke å være ute om sommeren. Å sitte inntil vegger, på gress eller ikke sjekke stoler og bord grundig før jeg setter meg er helt uaktuelt liksom. SKjønner at det høres rart ut altså Ja, ja.. Takk for svar. Hvor får man kjøpt slike greier til å ha i stikkontakt? Anonymkode: ffa8d...014 Jeg er som deg, dersom noen nevner ordet insekter grøsser det neddover hele ryggen, og kommer det noe inn kan du gjette på reaksjonen. Jeg bor i enebolig i skogen og har maur i hus (vi får heldigvis god hjelp av skadedyrkontroll neste uke, hallelujah) men insekter i boligblokk vs enebolig midt i skauen så vil du nok være mye mer heldig enn det jeg er. Edderkopper kommer og går, sølvkre er normalt og fluer kommer. Men, sølvkre er enkelt å holde på avstand i forhold til å holde det ikke så fuktig og masse dagslys. Edderkopper liker også fuktighet, men så lenge de holder seg til seg selv og ikke i nærheten av meg, tenker jeg heller; gratis vaktmester som tar det jeg ikke vil nærme meg en gang. Du vil ha mye mindre insekter i en høyere etasje enn bunnleilighet, så maur og slike ting vil du ikke få. Passer du på å vaske ute så vil det bli et minimum av ekle kryp på verandaen. Sjekk jernia, plantasjen, felleskjøpet, clas ohlson så har mange av de ulike typer bekjempelse for insekter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #8 Del Skrevet 26. april 2017 2 minutter siden, dillyduzit skrev: Jeg er som deg, dersom noen nevner ordet insekter grøsser det neddover hele ryggen, og kommer det noe inn kan du gjette på reaksjonen. Jeg bor i enebolig i skogen og har maur i hus (vi får heldigvis god hjelp av skadedyrkontroll neste uke, hallelujah) men insekter i boligblokk vs enebolig midt i skauen så vil du nok være mye mer heldig enn det jeg er. Edderkopper kommer og går, sølvkre er normalt og fluer kommer. Men, sølvkre er enkelt å holde på avstand i forhold til å holde det ikke så fuktig og masse dagslys. Edderkopper liker også fuktighet, men så lenge de holder seg til seg selv og ikke i nærheten av meg, tenker jeg heller; gratis vaktmester som tar det jeg ikke vil nærme meg en gang. Du vil ha mye mindre insekter i en høyere etasje enn bunnleilighet, så maur og slike ting vil du ikke få. Passer du på å vaske ute så vil det bli et minimum av ekle kryp på verandaen. Sjekk jernia, plantasjen, felleskjøpet, clas ohlson så har mange av de ulike typer bekjempelse for insekter. Måtte google sølvkre. Slike har jeg faktisk aldri sett. Å hjelpes, jeg hadde flytta ut om jeg hadde maur i hus, ha ha Edderkopper er det verste for meg, de har for mange bein! Anonymkode: ffa8d...014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 26. april 2017 #9 Del Skrevet 26. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Måtte google sølvkre. Slike har jeg faktisk aldri sett. Å hjelpes, jeg hadde flytta ut om jeg hadde maur i hus, ha ha Edderkopper er det verste for meg, de har for mange bein! Anonymkode: ffa8d...014 Vurderte ved en tid å bare dra de 4 timene hjem til mamma og pappa, men så fikk jeg mannen til å kontakte skadedyrfolk. Han er jo australsk, oppvokst både i byen og "bushen" så maur er ikke så farlig for han. For å si det slik, skadedyrmannen har reddet forholdet Gleder meg til den dagen vi flytter til Australia, må bare først innom en psykolog, skaffe meg noe beroligende og en heldrakt av noe slag, kanskje bare jeg kan leve i en sånn boble, det hadde vært fint i grunn . Hadde en edderkopp som løp på badet, liten feit jævel, måtte så på do men gikk rolig tilbake til stua og satte meg ned, når jeg kom tilbake ti minutter etterpå var den forsvunnet, men hadde et stort haukeblikk for å si det slik haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #10 Del Skrevet 26. april 2017 Hvor mye insekter som kommer inn i leiligheter i blokk er veldig stedsbetinget ang klima, renhold, natur osv. Jeg har leilighet på "bakkenivå" på den ene siden, mens det er noen etasjer til nedover på den andre siden. Hittil har jeg kun sett majorstuebille, noen få småfluer og noen få edderkopper ca en eller to ganger på de tre årene jeg har bodd her. Derimot var en kjellerleilighet jeg bodde i tidligere godt besøkt av maur, tusenben og drøssevis med edderkopper. Men min erfaring er at jo høyere du bor, dess mindre insekter vil det være. Så sant det ikke vokser trær og andre planter rett ved vinduer/balkong. Anonymkode: e408b...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Loffeliten Skrevet 26. april 2017 #11 Del Skrevet 26. april 2017 Bodde en stund i tredje etasje i en (nokså nybygget!) lavblokk, og har aldri noensinne vært borti et mer edderkoppbefengt sted. Det virkelig krydde av edderkopper på størrelse med små hunder på balkongen hele sommerhalvåret, og om man våget seg til å åpne døren kom de marsjerende inn en etter en. Helt sant. Om kveldene satt jeg inne og kikket ut på monsteredderkoppene som krøp fram fra skjulestedene sine, da satt de med kanskje... førti? centimeters avstand bortover under hele rekkverket. Er ikke spesielt redd for edderkopper, men de der ble litt i overkant, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 26. april 2017 #12 Del Skrevet 26. april 2017 Det er vel så og si umulig å unngå og få insekter inn i leiligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 26. april 2017 #13 Del Skrevet 26. april 2017 Bor i lavblokk og har vel aldri opplevd edderkopper eller andre dyr her. Eneste er kanskje en og annen veps som flyr inn vinduet om sommeren fordi naboen vår har terrassen full av blomster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #14 Del Skrevet 27. april 2017 Hos oss flommer det inn med kongroer (eller hva de med sånne lange bein heter) om høsten, bor i andre etasje i blokk. Jeg er ekstremt redd for dem, og frykten blir bare verre og verre med årene. Hjalp med netting foran soveromsvinduene og spraying med radarspray. Anonymkode: 806d8...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #15 Del Skrevet 27. april 2017 13 timer siden, altflyter skrev: Bor i lavblokk og har vel aldri opplevd edderkopper eller andre dyr her. Eneste er kanskje en og annen veps som flyr inn vinduet om sommeren fordi naboen vår har terrassen full av blomster At du ikke ser dem, betyr ikke at de ikke er der. Anonymkode: 17488...50d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 27. april 2017 #16 Del Skrevet 27. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: At du ikke ser dem, betyr ikke at de ikke er der. Anonymkode: 17488...50d Optimist du da Jeg er veldig renslig av meg og drar ofte fram både møbler og hyller for å vaske og støvsuge. Enda ikke sett en edderkopp. I gamle leiligheten min som var en sokkel, så krydde det av både edderkopper og andre uhumskheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 27. april 2017 #17 Del Skrevet 27. april 2017 Kan ikke huske at jeg noen gang så en edderkopp da jeg bodde i 4 etasje midt i sentrum, men det er kanskje generelt lite edderkopper det det stort sett bare er bygninger og asfalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå