Gå til innhold

Betente temaer man som familie må la ligge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er i utgangspunktet er storfamilie som har godt forholdt, men det er noen temaer som gjør at vi stadig ender opp i diskusjoner og på grensen til krangel. Det gjør jo såklart at det blir dårlig stemning. I vår familie er det spesielt to temaer som er gjenstand for uenighet og det er religion og klimaspørsmål. Familien er på en måte delt i to, og meningene er på hver sine ytterpunkter. Jeg er snart på vei til å si at siden vi har ulikt syn på det så får vi la disse temaene ligge og ikke komme inn på dem en gang slik at det ikke ender i dårlig stemning. Temaene har vært oppe til "diskusjon" flere ganger og det er ikke snakk om at noen av oss endrer mening (selv om vi prøver å overbevise hverandre hver gang), hehe.

På en måte syns jeg det er synd å kanskje måtte gå til det skrittet, men på en annen side føler jeg det er viktig at det blir slutt på disse diskusjonene fordi det skaper såpass dårlig stemning, i en ellers fin familie. Er det flere som har måtte kutte ut enkelte samtaleemner med noen i familien?

Anonymkode: f0993...189

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, religion og arv😏

Anonymkode: d0c06...cbd

AnonymBruker
Skrevet

Det er noen diskusjonstemaer jeg velger å melde meg helt ut av siden jeg vet av erfaring at det alltid ender på samme måte. Orker bare ikke ta den samme runddansen om og om igjen.

Anonymkode: 19fbd...b19

AnonymBruker
Skrevet

Her:

Brann- Rosenborg

Eu-eøs

Flykninger

Politill

Anonymkode: 5e413...374

Gjest Solstråletårer
Skrevet

Slekt og fortid. Når pappa levde også homofili men det forandret seg faktisk når han fikk en lesbisk hjelpepleier.  Da ble han utrolig mye pro homofil. He he.

AnonymBruker
Skrevet

Innvandring som et generelt tema. Men vi kan heller ikke snakke om oppveksten, min mor nekter å akseptere at hun ikke akkurat var perfekt og mangler totalt selvinnsikt noe som er videreført min søster. Har derfor kuttet ut å snakke med dem. 

Anonymkode: a342f...ba1

Skrevet

Ja vi har ett tema vi lar ligge (eller iallfall ikke går i dybden av), rett og slett fordi det trigger så vonde følelser hos oss alle, og fort kan ende i diskusjon og tårer. Vi er derfor blitt enige om å være uenige, og ha respekt for at vi opplevde hendelsene dette relateres til ulikt.

Skrevet

På mor side så er det stadig kranling om mine onkler, og deres koners forhold til min mormor. På farsiden er det stadig kranlig om religion. 

Alle familier har sitt. Å unngå å snakke om disse temaene kan værr vanskelig når enkelte absolutt MÅ uttrykke sin mening. Skjønner dog godt at du ønsker å få slutt på det, er jo veldig slitsomt

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke være diskusjoner i min familie, det sier kanskje litt i seg selv

Anonymkode: 48ebf...8f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...