AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #1 Skrevet 26. april 2017 Jeg var litt nysgjerrig på hva en kollega evt hadde i lån på bilen, så jeg søkte på Brønnøysundregistrene. Der kom det opp en salgspant, datert da bilen ble kjøpt. Men i tillegg til dette var det listet opp Utlegg, utlegg, utlegg, en hel liste nedover med minst 5-6 utlegg fra ulike kreditorer. Fra flere år tilbake, det nyeste utlegget var 2 år. En rask hoderegning tilsier at dette dreier seg om 3-400.000,- i tillegg til billånet. Men hvorfor er ikke denne bilen da tvangssolgt? Er det fordi hen ikke har misligholdt billånet som står først? Utleggene dreide seg om alt mulig annet, tydeligvis kredittkort osv... Så også på et dokument at det var tatt utleggstrekk også i en campingvogn. Hva skjer den dagen hen har betalt ned billånet? Vil hen da miste bilen? Føler meg som en skikkelig snushane, men ble bare så nysgjerrig. Og deretter ble jeg nysgjerrig på hva som skjer videre med det. Eier ikke bil eller førerkort selv (foreløpig) så jeg er litt grønn.. Anonymkode: ef0c9...ad8
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #2 Skrevet 26. april 2017 Ved tvangssalg får kreditorene penger etter prioritet. Er ikke sikkert bilen er verdt nok til at det er verdt å kreve tvangssalg. Utleggene vil stå helt til de er gjort med aktuell kreditor. Når billånet er nedbetalt er gjelden til den kredtoren gjort opp mens de andre utleggene fortsatt vil stå. Dersom bilen er verdt nok kan kreditorene kreve tvangssalg, men når det er snakk om 300-400 000 i tillegg til billånet tviler jeg på at bilen har høy nok verdi. Anonymkode: 1a0f2...d81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå