Gå til innhold

Fullstendig utslitt av romkamerat, hva må til for å hive han ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og en kompis så oss om etter et sted å bo, og vi fant oss en leilighet med fire soverom. Jeg tok med ei venninne, og han en kompis han gikk god for, og vi fire bestemte oss for å bo sammen i kollektiv. 

Etter vi flyttet dit viste kompisen han seg å være svært vanskelig å bo med. Han rydder ikke, vasker ikke (eller svært dårlig) på sine vaskedager, bråker, spiller musikk til langt på natt, snakker i telefon midt på natta, mister husnøkler og andre verdisaker rett som det er, glemmer å betale husleie, strøm ol hvis vi ikke minner han på det flere ganger osv osv. Hvis vi snakker til han skjerper han seg da, og er like ille igjen dagen etter. Han blir ofte sint og utagerende hvis man spør om noe som burde vært selvfølge, feks ikke spille musikk drithøyt kl 01 på kjøkkenet på en mandag. 

Han røyker også hasj flere ganger om dagen, og har alt sånt hjemme hos oss. Syns ikke noe særlig om det. Alle vi tre er fullstendig lei av han. 

Problemet er at alle har signert kontrakt på minst et år, og vi har et halvt år igjen før vi kan flytte ut. Vi har skrevet kontrakt oss i mellom om å betale husleie, strøm, vaske osv som han har signert. Kan vi kaste han ut på grunnlag av at bryter denne kontrakten? Vi skrev ikke noe om konsekvenser i kontrakten mellom oss (burde gjort det). Han er ikke fra Norge (utveksling) hvis det har noe å si. 

Takk for svar

Anonymkode: 97806...db1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan jo alltids true med å melde til politiet om hasjen...

Anonymkode: 673db...8b9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tenkte på det. men han lager nok et helvete da, og blir langt verre å ha med å gjøre

AnonymBruker
Skrevet

Å få ham kastet ut pga dårlig vask og sein betaling er en lang og omstendelig prosess.

Jeg ville vurdert å si fra om hasjen, kanskje det kan sette en støkk i ham.

Anonymkode: 45db5...14c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk om fyren har tyngre stoffer lagret i leiligheten. Og det i større mengder beregnet på salg.  Og politiet kommer på razzia og finner driten.. Da kan du i prinsippet selv bli involvert i saken og ryke på en lang fengselsstraff. Da nytter det ikke komme i ettertid...ja men..jeg visste han røykte hasj men ikke at han drev med noe sånt.. Tenkt på den?

Anonymkode: 39c30...4b9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk om fyren har tyngre stoffer lagret i leiligheten. Og det i større mengder beregnet på salg.  Og politiet kommer på razzia og finner driten.. Da kan du i prinsippet selv bli involvert i saken og ryke på en lang fengselsstraff. Da nytter det ikke komme i ettertid...ja men..jeg visste han røykte hasj men ikke at han drev med noe sånt.. Tenkt på den?

Virkelig? At en idiot jeg knapt kjenner, jeg deler bad og kjøkken med har noe på rommet? Er du sikker? Vet at det er sånn med samboere, men er vel litt annerledes med kollektiv? Jeg bodde med 9 andre i kollektiv tidligere, og kunne umulig ha oversikt over hva hver og enkelt hadde..:vetikke:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når hun ringer og sier fra? Særlig... Så lenge hun står fast på at hun ikke visste har vi en grunnleggende rettsikkerhet her i landet, og når hun i tillegg melder fra om hasjen? Skjer ikke. 

Anonymkode: 4027c...a62

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dere klarer å leve sammen den korte tiden dere har igjen av kontrakten.

Ta heller lærdom og vær mer forsiktig neste gang.

Anonymkode: 72c8b...abd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? At en idiot jeg knapt kjenner, jeg deler bad og kjøkken med har noe på rommet? Er du sikker? Vet at det er sånn med samboere, men er vel litt annerledes med kollektiv? Jeg bodde med 9 andre i kollektiv tidligere, og kunne umulig ha oversikt over hva hver og enkelt hadde..:vetikke:

Han ene i mitt tidligere kollektiv vokste hasjplanter i leiligheten. Plutselig var det ikke uskyldig lengre. Ikke faen om jeg ville risikere at politiet kom på døren å så det.

Anonymkode: b5081...4d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe. Du vet at med folk som bruker narko så kan du ikke stole et kvekk på de. 

Deler kun kjøkken og bad sier du. Hva om fyren er såpass smart at han gjemmer greiene på lure plasser på badet el kjøkken så det ikke kan spores direkte til han? 

Jeg kjenner selv folk som har blitt uskyldig involvert i slikt, og som fikk et helvetes styr pga dette. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når hun ringer og sier fra? Særlig... Så lenge hun står fast på at hun ikke visste har vi en grunnleggende rettsikkerhet her i landet, og når hun i tillegg melder fra om hasjen? Skjer ikke. 

Anonymkode: 4027c...a62

Nettopp. Om hun kontakter politi og melder om dette så går hun klar. Er jo det som er problemet. Hun tør ikke..

AnonymBruker
Skrevet

Herlighet. Gå til politiet for en utvekslingsstudent som røyker hasj og spiller musikk? Da kunne jeg isåfall ringt swat team i det kollektivet der jeg bodde når jeg studerte i England...

For alt vi vet er dere 3 veldig gode venner som prøver å fryse en person ut. Tipper dere er studenter også. Mitt tips vil være å holde ut det halvåret som er igjen, og heller flytte et sted bare dere 3 etterpå. Det er ikke sikkert dere finner en fjerde fort, så da må dere selvsagt betale hans del også.

Anonymkode: 221d3...51c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet. Gå til politiet for en utvekslingsstudent som røyker hasj og spiller musikk? Da kunne jeg isåfall ringt swat team i det kollektivet der jeg bodde når jeg studerte i England...

For alt vi vet er dere 3 veldig gode venner som prøver å fryse en person ut. Tipper dere er studenter også. Mitt tips vil være å holde ut det halvåret som er igjen, og heller flytte et sted bare dere 3 etterpå. Det er ikke sikkert dere finner en fjerde fort, så da må dere selvsagt betale hans del også.

Tross alt narko det er snakk om her. Ikke uskyldig studentmorro. En god del folk som blir lurt av hasjrøykere. At de ikke tror de driver med tyngre stoffer. 

Dessuten virker det som personen ts beskriver er helt sklidd ut. Høy musikk til rare tidspunkt. Lat, gidder ikke gjøre noe, rare innfall og et hissig temperament. Høres ut som et begynnende narkisliv dette her. Endel faresignaler. 

Ts burde definitivt kontakte politi. Kvitte seg med personen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tross alt narko det er snakk om her. Ikke uskyldig studentmorro. En god del folk som blir lurt av hasjrøykere. At de ikke tror de driver med tyngre stoffer. 

Dessuten virker det som personen ts beskriver er helt sklidd ut. Høy musikk til rare tidspunkt. Lat, gidder ikke gjøre noe, rare innfall og et hissig temperament. Høres ut som et begynnende narkisliv dette her. Endel faresignaler. 

Ts burde definitivt kontakte politi. Kvitte seg med personen. 

Har du vært student og bodd i kollektiv selv? 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært student og bodd i kollektiv selv? 

Ja. Og det er en myte at det er så vanlig med hasjrøyking i studentmiljøer. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Haha, denne tråden tar kaka. Skulle tro det er moren min som holder på å greie ut om hasjlivets farer her. 

Ærlig talt. Få dere et liv. 

Men stakkars TS, dette virker utrolig kinkig. Har du snakket ut med kompisen din som gikk god for ham? Kan han ta en alvorsprat med ham? Jeg synes han skylder dere det. 

Anonymkode: ead87...444

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og en kompis så oss om etter et sted å bo, og vi fant oss en leilighet med fire soverom. Jeg tok med ei venninne, og han en kompis han gikk god for, og vi fire bestemte oss for å bo sammen i kollektiv. 

Etter vi flyttet dit viste kompisen han seg å være svært vanskelig å bo med. Han rydder ikke, vasker ikke (eller svært dårlig) på sine vaskedager, bråker, spiller musikk til langt på natt, snakker i telefon midt på natta, mister husnøkler og andre verdisaker rett som det er, glemmer å betale husleie, strøm ol hvis vi ikke minner han på det flere ganger osv osv. Hvis vi snakker til han skjerper han seg da, og er like ille igjen dagen etter. Han blir ofte sint og utagerende hvis man spør om noe som burde vært selvfølge, feks ikke spille musikk drithøyt kl 01 på kjøkkenet på en mandag. 

Han røyker også hasj flere ganger om dagen, og har alt sånt hjemme hos oss. Syns ikke noe særlig om det. Alle vi tre er fullstendig lei av han. 

Problemet er at alle har signert kontrakt på minst et år, og vi har et halvt år igjen før vi kan flytte ut. Vi har skrevet kontrakt oss i mellom om å betale husleie, strøm, vaske osv som han har signert. Kan vi kaste han ut på grunnlag av at bryter denne kontrakten? Vi skrev ikke noe om konsekvenser i kontrakten mellom oss (burde gjort det). Han er ikke fra Norge (utveksling) hvis det har noe å si. 

Takk for svar

Hadde en slik en, vi også.

Vi bare pisset ut omtrent alt han eide. Tok ikke lange tiden før han var borte.

Anonymkode: 1154c...686

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...