Gjest anonymidag Skrevet 22. desember 2004 #1 Skrevet 22. desember 2004 Samboer ringte meg nettopp og lurte på om jeg kunne dra innom spaceworldkjøpe xbox for han, som julegave til en annen, fordi han kommer langveisfra og har stor og tung bag. Jada, sier jeg..om jeg hadde visst hvor spaceworld ligger hen så. Han blir møkksur, småspydig og sier i en gretten tone "vi har jo vært der før ! rett ved XXX" Mulig det sier jeg, men jeg holder ikke styr på alle butikkene du er innom....jeg holder styr på mine, og du på dine. Da sier jeg at hadde han tatt en annen tone, så kanskje jeg hadde gidda å leite etter det, men med den tonen der er jeg egentlig ikke så intr i å hjelpe han. Han er fortsatt grinete og sier "glem det, jeg finner det nok sjøl!" Ja du må nok det sier jeg.. Hva hadde DU gjort ? Hadde du reist og kjøpt Xbox spill for han ?
Gjest Milah Skrevet 22. desember 2004 #2 Skrevet 22. desember 2004 Tror ikke jeg hadde kjøpt det hvis han hadde blitt sur for at jeg ikke visste hvor butikken lå. Hadde han forklart meg i normal tone hvor den var, da hadde jeg gjort det!
Gjest Melk Skrevet 22. desember 2004 #3 Skrevet 22. desember 2004 Ja , det hadde jeg gjort. For meg hørtes det ut som om det var mer enn én sur i denne samtalen...
Fat Sally Lee Skrevet 22. desember 2004 #4 Skrevet 22. desember 2004 Ble kjæresten din sur pga. det der så må ikke du være like ille. Ring han tilbake og be om unnskyldning, du. (Selv om du egentlig ikke har noen grunn til det) Han har sikkert bare en dårlig dag
Gjest trådstarter. Skrevet 22. desember 2004 #5 Skrevet 22. desember 2004 Ja ' date=' det hadde jeg gjort. For meg hørtes det ut som om det var mer enn én sur i denne samtalen...[/quote'] Da tar du feil. Jeg har ingen problemer med å kjøpe xbox for han, men jeg forventer at ting blir sagt og forklart i en normal tone om jeg skal hjelpe noen. Gjør ikke du?
Gjest Melk Skrevet 22. desember 2004 #6 Skrevet 22. desember 2004 Jo, men jeg hadde sagt det til ham, fått vite hvor det lå og kjøpt spillet.
nat26 Skrevet 22. desember 2004 #7 Skrevet 22. desember 2004 Tror ikke jeg hadde kjøpt det hvis han hadde blitt sur for at jeg ikke visste hvor butikken lå. Hadde han forklart meg i normal tone hvor den var' date=' da hadde jeg gjort det![/quote'] Enig
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #8 Skrevet 23. desember 2004 Jada, sier jeg..om jeg hadde visst hvor spaceworld ligger hen så. Jeg mener surmulingen startet her. Jeg hører deg for meg når du sier dette... du høres ikke spesielt villig ut til å hjelpe til! Du kunne sagt: Ja, men hvor ligger nå den butikken igjen...? Så sorry, jeg skjønner at han ble litt irritert...
Gjest Xavia Skrevet 23. desember 2004 #9 Skrevet 23. desember 2004 Jeg har ingen problemer med å kjøpe xbox for han, men jeg forventer at ting blir sagt og forklart i en normal tone om jeg skal hjelpe noen. Gjør ikke du? Klart vi alle gjør det! Samboeren din er sikkert stressa nå før jul, og redd for at han ikke skal rekke å kjøpe alle gavene... Tonen kan bli litt annerledes da. Gi ham litt slakk nå i denne førjulstid. Så skal du se han sikkert blir utrolig takknemlig, og beklager at han var småsur og stressa.
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #10 Skrevet 23. desember 2004 Greit nok at han er sur, men det er ingen grunn for du skal ringe ham og unnskylde deg. Du har jo ikke gjort noe galt! Gi han sjansen til å gjøre opp for seg...
Gjest happyending Skrevet 24. desember 2004 #11 Skrevet 24. desember 2004 Ikke rart det blir krig i verden altså.. Jeg syns du skal kjøpe den for han og bare se bort fra at han var sur.. Vi kan alle bli irritertete innimellom.. Men man må bite i seg noe og skjønne at vi alle kan være gretne...
Gjest Jente, 32 Skrevet 25. desember 2004 #12 Skrevet 25. desember 2004 Jeg forstårgodt at du reagerer. Hvem vil være snill mot folk som henvender seg til en i en sur, rastløs tone? Min ex var slik som du beskriver her, og ja, han er nettopp det: en ex. I lengden ble det for drøyt for meg å bli behandlet på den måten: aggressivt, kommanderende og surt. I alle relasjoner bør man behandle hevrandre med respekt og prate i en ordentlig tone. Hvis ikke begge gjør det kan det gå galt.
Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2004 #13 Skrevet 27. desember 2004 Jeg mener surmulingen startet her. Jeg hører deg for meg når du sier dette... du høres ikke spesielt villig ut til å hjelpe til! Du kunne sagt: Ja, men hvor ligger nå den butikken igjen...? Så sorry, jeg skjønner at han ble litt irritert... Det kommer nok helt an på personen du. Jeg sier ofte sånn jeg fordi jeg er så veldig surrete og aldri husker hvor ting ligger, da ler mannen min av meg og forklarer meg hvor butikken ligger. Jeg mener aldri å være sur når jeg sier det på den måten, og mannen min blir aldri irritert for at jeg svarer på den måten. Så det er nok forskjell på hvordan folk VELGER å reagere også!
Gjest Xavia Skrevet 27. desember 2004 #14 Skrevet 27. desember 2004 Det kommer nok helt an på personen du. Jeg sier ofte sånn jeg fordi jeg er så veldig surrete og aldri husker hvor ting ligger, da ler mannen min av meg og forklarer meg hvor butikken ligger. Jeg mener aldri å være sur når jeg sier det på den måten, og mannen min blir aldri irritert for at jeg svarer på den måten. Så det er nok forskjell på hvordan folk VELGER å reagere også! Men hvordan gikk det da? Fikk han tak i gaven? Kjøpte du den for ham?
Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2004 #15 Skrevet 27. desember 2004 Men hvordan gikk det da? Fikk han tak i gaven? Kjøpte du den for ham? Det er ikke jeg som er trådstarter... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå