Donnie Darko Skrevet 22. desember 2004 #1 Skrevet 22. desember 2004 hørte på p3 angående voldtektssaken og satyricon en elendig kvinnelig journalist som intervjuet Frode Øyen (redaktør i Scream magazine). hun trakk plutselig frem kvinnesynet innad i metall-miljøet. Hun mente at det var vanlig at kvinner blir sett ned på i dette miljøet og hun ville ha denne stakkars redaktøren til å kommentere dette. Hvor i HELVETE har hun denne oppfatningen fra? Er det ikke greit å inneha litt opplysninger før man setter igang å spre sine fordommer til resten av folket gjennom en statskanal? Jeg ble så sinnsykt provosert av denne dama og hennes hykleri! Der sitter de og drar i laksen etter "Call on me" og 50-cent videoer mens de tenker på de jævla metall-folka med sitt jævla kvinnesyn. Med "Stank Ass Ho" på A-lista for ente uke på rad. Hva faen!? Hvorfor roper de ikke ut om kvinnesynet i hip-hop og rap? som jo har en mye større målgruppe og hvor dette synet er i en mye mer institusjonalisert form. ¤#&*"#¤grrrr! dette er så forbanna typisk.
Gjest Melk Skrevet 22. desember 2004 #2 Skrevet 22. desember 2004 Hvorfor roper de ikke ut om kvinnesynet i hip-hop og rap? som jo har en mye større målgruppe og hvor dette synet er i en mye mer institusjonalisert form. Jeg har da lest mange artikler om kvinnesynet i hiphop/rap, der man bla har fokusert på objektivisering og tekster, men det er vel litt søkt å spørre et metallband om hiphop? Har forøvrig OGSÅ lest om kvinnesynet i metallsjangeren, og synes derfor ikke det er et merkelig spørsmål.
Gjest GreenSky Skrevet 22. desember 2004 #3 Skrevet 22. desember 2004 hørte på p3 angående voldtektssaken og satyricon en elendig kvinnelig journalist som intervjuet Frode Øyen (redaktør i Scream magazine). hun trakk plutselig frem kvinnesynet innad i metall-miljøet. Hun mente at det var vanlig at kvinner blir sett ned på i dette miljøet og hun ville ha denne stakkars redaktøren til å kommentere dette. Hæ? For noe tull.
Superlammet Skrevet 22. desember 2004 #4 Skrevet 22. desember 2004 Har forøvrig OGSÅ lest om kvinnesynet i metallsjangeren, og synes derfor ikke det er et merkelig spørsmål. Hvor har du lest det? Jeg har en god del venner som spiller i band. Ene av dem, Pantheon-I, har to kvinner med som spiller instrumenter. Det er riktig at kvinnelige artister har blitt sett på som session-artister og ikke faste medlem, men de blir uansett behandlet med større respekt enn mange av sine mannlige kolleger.
Gjest Melk Skrevet 22. desember 2004 #5 Skrevet 22. desember 2004 Det husker jeg ikke. Om spørsmålet var så utrolig malplassert, skulle jeg tro at den som ble spurt ikke hadde store problemer med å tilbakevise påstanden. Ser ikke problemet med dette spørsmålet, man burde jo heller være glad for å ha muligheten til evt å avkrefte myter.
Superlammet Skrevet 22. desember 2004 #6 Skrevet 22. desember 2004 Når en journalist sier at kvinnesynet er sånn og sånn, kommenter dette, da er det ikke et spørsmål. Da påstår man at dette er slik det er og ferdig med det! Hadde det blitt formulert som et spørsmål hadde det blitt noe annet. Det at det kommer påstander om at metallmiljøet har et dårlig kvinnesyn overrasker meg igrunn ikke, med tanke på hvor mange fordommer "allmuen" har om nevnte miljø! Med mindre det å behandle kvinner likeverdig er feil da.
Gjest GreenSky Skrevet 22. desember 2004 #7 Skrevet 22. desember 2004 Når en journalist sier at kvinnesynet er sånn og sånn, kommenter dette, da er det ikke et spørsmål. Da påstår man at dette er slik det er og ferdig med det! Hadde det blitt formulert som et spørsmål hadde det blitt noe annet. Det at det kommer påstander om at metallmiljøet har et dårlig kvinnesyn overrasker meg igrunn ikke, med tanke på hvor mange fordommer "allmuen" har om nevnte miljø! Med mindre det å behandle kvinner likeverdig er feil da. Journalisten skal jo være objektiv. Ellers blir det amatør. Hvis hun hadde formulert seg som ....'enkelte (eksempler) hevder at blablabla. Hva mener du om dette?' Hadde det vært noe annet. Men har ikke hørt/lest nevnte intervju, så jeg vet ikke.
Hu i Svingen Skrevet 22. desember 2004 #8 Skrevet 22. desember 2004 Gå til http://www.nrk.no/programmer/radio/p3_na/. Inni den grønne ruta finner du P3 nå - 21/12. Du må registrere deg for å høre klippet.
Gjest GreenSky Skrevet 22. desember 2004 #9 Skrevet 22. desember 2004 Lydkortet på pc-en funker ikke.
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #10 Skrevet 22. desember 2004 Jeg synes ikke det at kvinnesynet i hip-hop/rap-musikk (høres ut som en skikkelig skoleformulering :o ) er dårlig er noe argument for å IKKE snakke om kvinnesynet i det (mye) mindre metall-miljøet, i hvert fall. Ellers burde selvsagt journalisten hatt dokumentasjon for det hun sa, uprofft å komme med en generell påstand det er håpløst for den intervjuede å tilbakevise. Men hallo, det er P3, da... Hvilket program var det?
Superlammet Skrevet 23. desember 2004 #11 Skrevet 23. desember 2004 Jeg synes ikke det at kvinnesynet i hip-hop/rap-musikk (høres ut som en skikkelig skoleformulering :o ) er dårlig er noe argument for å IKKE snakke om kvinnesynet i det (mye) mindre metall-miljøet, i hvert fall. Ellers burde selvsagt journalisten hatt dokumentasjon for det hun sa, uprofft å komme med en generell påstand det er håpløst for den intervjuede å tilbakevise. Men hallo, det er P3, da... Hvilket program var det? Ikke for å være pirkete, men metallmiljøet er et av verdens største undergrundsmiljø. I USA er det det største. Tilogmed i muslimske land er miljøet voksende. I Iran f.eks spilles det konserter i kirker. Riktig nok er Rap/Hiphop-miljøet stort, ingen tvil om det, men metallmiljøet er rimlig stort det også, og ikke minst sterkt økende.
Hu i Svingen Skrevet 24. desember 2004 #12 Skrevet 24. desember 2004 Uansett er det meget fordomsfullt å hevde at metallmiljøet har et fiendtlig kvinnesyn. Jeg kjenner mange metallere, og mitt inntrykk er at de fleste av gutta har et langt mer likeverdig syn på kvinner enn "den jevne mann". De ser tøffe og farlige ut, men er oftest snille pusekatter i svarte klær. Det er i alle fall tydelig for meg at nevnte reporter i p3 ikke har noe belegg for det hun sier. (Det var forresten ikke formulert som et spørsmål, men som en påstand med et etterfølgende spørsmål - hør på linken over.) Og Melk: HVOR har du lest om kvinnesynet i metalmiljøet? Skulle likt å se noen kilder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå