Gå til innhold

Barnet krever mye oppmerksomhet!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun sliter sosialt pga at hun ikke tåler at andre kommer i fokus. Vil høres og ses konstant. Ikke antydning av sjenanse og havner ofte i konflikter. En del løgner. 

Hjemme går det i 'se' hele dagen. Begynner å bli sliten av bekymring og mas. Hvordan jobbe med dette? 

Hun er 7 år.  

Anonymkode: 9c7f3...ef5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Øv sosial kompetanse, det finnes bøker til det formålet.

Anonymkode: c25ab...505

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som meg da jeg var barn. Skal utredes for ADHD nå. 
Ikke at datteren din trenger å ha ADHD for å kreve oppmerksomhet altså. Kanskje det er en underliggende grunn til at hun søker så mye oppmerksomhet, og at dere kan forsøke å finne ut hva dette isåfall kan være?
Det er vel ikke så unormalt for barn på denne alderen å ønske oppmerksomhet da tror jeg.

Anonymkode: b5922...d4c

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt umulig å vurdere hva dette handler om uten flere opplysninger fra deg. Et barns atferd kan kun vurderes ut fra kontekst - dvs barnets samhandling med omgivelsene. Hvem er du? Er du biologisk forelder? Steforelder? Hvor lenge har hun hatt denne atferden? Hvor hyppig viser den seg? Hvem er menneskene rundt henne? Hvordan er trivsel på skolen? Viser hun denne atferden både på skolen og hjemme - eller bare èn av stedene? Andre steder? Som du skjønner er det mange ting rundt en barn som kan spille inn på atferd. 

Anonymkode: 5d29a...021

• Liker 2
Skrevet

Be om et møte med læreren hennes? Sammenlign hvordan hun er på skolen vs i fritiden, har lærerne observert om hun skiller seg mye ut? Evt kan de følge ekstra med en periode, med tanke på behov for eventuell utredning? Snakk med helsesøster også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...