Gå til innhold

Tips til å øke interesse for utleiebolig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ser dere etter når dere skal leie bolig/leilighet? Hva drar opp og hva drar ned på bilder i annonsen eller på visning? Hva er avgjørende for at dere i det hele tatt går på visningen eller går for leiligheten? Nå tenker jeg primært utseendemessig.

Jeg skal leie ut min leilighet (har gjort det en god stund allerede, men leietakerne skal flytte nå snart), den ligger ca 25 min utenfor storbyen, med andre ord så er det ikke sååå populært å leie her, for de fleste vil gjerne bo nærmere byen. Men jeg skal prøve å gjøre den litt mer attraktiv for eventuelle leietakere. Den er ganske stor, har tre soverom, og ligger dermed i litt høyere prisklasse enn de "normale" til rundt 7-10k i mnd.. Takker for tips! :) 

Anonymkode: 30870...bee

Videoannonse
Annonse
Gjest carmabell
Skrevet

At den er lys er et must for meg i alle fall (altså nøytrale vegger som hvit, grå osv, ikke mørke farger). Gode bilder i annonsen hjelper også på! At den er relativt moderne har også litt å si. 

Skrevet

Viktig å nevne bussforbindelse, nærhet til butikk/skole/severdigheter. Reklamer med at den er stor, romslig og at prisen ikke er så høy om 3 studenter for eksempel deler :) 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gode, proffe bilder. Vi bruker bilder fra prospektet fra da vi kjøpte utleieleiligheten (men skriver at bildene er graves og møblementet ikke hører med). De er lyse og proffe, mens de fleste andre har vanlige foto (noen nitriste), så da skiller vår seg ut og vi får alltid mange henvendelser.

Ellers; hyggelige bilder av nærområdet, beskrivelse av kollektivtilbud. Og anstendig pris - får mer langvarige leieboere om du ikke skviser sitronen. 

Anonymkode: 9026b...2ca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takker for innspill!

Jeg har tidligere brukt bildene fra prospektet, men det gjør jeg ikke en gang til. Bildene er lyse og fine, men dessverre så er ikke innredningen noe særlig fin. Så bildene trekker ikke akkurat folk :P. Jeg har heldigvis et godt kamera og leiligheten er full av naturlig lys, så fine bilder klarer jeg heldigvis å fikse til annonsen :).

Tenker også at jeg må male over de listene som er trehvite, det synes jo godt på bilder og den trehvite fargen er jo ikke akkurat fin... 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et ok kjøkken

Anonymkode: 7ce36...c29

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takker for innspill!

Jeg har tidligere brukt bildene fra prospektet, men det gjør jeg ikke en gang til. Bildene er lyse og fine, men dessverre så er ikke innredningen noe særlig fin. Så bildene trekker ikke akkurat folk :P. Jeg har heldigvis et godt kamera og leiligheten er full av naturlig lys, så fine bilder klarer jeg heldigvis å fikse til annonsen :).

Tenker også at jeg må male over de listene som er trehvite, det synes jo godt på bilder og den trehvite fargen er jo ikke akkurat fin... 

TS

At leiligheten er full av naturlig lys, er definitivt noe du kan skrive i annonsen :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

9knapt noen er villig til å betale så mye for å leie, de kan billigere kjøpe seg sin egen bolig. 

En så stor bolig er og vanskelig å leie ut, så langt unna storby. 

Anonymkode: 8144d...b16

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

9knapt noen er villig til å betale så mye for å leie, de kan billigere kjøpe seg sin egen bolig. 

En så stor bolig er og vanskelig å leie ut, så langt unna storby. 

Anonymkode: 8144d...b16

Har ikke vært problem å leie den ut før hvert fall :). Er jo en del familier som ikke får lån, og som da må leie i steden. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ser dere etter når dere skal leie bolig/leilighet? Hva drar opp og hva drar ned på bilder i annonsen eller på visning? Hva er avgjørende for at dere i det hele tatt går på visningen eller går for leiligheten? Nå tenker jeg primært utseendemessig.

Jeg skal leie ut min leilighet (har gjort det en god stund allerede, men leietakerne skal flytte nå snart), den ligger ca 25 min utenfor storbyen, med andre ord så er det ikke sååå populært å leie her, for de fleste vil gjerne bo nærmere byen. Men jeg skal prøve å gjøre den litt mer attraktiv for eventuelle leietakere. Den er ganske stor, har tre soverom, og ligger dermed i litt høyere prisklasse enn de "normale" til rundt 7-10k i mnd.. Takker for tips! :) 

Mener du med dette at leiiligheter i ditt nabolag som er litt mindre enn din, leies ut til 7-10 000,- pr mnd? I så fall ville jeg ikke gått mye høyere opp i pris, dersom dere allerede har vanskeligheter med å skaffe leietakere.

Anonymkode: 92cba...e9c

AnonymBruker
Skrevet

Ville sett på helheten i leiligheten, og faktisk hvordan veggene ser ut. Om det er lurvete tapet med skitten maling hadde det dratt leiligheten ned for min del. Fint om leiligheten er lys og nøytral slik at man lettere kan tilpasse den etter sin egen interiørstil.
Jeg tror kanskje kaldere toner på veggfargen trekker fler folk, men det kan hende det er min egen smak.
Er leiligheten ferdig innredet? Om jeg skulle betalt mye for å leie en leilighet hadde jeg nok også valgt å kjøpe mine møbler selv, med mindre møblene er svært nøytrale i farge og utforming. 

Anonymkode: a9639...cbb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det veranda/terasse eller tilgang til hageareal? I så fall opplys om dette og fortell også om solforholdene (ettermiddagssol?)

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takker for innspill!

TS

Kan det være en ide å oppgradere leiligheten litt før dere leier ut, slik at den blir mer attraktiv og dere også kan ta mer penger for den? Er den leid ut fullt møblert, men møblene er slitte og stygge? Bytt dem ut :)

Ellers synes jeg at 7-10 000 for en så stor leilighet er lite, men jeg bor i Stavanger da hvor prisene er relativt stive.

Anonymkode: 7f551...6dd

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mener du med dette at leiiligheter i ditt nabolag som er litt mindre enn din, leies ut til 7-10 000,- pr mnd? I så fall ville jeg ikke gått mye høyere opp i pris, dersom dere allerede har vanskeligheter med å skaffe leietakere.

Mulig jeg formulerte meg litt feil. Vi har foreløpig ikke hatt problemer med å få tak i leietakere, men leiemarkedet her er ikke så attraktivt som midt i byen, så det er færre interessenter da. Prisen er ikke mye høyere enn 7-10k, bare noen tusenlapper, og absolutt innafor :).

TS

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett at flere velger å skrive utleie av rom i bofellesskap på Finn.no, og satt prisen til det som en av tre skal betale. Da er det flere som ser på annonsen dersom de sorterer annonsene etter laveste pris.

I annonsen skriver du selvfølgelig at leilligheten også kan leies i sin helhet av en eller to leietagere om ønskelig.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være en ide å oppgradere leiligheten litt før dere leier ut, slik at den blir mer attraktiv og dere også kan ta mer penger for den? Er den leid ut fullt møblert, men møblene er slitte og stygge? Bytt dem ut :)

Ellers synes jeg at 7-10 000 for en så stor leilighet er lite, men jeg bor i Stavanger da hvor prisene er relativt stive.

Anonymkode: 7f551...6dd

Ja, tenker å gjøre noen endringer før annonsen legges ut. Male lister, skifte farge på kjøkkenet og legge nye fliser på baderomsgulvet samt vaskerommet. Alle veggene i leiligheten er lyse fra før av, så slipper å gå over de :). Leiligheten ligger noen tusenlapper over 7-10k, men det er rundt den prisklassen to-roms leilighetene ligger i pris i dette området..

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det veranda/terasse eller tilgang til hageareal? I så fall opplys om dette og fortell også om solforholdene (ettermiddagssol?)

Jada, stor og solrik veranda med nydelig utsikt utover fjell og en stor sjø. Ingenting å si på beliggenheten i forhold til skole, butikker, busstopp, barnehage osv :) Bortsett fra at den er ca 25 min fra storbyen da :P .

TS

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville sett på helheten i leiligheten, og faktisk hvordan veggene ser ut. Om det er lurvete tapet med skitten maling hadde det dratt leiligheten ned for min del. Fint om leiligheten er lys og nøytral slik at man lettere kan tilpasse den etter sin egen interiørstil.
Jeg tror kanskje kaldere toner på veggfargen trekker fler folk, men det kan hende det er min egen smak.
Er leiligheten ferdig innredet? Om jeg skulle betalt mye for å leie en leilighet hadde jeg nok også valgt å kjøpe mine møbler selv, med mindre møblene er svært nøytrale i farge og utforming. 

Anonymkode: a9639...cbb

Takk for et godt svar :) Det medfølger hvitevarer som stort kjøleskap, stor fryser, komfyr (selvsagt), oppvaskmaskin, vaskemaskin, og tørketrommel. Ellers så er den umøblert. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har problemer med å finne leietakere har du satt prisen for høyt. At det gikk greit i fjor er ingen garanti, markedet endrer seg fort. Som leietaker skal bare standen være over et visst minimum, resten er pris pris/beliggenhet/størrelse. 

Anonymkode: c5121...f9f

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tenker å gjøre noen endringer før annonsen legges ut. Male lister, skifte farge på kjøkkenet og legge nye fliser på baderomsgulvet samt vaskerommet. Alle veggene i leiligheten er lyse fra før av, så slipper å gå over de :). Leiligheten ligger noen tusenlapper over 7-10k, men det er rundt den prisklassen to-roms leilighetene ligger i pris i dette området..

Jada, stor og solrik veranda med nydelig utsikt utover fjell og en stor sjø. Ingenting å si på beliggenheten i forhold til skole, butikker, busstopp, barnehage osv :) Bortsett fra at den er ca 25 min fra storbyen da :P .

TS

Om dette innbefatter utgifter på flerfoldige tusen kr for å bytte ut kirsebærfargede kjøkkenskapdører, ville jeg i steden gått litt ned i pris i leie pr mnd. Penger spart i husleie har mer å si enn hvilken farge kjøkkenskapene har,  for de fleste som er på utkikk etter et sted å leie.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har problemer med å finne leietakere har du satt prisen for høyt. At det gikk greit i fjor er ingen garanti, markedet endrer seg fort. Som leietaker skal bare standen være over et visst minimum, resten er pris pris/beliggenhet/størrelse. 

Anonymkode: c5121...f9f

Hei. Jeg ser at vi er enige om at prisen har stor betydning. (Mitt innlegg under her). Jeg ville absolutt satt ned prisen på husleien.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om dette innbefatter utgifter på flerfoldige tusen kr for å bytte ut kirsebærfargede kjøkkenskapdører, ville jeg i steden gått litt ned i pris i leie pr mnd. Penger spart i husleie har mer å si enn hvilken farge kjøkkenskapene har,  for de fleste som er på utkikk etter et sted å leie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...