Spirito Skrevet 22. desember 2004 #1 Skrevet 22. desember 2004 Hva er vanlig her i landet? Andre steder er det jo gjerne bare jentene som får forlovelsesring, og mannen får ikke ring før bryllupet. Da får vel jenta en diamantring eller noe slikt under frieriet som blir forlovelsesringen hennes. Men hvordan gjøres det her da? Kjøper mannen matchende forlovelsesringer til begge og frir med dem, eller frir han med en ring i tillegg til de blanke ringene, eller brukes det ingen ring under frieriet? Hvordan gjorde dere det?
Kekoa LuLu Skrevet 22. desember 2004 #2 Skrevet 22. desember 2004 Vi dro sammen for å velge ut ringer, og satte forlovelsesdato fra den dagen vi bestilte ringer.
maki Skrevet 22. desember 2004 #3 Skrevet 22. desember 2004 jeg har en ring fra når han fridde også har vi hver vår forlovelses ring. Som vi kommer til å bruke som gifteringer
Coria Skrevet 22. desember 2004 #4 Skrevet 22. desember 2004 Jeg fikk diamantring av forloveden min i forbindelse med frieri. Vi hadde tidligere snakket om at det var sånn vi ville gjøre det. Han hadde vel egentlig ikke så lyst på ring, og jeg hadde lyst på en diamantring. Ellers er det vel vanlig at man venter til etter forlovelsen med å kjøpe ringer, sånn at man kan gjøre det sammen. Vi jenter har vel en viss tendens til å mene mer enn gutta om slike ting, så man er vel gjerne fornøyd med å være med å bestemme. Men det er selvsagt ingen regler, og man kan gjøre akkurat som man selv vil. Lykke til!
liv Skrevet 22. desember 2004 #5 Skrevet 22. desember 2004 både mannen og jeg har samme forlovelsesringer som gifteringer.. Og han fridde med den ringen..
Gjest Melk Skrevet 22. desember 2004 #6 Skrevet 22. desember 2004 Kjøpte etterpå, han visste at jeg ønsket å spleise og å være med å plukke ut. Bruker de til gifteringer nå.
Gjest Betty Boop Skrevet 22. desember 2004 #7 Skrevet 22. desember 2004 Kjæresten min fridde med en diamantring. Han har ikke forlovelsesring. Vi har kjøpt gifteringer, de settes på i kirken.
nat26 Skrevet 22. desember 2004 #8 Skrevet 22. desember 2004 Både jeg og sambo har forlovelsesring.Dem kjøpte han før vi forlovet oss
Olifant Skrevet 22. desember 2004 #9 Skrevet 22. desember 2004 Min kjære fridde med en nydelig diamantring i hvitt gull. Jeg ønsket meg diamant og vi ønsker begge at gifteringene våre skal være nye den dagen vi gifter oss.
Martha Stewart Skrevet 22. desember 2004 #10 Skrevet 22. desember 2004 Min kjære fridde med en nydelig diamantring i hvitt gull. Det samme gjorde kjæresten min! Han husket til og med akkurat hvilken ring jeg likte, som jeg pekte på en gang i et gullsmedvindu, for lang tid tilbake... :kysse: Vi ble så enige om at han skulle kjøpe lik forlovelsesring til seg selv i tillegg (uten diamant). Driver og vurderer om jeg skal ha en glatt ring i tillegg når vi gifter oss... (I samme serien da, selvsagt).
Tigi Skrevet 22. desember 2004 #11 Skrevet 22. desember 2004 Jeg ble fridd til med en diamantring i hvitt gull som han hadde kjøpt på forhånd. Han har ingen forlovelsesring. Vi kommer til å kjøpe oss gifteringer til bryllupet. Jeg vet ikke hva som er mest vanlig, men jeg foretrekker denne måten å gjøre det på fremfor å ha samme forlovelsesring og giftering. For min forlovede var det ikke spesielt viktig å ha ring, han ville heller at jeg skulle ha en dobbelt så vakker ring.
Grooo Skrevet 22. desember 2004 #12 Skrevet 22. desember 2004 Vi bestemte oss for dato vi skulle forlove oss (treårsdagen vår) og kjøpte ringer som vi tok på oss denne dagen. Bruker fortsatt ringene som gifteringer.
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #13 Skrevet 23. desember 2004 Jeg tror ikke noe er mer vanlig enn det andre. Vi kjøpte dem sammen i Thailand før forøovelsen. Ble likevel superoverrasket da han fridde på samme ferie i mars. Trodde nemlig det skulle komme til sommeren... :oops:
Vendelin Skrevet 23. desember 2004 #14 Skrevet 23. desember 2004 Vi kjøpte ringene sammen før han fridde, og har begge forlovelsesring. Til bryllupet har vi kjøpt nye ringer spesiallaget til oss i Kuwait
Bokalven Skrevet 23. desember 2004 #15 Skrevet 23. desember 2004 Hva som er vanlig varierer, men det vanlige er i hvert fall at begge har ringer på høyre ringefinger. Vi gikk sammen etter at vi hadde bestemt oss for å forlove oss, og så kjøpte vi ringer som vi satte på oss da vi kom ut av butikken. Det er den dagen vi regner som vår forlovelsesdag.
Arkana Skrevet 23. desember 2004 #16 Skrevet 23. desember 2004 Samboeren min fridde uten ring, og så dro vi og kjøpte ring til begge to. Akkurat slik vi ønsket det, kunne ikke tenke meg å ikke få velge forlovelsesring/giftering selv, jeg skal tross alt gå med den resten av livet.
smilepia Skrevet 23. desember 2004 #17 Skrevet 23. desember 2004 Min sammboer (nå forlovede ) fridde med bunadsring tilhørende min bunad. Han hadde nemlig lysst å fri med ring, men visste sammtidig at jeg sikkert ville være med å plukke ut forlovelsesringene. De bestillte vi bare et par dager etterpå, og kommer til å bruke dem i som gifteringer også. (Desverre hadde butikken der han bestillte bunadsringen gjort en feil, så han fridde faktisk med "feil" ring, og vi måtte gå å bytte. Litt trist på en måte, men regner likevel den rette bunadsringen som den han fridde med. Han så jo feilen umiddelbart (butikken som tabbet seg ut), men ville fortsatt fri på planlagt dag, at han venntet ikke på å få den byttet. )
Edie Skrevet 24. desember 2004 #18 Skrevet 24. desember 2004 Vi bestemte oss for forlovelsesdato på forhånd og kjøpte ringer sammen. Han fridde med de ringene, som vi også skal bruke som gifteringer.
Rioja Skrevet 27. desember 2004 #19 Skrevet 27. desember 2004 Han fridde (uten ring), vi kjøpte ringer sammen og forlovet oss da ringene var kommet. Vi skal bruke de samme ringene når vi gifter oss! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå