Gå til innhold

Km-stand

Miss Mjau

Anbefalte innlegg

Har de siste to årene kjørt betydelig mindre enn hva jeg har betalt for i bilforsikringen. Er nå halveis i en ny forsikringsperiode. Har lest at man kan få tilbakebetalt hvis man bruker mindre, men er det slik at det gjelder kun per år man er forsikret? Altså vil jeg ikke få tilbake for hele perioden? Er forsikret i Storebrand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får tilbake om du setter ned kjørelengde. Ingen vits å betale for det du ikke bruker. Men vær da obs om du kjører mer igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2017 den 5.07, tdm900 skrev:

Du får tilbake om du setter ned kjørelengde. Ingen vits å betale for det du ikke bruker. Men vær da obs om du kjører mer igjen

Må jeg ikke opplyse om dagens kilometerstand hvis jeg setter ned kjørelengden? Jeg har 14 000 jeg kan bruke det nærmeste halvåret, så må sette den ned nokså mye, kanskje til maks halvparten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miss Mjau skrev:

Må jeg ikke opplyse om dagens kilometerstand hvis jeg setter ned kjørelengden? Jeg har 14 000 jeg kan bruke det nærmeste halvåret, så må sette den ned nokså mye, kanskje til maks halvparten.

Ja, du må oppgi hva den står på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2017 den 11.36, tdm900 skrev:

Ja, du må oppgi hva den står på nå.

Ok. Så jeg taper da ikke det jeg ikke har brukt frem til i dag? Dvs. en periode på minst 1,5år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Miss Mjau skrev:

Ok. Så jeg taper da ikke det jeg ikke har brukt frem til i dag? Dvs. en periode på minst 1,5år.

Du vil få godskrevet det  som er over i ubrukte km. Du får ikke penger tilbake, men det blir et lite avlsag på innbetaling. Er slik det har fungert for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 25.4.2017 den 21.50, Miss Mjau skrev:

Har de siste to årene kjørt betydelig mindre enn hva jeg har betalt for i bilforsikringen. Er nå halveis i en ny forsikringsperiode. Har lest at man kan få tilbakebetalt hvis man bruker mindre, men er det slik at det gjelder kun per år man er forsikret? Altså vil jeg ikke få tilbake for hele perioden? Er forsikret i Storebrand.

Nei det stemmer ikke. Det blir som om du kjøper en pakke melk på butikken og drikker bare halvparten.

Anonymkode: 37996...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg sa opp forsikringen på den forrige bilen min fikk jeg 6000 igjen fra forsikringsselskapet, hva var det for?

Anonymkode: 8c335...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg sa opp forsikringen på den forrige bilen min fikk jeg 6000 igjen fra forsikringsselskapet, hva var det for?

Det var nok for at du hadde betalt inn på forskudd, og når du avslutter forsikringen så har du penger til gode.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, tdm900 skrev:

Det var nok for at du hadde betalt inn på forskudd, og når du avslutter forsikringen så har du penger til gode.

Betaler man på forskudd...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betaler man på forskudd...?

Ja jeg betaler min forsikring i juli. Forsikringen gjelder det kommende året

Anonymkode: c3d67...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakk med forsikringsselskapet ditt. De vet hva de kan gjøre. Når du ikke opplyser hvilket selskap du har, så er det lite vi kan gjøre utover å synse. 

Anonymkode: 636c6...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...