Piaasi Skrevet 25. april 2017 #1 Skrevet 25. april 2017 Gode eller dårlige opplevelser med Nav systemet?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #2 Skrevet 26. april 2017 Jeg har vært sykemeldt 8 mnd, er kjempefornøyd med NAV. Kan ikke gå tilbake til min vanlige jobb, og NAV fikk meg raskt inn i tiltakene avklaring og oppfølging. Ingen venting i ett år for deretter å gå ned i inntekt og samtidig skulle starte avklaring og oppfølging. Er nå i utprøvingstiltak til lettere arbeid, og har store forhåpninger om å fungere i dette yrket. Har ingenting vondt å si om NAV. Men så har jeg hele tiden vist vilje og interesse. Det er vel ikke så enkelt for hverken NAV eller brukerne om brukerne er konstant negative og kun ser for seg å få uføretrygd raskest mulig. Anonymkode: dc75c...3a9 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #3 Skrevet 26. april 2017 Jeg er veldig fornøyd med gjeldsrådgivningen jeg har fått hos NAV. Hadde (har) en tålmodig saksbehandler som er flink til å vise med løsninger. Anonymkode: c8820...e85 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #4 Skrevet 26. april 2017 Systemet er ræva Menneskene jeg har møtt har vært ok Anonymkode: 6ddf9...d5f
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #5 Skrevet 27. april 2017 Både og. Veilederen fant fort en praksisplass til meg og det har ikke vært noe tull med det. I en annen sak har de har prøvd å snike seg unna å betale meg det de skal, men fikk etter mange klager det jeg hadde rett på. Anonymkode: 6d3d7...352
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #6 Skrevet 27. april 2017 Det lokale nav,har blitt en venn i nøden. Nav forvaltning tar livet av folk. Ringer,og har vel snakket med 20 ulike personer. Ditto ulike svar. Mye folk uten kompetanse på det de driver med. Det lokale kontoret har sendt de beskjed at feil er gjort. Et mareritt. At du sitter med folie penger, for sene utbetalinger,avslag pga feil...det er ikke i systemet deres. Venting og kø på tlf... Alt nettbasert Jeg har flere instanser å forholde jeg til,å ringe til Nav lokalt Nav forvaltning Pasientreiser Helfo Lege Spesialist Sykehus Kommune Et ræv kjør, som sliter folk ut Nav systemet funker ikke. Anonymkode: c3ce5...74a
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #7 Skrevet 10. mai 2017 På Tuesday, April 25, 2017 den 21.44, Piaasi skrev: Gode eller dårlige opplevelser med Nav systemet? Les avisene så ser du hva Nav ledelsen har gjort mot de uføre de siste månedene. Anonymkode: 0a5ac...1c7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #8 Skrevet 10. mai 2017 Dårlige. De gjør ting vanskelig, man må være frisk for å være syk. De feilopplyser som fører til krøll og utsatte utbetalinger. Anonymkode: 53bfc...edb
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #9 Skrevet 10. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les avisene så ser du hva Nav ledelsen har gjort mot de uføre de siste månedene. Anonymkode: 0a5ac...1c7 Nå er de uføre og de som er på aap kun en liten prosentdel av samfunnet som føler de ikke får det de har krav på. Anonymkode: 0ac33...f39 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #10 Skrevet 10. mai 2017 Både gode og dårlige... Havnet på NAV i 2015 da jeg ikke fikk fortsette i jobben min etter lærlingtiden min var ferdig. Fikk ordnet med dagpenger så og si med en gang, og fikk dagpenger ganske kjapt. Fikk meg deretter en ny jobb, og måtte stoppe dagpengene. I oktober i fjor ble jeg igjen arbeidsledig (pga oppsigelser i firmaet), og måtte begynne på NAV igjen. FIkk igjen ordnet kjapt med dagpengene. Men i februar i år fikk jeg en spontan tur offshore, og dermed trodde jeg at jeg ikke hadde rett på dagpenger, så jeg trykket på nei på meldekortet om at jeg fortsatt ville få stønad. Siden det bare var en tur, så skulle jeg ikke fått dagpenger da jeg var på jobb, men skulle fått dagpenger etter dette. Har ikke fått dagpenger siden, og sliter nå med pengene.. Holder fortsatt på med gjenopptak av dagpenger, men alt tar jo såå lang tid.. Sitter i telefonkø i 20-30 min, må sende all slags dokumenter, mangler ved søknaden, osvosv.. Håper snart å få noe skikkelig svar, og ikke minst få dagpengene tilbake! Anonymkode: 2ab75...df1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #11 Skrevet 10. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er de uføre og de som er på aap kun en liten prosentdel av samfunnet som føler de ikke får det de har krav på. Anonymkode: 0ac33...f39 Vi med aap får pengene som vanlig. Det avhenger av meldekort, og årsaken det blir levert. Ikke fast dato på det, Anonymkode: fe39e...7ea
_popcorn_ Skrevet 10. mai 2017 #12 Skrevet 10. mai 2017 Kjempefornøyd! Fikk mye god hjelp og gode råd, og en følelse av at dem strekker seg langt for å kunne hjelpe folk. Har hatt kontakt med to ulike kontorer, og like fornøyd med begge. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #13 Skrevet 10. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi med aap får pengene som vanlig. Det avhenger av meldekort, og årsaken det blir levert. Ikke fast dato på det, Anonymkode: fe39e...7ea Usikker på hva det hadde med mitt innlegg å gjøre. Siterte en som mente at nav fortjente kun negativ omtale siden folk på aap og uføre fikk pes med utbetalingen Anonymkode: 0ac33...f39 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #14 Skrevet 10. mai 2017 Jeg synes ikke vi kan laste nav, folk skal egentlig klare seg selv. Er dagpengemottaker for øyeblikket og synes det er kjipt og motta penger uten å jobbe for det, hadde jeg ikke trengt til livsopphold så ville jeg ikke motatt. Jeg tror de gjør så godt de kan. Anonymkode: 836b5...ef9 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #15 Skrevet 10. mai 2017 Jeg er veldig misfornøyd. Ble sykemeldt, og de brukte 4 mnd, før de klarte å utbetale sykepenger. At jeg var alene med 2 barn, kunne de ikke ha brydd seg mindre om. Så måtte jeg søke om AAP. Og da måtte jeg på mitt første møte med min veileder, og hun trakasserte meg så grovt, og sa at hun skulle gi meg avslag. Så da jeg gikk ut fra det møte, så ville jeg faktisk bare ta livet av meg. Men så fant de ut, fra en gammel rapport fra sist jeg var i Nav, for mange år siden. At jeg ble misbrukt som barn. Og plutselig skulle jeg få AAP, og veilederen min ble så kose mose. Men jeg er syk grunnet fysisk sykdom. Har en overlege, som mener jeg aldri vil kunne jobbe noe igjen, grunnet min fysiske sykdom. Synes det er rart nok at jeg omtrent lever. Men Nav legen, mener at med denne sykdommen skal jeg kunne jobbe 100%. Så på 9 mnd, har jeg blitt sendt på 3 kurs, med arbeidsutprøving. Og alle veiledere på de kursene, sier at jeg er alt for syk til å delta, at jeg trenger behandling og ro. At stress bare gjør meg dårligere. Fastlegen, og overlegen mener det samme. Men Nav nekter og høre på. Så jeg blir bare sykere og sykere. Og det blir bare vanskeligere å bli bedre. Jeg har og 2 barn jeg er helt alene med. Og fortsetter Nav sånn, så må jeg gi de fra meg. For da blir jeg for syk til å klare å ta meg av de. Både fastlegen min, og overlegen min har kontaktet Nav, og ene veilederen på kurset, og sagt at det her går ikke, at fortsetter de med dette, ødelegger de meg helt. Men Nav vil ikke høre, og bare kjører på. Anonymkode: ac88f...8be 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #16 Skrevet 10. mai 2017 Har veldig delte følelser. For det første nav jeg var i kontakt med var ordentlig, gode samtataler, jeg ble hørt og forstått. Jeg ble tatt seriøst. Så flyttet jeg og ting snudde hun nye mente at magesmertene mine skylde luft i tarmen etter operasjon(var da over to år siden jeg ble operert) og alle leger har konkludert med at jeg har kraftige sammenvoksninger. Hun har jeg møtt en gang. Det er over ett år siden. Har vært hos et i-jobb greier, noe jeg er kjempefornøyd med.! Nå har dem konkludert med at jeg ikke er egnet i jobb. Og skal nå starte en prosess med å få ufør. Er redd for en hard kamp Anonymkode: 64517...d7b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #17 Skrevet 10. mai 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke vi kan laste nav, folk skal egentlig klare seg selv. Er dagpengemottaker for øyeblikket og synes det er kjipt og motta penger uten å jobbe for det, hadde jeg ikke trengt til livsopphold så ville jeg ikke motatt. Jeg tror de gjør så godt de kan. Anonymkode: 836b5...ef9 Hva er dette for slags tullete svar? Ja, vi "skal egentlig klare oss selv", men systemet er der for de som ikke kan det. Jeg har jobbet i mange år og skattet av inntekten min og gjort det med glede for å ha den tryggheten og sikkerheten det skal være om noe skulle tilstøte meg som gjør at jeg trenger hjelp av NAV: Anonymkode: 6be56...386
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #18 Skrevet 10. mai 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Usikker på hva det hadde med mitt innlegg å gjøre. Siterte en som mente at nav fortjente kun negativ omtale siden folk på aap og uføre fikk pes med utbetalingen Anonymkode: 0ac33...f39 Jeg skal være ærlig og si at jeg har fått god hjelp på Nav også. Stort sett hyggelige ansatte. Det er ledelsen jeg er forbanna på. Som plutselig endrer en fast dato som har vært fast i mange år. I tillegg er ikke minstepensjonen økt noe særlig de siste årene. Ledelsen i Nav har gjort det de kan for å gjøre helga vanskelig for uføre. Anonymkode: 0a5ac...1c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå