Gå til innhold

Dere menn som har gått ned i kg og fettprosent, hva gjorde dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye kg gikk dere ned?

Og hva gjorde dere? Bare styrke? Hvor mye kcal om dagen?

Anonymkode: 8a317...dfd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme som kvinner vil jeg tro. Regne ut kaloribehov etter høyde og vekt og aktivitetsnivå og kutte litt av kaloriene + trening (både styrke og cardio) og vipps! 

Anonymkode: da45c...921

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme som kvinner vil jeg tro. Regne ut kaloribehov etter høyde og vekt og aktivitetsnivå og kutte litt av kaloriene + trening (både styrke og cardio) og vipps! 

Joda, men vil høre erfaringer. Nøyaktige.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men vil høre erfaringer. Nøyaktige.

Jeg gikk ned 6 kilo på 2 mnd i fjor da jeg var normalvektig fra før bare av å spise mindre (dårlig matlyst fordi jeg var dårlig) til tross for at jeg nesten ikke var aktiv (har sånn egenlaga regel om at hvis jeg ikke spiser nok skal jeg ikke bevege meg mer enn nødvendig). Er liksom ikke noe hokus pokus. Kalorier ut og kalorier inn er hele greia. Så for deg som er overvektig og faktisk vil ned i vekt er det sykt lett egentlig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kalorier ut og kalorier inn er hele greia. Så for deg som er overvektig og faktisk vil ned i vekt er det sykt lett egentlig. 

Det er en myte. Det er andre viktige faktorer her, blant annet har en rekke hormoner mye å si. 

Anonymkode: 01868...613

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk ned 6 kilo på 2 mnd i fjor da jeg var normalvektig fra før bare av å spise mindre (dårlig matlyst fordi jeg var dårlig) til tross for at jeg nesten ikke var aktiv (har sånn egenlaga regel om at hvis jeg ikke spiser nok skal jeg ikke bevege meg mer enn nødvendig). Er liksom ikke noe hokus pokus. Kalorier ut og kalorier inn er hele greia. Så for deg som er overvektig og faktisk vil ned i vekt er det sykt lett egentlig. 

Men er det farlig om jeg spiser mye karbs, sålenge jeg er i underskudd?

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner, og svar til dette. 

Raven Emerald, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Trene styrke skikkelig, etter et program. I tillegg til kondisjon. Også spise mindre enn du bruker så klart.

Anonymkode: 3108f...bac

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en myte. Det er andre viktige faktorer her, blant annet har en rekke hormoner mye å si. 

Anonymkode: 01868...613

Nei, herlighet. Det er ikke en myte at det er kalorier ut og kalorier inn. Hormoner som thyreoideahormonene (stoffskiftehormonene) kan man naturligvis sjekke, og har man lavt stoffskifte må dette enten behandles eller man må følge samme regelen med kalorier ut og kalorier inn, for da vet man at man har mindre kalorier ut enn friske mennesker. Skjønner? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trene styrke skikkelig, etter et program. I tillegg til kondisjon. Også spise mindre enn du bruker så klart.

Anonymkode: 3108f...bac

Hvor mye mindre?

AnonymBruker
Skrevet

Min mann har gått ned 30 kg på 6 mnd ved hjelp av kalorireduksjon. Ingen spesiell aktivitet utenom det å være i normal aktivitet.

Anonymkode: 9a794...a34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det farlig om jeg spiser mye karbs, sålenge jeg er i underskudd?

Hvor mange gram karbohydrater spiser du om dagen da? Det spiller også en stor rolle om det er trege eller raske karbohydrater. Det er viktig at man spiser nok av proteiner, fett og karbohydrater. Du skal ikke spise for mye karbohydrater, men karbohydrater sier liksom ikke så mye da. Mener du at du drikker brus og spiser kake eller mener du som i grovt brød? Det er en vesentlig forskjell. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange gram karbohydrater spiser du om dagen da? Det spiller også en stor rolle om det er trege eller raske karbohydrater. Det er viktig at man spiser nok av proteiner, fett og karbohydrater. Du skal ikke spise for mye karbohydrater, men karbohydrater sier liksom ikke så mye da. Mener du at du drikker brus og spiser kake eller mener du som i grovt brød? Det er en vesentlig forskjell. 

Nei aldri søtsaker. 

Men spiste f.eks kokt pasta og 4 hvite baguetter idag(spiser slike ting veldig veldig lite).

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei aldri søtsaker. 

Men spiste f.eks kokt pasta og 4 hvite baguetter idag(spiser slike ting veldig veldig lite).

Helsedirektoratet anbefaler etter tallerkenmodellen at en del av middagen skal være karbohydrater (pasta, ris eller poteter f.eks), så man blir ikke tjukk av å ha en fjerdedel av middagen som kokt pasta. Men velg fullkornspasta da. Baguettene kan du skifte ut med grove baguetter (ikke slike ""grove"" fra butikken i en sånn sekspakning altså). 

Så hvis du skal ha pasta, vær smart og stek noen laksefileter du deler i biter og putter i pastaen sammen med pesto og ha en salat ved siden av i stedet for pasta med kjøttdeig. Og så kommer det an på mengdene. Spis mindre porsjoner slik at du lettere blir mett siden magesekken krymper. Man skal ikke spise seg stappmett. Jeg for eksempel spiser gjerne 6 måltid om dagen fordi jeg spiser lite og ofte. 

Skrevet (endret)

Jeg trente styrke 5 ganger i uka. Når det kom til kosthold lagde jeg en SKIKKELIG middag HVER dag så jeg unngikk søtsuget etter brus, godteri osv.

Endret av herremann
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, herremann skrev:

Jeg trente styrke 5 ganger i uka. Når det kom til kosthold lagde jeg en SKIKKELIG middag HVER dag så jeg unngikk søtsuget etter brus, godteri osv.

Hva slags styrke? Hvor mye kcal om dagen kjørte du?

Skrevet (endret)

Jeg har de siste 10 ukene gått ned 7,2kg. Fra en BMI på 26,5 til nå ligge på 24, er fortsatt ikke ferdig og fornøyd. Trener styrke og kondisjon. Mye kroppsvektøvelser, kettle bells, tabata og intervall. Trener ca 3 ganger i uken. 

La om kosten fullstendig, fra å spise ganske usunt og nokså karbohydrat og fettholdig. Mye pizza, brød, pasta og søtsaker. Inkludert alkohol. 

Nå spiser vi mye mindre karbohydrater, mer protein og mindre fett. Er for en fase for å få raskest mulig vektnedgang og bli mest mulig flesk. Funker bra for oss, men skal over på mer karbohydrater etterhvert. Kommer aldri til å slutte med brød og pizza for det er for godt :P

Planen er å starte med frivektstrening om noen uker.

Endret av debattanten
Skrevet (endret)

Slutt å drikk øl. Ikke noe for meg. Veldig gla i øl.

Endret av Hemmingroad
AnonymBruker
Skrevet

Funket ikke bulking og cutting, TS?

Anonymkode: f32ed...033

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags styrke? Hvor mye kcal om dagen kjørte du?

Teller ikke kcal. Spiste bare sunt til jeg var mett. Type begeret med rotgrønnsaker du får på rema. Poteter, paprika og squash. Kutter alt i terninger og inn i stekeovnen. Og f.eks fiskepinner. Gir deg all næringen kroppen trenger.

Hvis du greier å ligge unna chips, sjokolade, brus osv så vil du gå ned i vekt. På en sunn måte.

Husker ikke programmet jeg hadde, men https://stronglifts.com/5x5/ er anerkjent og populært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...