Gå til innhold

Hva er dette? OBS!! Kjempeekkelt bilde!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

ormeller.jpg.996c3a0bfd9dcc63822f5eb40566a7a5.jpg

Anonymkode: 24b39...90b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Orm fra hund eller katt. Innvollsorm. 

Anonymkode: 1493d...2db

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor fant du den?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

https://www.google.no/search?sclient=tablet-gws&site=&source=hp&q=Bendelorm+bilde&oq=Bendelorm+bilde&gs_l=tablet-gws.3..0.1930.5637.0.5961.15.10.0.5.5.0.123.859.8j2.10.0....0...1c.1.64.tablet-gws..0.15.876...0i131k1j0i22i30k1.1TAEsc3mc-o

Tipper bendelorm eller annen parasitt. Hvor kommer den fra, mennesker eller dyr? 

Har du den i hus, så tre en hel,plastpose over hånda og få den ut. Kan du stappe den i et tett syltetøyglass og kaste denni søpla så er det best. Eller brenne den i ovnen. 

Anonymkode: 340a1...abe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvilken art den kommer fra, men det er en snylter som bør behandles/drepes.

Anonymkode: 17ba4...b1a

Skrevet

https://www.google.no/search?sclient=tablet-gws&site=&source=hp&q=Bendelorm+bilde&oq=Bendelorm+bilde&gs_l=tablet-gws.3..0.1930.5637.0.5961.15.10.0.5.5.0.123.859.8j2.10.0....0...1c.1.64.tablet-gws..0.15.876...0i131k1j0i22i30k1.1TAEsc3mc-o

Tipper bendelorm eller annen parasitt. Hvor kommer den fra, mennesker eller dyr? 

Har du den i hus, så tre en hel,plastpose over hånda og få den ut. Kan du stappe den i et tett syltetøyglass og kaste denni søpla så er det best. Eller brenne den i ovnen. 

Syltetøy glass? Sånn at det knuses og kommer seg løs i søpla der hvor fugler, gnagere osv vanker etter snacks? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Forundret.. skrev:

Syltetøy glass? Sånn at det knuses og kommer seg løs i søpla der hvor fugler, gnagere osv vanker etter snacks? 

Signerer denne. Selve snylteren dør, men egg kan overleve lenge. Mos og brenn!

Anonymkode: 17ba4...b1a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Forundret.. skrev:

Syltetøyglass er tette. Å knuse et syltetøyglass krever litt eller mye kraft. Poenget er å få krypet innestengt så det ikke legger egg eller kommer til dyr og barn før det går i forbrenningsovenen. Kaster hun det i søppelposen spiser den seg ut i det fri igjen ganske fort. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som en bendelorm. 

Hvis den har kommet ut via avføringen til et kjæledyr (eller et menneske...) så bør vedkommende ta en runde med ormkur. 

Anonymkode: 4bb87...9ad

• Liker 4
Skrevet

Syltetøyglass er tette. Å knuse et syltetøyglass krever litt eller mye kraft. Poenget er å få krypet innestengt så det ikke legger egg eller kommer til dyr og barn før det går i forbrenningsovenen. Kaster hun det i søppelposen spiser den seg ut i det fri igjen ganske fort. 

Har knust syltetøyglass før jeg ved et uhell. Og har du forresten sett hva søppelbilen faktisk gjør med søpla?

Skrevet

Eller bare ta den i en bøtte og hell kokende vann på *vips, død* Dette er en bendelorm, er det katt du har? Hvis de spyr opp slike så må de behandles, da er det passe mye orm inni katten. Ellers kommer de ofte ut som et og et ledd i avføringen, disse leddene er fulle av egg. Uansett dyr, få tak i ormekur hos dyrlegen og behandle alle dyra. Borte på et blunk ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Honnikorn skrev:

Eller bare ta den i en bøtte og hell kokende vann på *vips, død* Dette er en bendelorm, er det katt du har? Hvis de spyr opp slike så må de behandles, da er det passe mye orm inni katten. Ellers kommer de ofte ut som et og et ledd i avføringen, disse leddene er fulle av egg. Uansett dyr, få tak i ormekur hos dyrlegen og behandle alle dyra. Borte på et blunk ;)

Kom ut av en katt. Lå en spolorm ved siden av tror jeg. Den sprella fortsatt. IH

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som en bendelorm. 

Hvis den har kommet ut via avføringen til et kjæledyr (eller et menneske...) så bør vedkommende ta en runde med ormkur. 

Nei, det er ikke bendelorm. Det er spolorm. Ellers er jeg enig i det du skriver. 

Bendelorm ser ut som den er satt sammen av mange små ledd, mens spolorm ser mer ut som spagetti. 

AnonymBruker
Skrevet

Håper du kjører på med ormkur med en eneste gang. 

Anonymkode: 0ca85...0d5

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke bendelorm. Det er spolorm. Ellers er jeg enig i det du skriver. 

Bendelorm ser ut som den er satt sammen av mange små ledd, mens spolorm ser mer ut som spagetti. 

Vel, hvis du ser PÅ BILDET, så er den sammensatt av ledd

AnonymBruker
Skrevet

Send bildet enten til dyrlege eller ta det med på et apotek for anbefaling av behandling. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kom ut av en katt. Lå en spolorm ved siden av tror jeg. Den sprella fortsatt. IH

Katter får orm hele tiden om de er ute og spiser ting, det er helt normalt. Ring et veterinærkontor og hør om du kan få ormekur ;)  

Skrevet

Katten min får orm omtrent årlig. Det er vanlig når de går mye ute, og jakter. Tidligere har jeg fått tabletter, men denne gangen fikk jeg middel som skulle dryppes i nakken, og det tok seg av problemet med engang. Du trenger bare å ringe dyrlege for å få resept så ordner det seg. Det vil ikke gi katten din varige mén, men det er best å få den behandlet så fort som mulig. 

AnonymBruker
Skrevet
På 4/25/2017 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Ser ut som en bendelorm. 

De kan også kaste de opp så vidt jeg vet.

Anonymkode: 71c95...515

Skrevet
På 28.4.2017 den 12.43, Grønn Frosk skrev:

Katten min får orm omtrent årlig. Det er vanlig når de går mye ute, og jakter. Tidligere har jeg fått tabletter, men denne gangen fikk jeg middel som skulle dryppes i nakken, og det tok seg av problemet med engang. Du trenger bare å ringe dyrlege for å få resept så ordner det seg. Det vil ikke gi katten din varige mén, men det er best å få den behandlet så fort som mulig. 

Hæ? Fikk tabletter jeg for ca to uker siden. Dråper i nakken er bare til lopper, lus, larver og flått.. eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...