AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #1 Del Skrevet 25. april 2017 Noen som har erfaringer å dele? Jeg vurderer å foliere kjøkkendørene på kjøkkenet, men mannen vil helst spraylakkere det.. Jeg mener det er mye mindre jobb å foliere, da det bare er skru av håndtakene, vaske dørene godt og så begynne folieringen. Skal man lakkere, så er det mye mer forarbeid og mer tidskrevende siden dørene må vaskes, pusses, fraktes dit det skal gjøres osv. Prisen er også et tema, jeg er også ganske sikker på at folieringen er billigere.. Hva tenker dere? Anonymkode: cbd5a...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #2 Del Skrevet 25. april 2017 Sorry, måtte bare Anonymkode: d4b30...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #3 Del Skrevet 25. april 2017 At lakkeringen vil gi et mer varig resultat. Og hvis dere går for lakkering så hadde jeg spurt om pris hos et billakkeringsverksted. Vi leverte alle innerdørene i en leilighet og fikk de lakkert. Betalte 400,- pr dør for hele jobben inkl grunning og alt. Anonymkode: 9024f...78c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #4 Del Skrevet 25. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sorry, måtte bare Anonymkode: d4b30...be4 Herregud, jeg takler faktisk ikke han derre mannen der altså! Hahah Anonymkode: cbd5a...e73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #5 Del Skrevet 25. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: At lakkeringen vil gi et mer varig resultat. Og hvis dere går for lakkering så hadde jeg spurt om pris hos et billakkeringsverksted. Vi leverte alle innerdørene i en leilighet og fikk de lakkert. Betalte 400,- pr dør for hele jobben inkl grunning og alt. Anonymkode: 9024f...78c Glemte å legge til at det bare skal være en midlertidig løsning inntil vi bytter kjøkken om ca et par år . Så holdbarhet har ikke så mye å si . TS Anonymkode: cbd5a...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #6 Del Skrevet 25. april 2017 Du nevner at det kun er en midlertidig løsning. Det går fint an å male de med oljebasert maling. Bruk en malerull som er beregnet på slike flater. Det blir også rimeligst. Hvorfor ikke spare de pengene, når dere uansett skal bytte ut kjøkkenskapene om kort tid? Anonymkode: d4b30...be4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #7 Del Skrevet 25. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du nevner at det kun er en midlertidig løsning. Det går fint an å male de med oljebasert maling. Bruk en malerull som er beregnet på slike flater. Det blir også rimeligst. Hvorfor ikke spare de pengene, når dere uansett skal bytte ut kjøkkenskapene om kort tid? Anonymkode: d4b30...be4 Det er en utleieleilighet som trenger en oppgradering på kjøkkenet etter de siste beboerne . Markedet for utleie er ikke heeeelt på topp her i området, så for å konkurrere med de andre leilighetene som ligger ute så har vi funnet ut av kjøkkenet blant annet må få en oppgradering . Å male selv er jo et alternativ ja, men jeg tror ikke det vil bli så fint.. Anonymkode: cbd5a...e73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #8 Del Skrevet 25. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en utleieleilighet som trenger en oppgradering på kjøkkenet etter de siste beboerne . Markedet for utleie er ikke heeeelt på topp her i området, så for å konkurrere med de andre leilighetene som ligger ute så har vi funnet ut av kjøkkenet blant annet må få en oppgradering . Å male selv er jo et alternativ ja, men jeg tror ikke det vil bli så fint.. Anonymkode: cbd5a...e73 Hvor mange skapdører er det snakk om? Er det tilfeldigvis et Ikea-kjøkken, så kan du være heldig å skaffe skapddører fra Ikeas varehus rimeligere enn lakkeringsjobben koster. Er du ekstra heldig, finner du skapdører som passer, i Ikeas billigkrok, til ca kr 100,- pr stk. Folk gir også bort helt fine kjøkken på Finn.no. Anonymkode: d4b30...be4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #9 Del Skrevet 25. april 2017 Se her http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/kitchen/23613/?sorting=price Anonymkode: d4b30...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #10 Del Skrevet 25. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange skapdører er det snakk om? Er det tilfeldigvis et Ikea-kjøkken, så kan du være heldig å skaffe skapddører fra Ikeas varehus rimeligere enn lakkeringsjobben koster. Er du ekstra heldig, finner du skapdører som passer, i Ikeas billigkrok, til ca kr 100,- pr stk. Folk gir også bort helt fine kjøkken på Finn.no. Anonymkode: d4b30...be4 Er en 20 dører + skuffer. Er ikke IKEA kjøkken eller et annet kjent kjøkkenmerke.. Er spesialbestilt av noe slag.. Anonymkode: cbd5a...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #11 Del Skrevet 25. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se her http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/kitchen/23613/?sorting=price Anonymkode: d4b30...be4 Oi, faktisk billigere å kjøpe nye dører enn det er å lakkere kjøkkendørene.. Bare synd ikke kjøkkenet er IKEA.. TS Anonymkode: cbd5a...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #12 Del Skrevet 25. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Oi, faktisk billigere å kjøpe nye dører enn det er å lakkere kjøkkendørene.. Bare synd ikke kjøkkenet er IKEA.. TS Anonymkode: cbd5a...e73 Et alternativ som jeg ville gått for, er faktisk å hente et gratis kjøkken gjennom en av Finn-annonsene som ligger ute. Du nevnte at du mener at det ikke blir bra å male skapdørene. Hvorfor? Jeg har gjort det selv, og det holder seg pent lengre enn foliering, og er gjort på et par kvelder (2 strøk maling). Anonymkode: d4b30...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #13 Del Skrevet 25. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er en 20 dører + skuffer. Er ikke IKEA kjøkken eller et annet kjent kjøkkenmerke.. Er spesialbestilt av noe slag.. Anonymkode: cbd5a...e73 Hvilket merke er det, og hvor lenge siden er det dere kjøpte det kjøkkenet? Anonymkode: d4b30...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #14 Del Skrevet 25. april 2017 Er det spesielt underskapdørene som er slitt, så hjelper det å male/ bytte kun de også. Anonymkode: d4b30...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #15 Del Skrevet 25. april 2017 Ps. Du kan være heldig å finne skapdører på Finn, uansett hvilket merke det er. Det er også mulig å tilpasse skapdører selv. Anonymkode: d4b30...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #16 Del Skrevet 25. april 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: At lakkeringen vil gi et mer varig resultat. Og hvis dere går for lakkering så hadde jeg spurt om pris hos et billakkeringsverksted. Vi leverte alle innerdørene i en leilighet og fikk de lakkert. Betalte 400,- pr dør for hele jobben inkl grunning og alt. Anonymkode: 9024f...78c 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er en 20 dører + skuffer. Er ikke IKEA kjøkken eller et annet kjent kjøkkenmerke.. Er spesialbestilt av noe slag.. Anonymkode: cbd5a...e73 Det blir jo Kr 8000,- (!) for lakkering Anonymkode: d4b30...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #17 Del Skrevet 25. april 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har erfaringer å dele? Jeg vurderer å foliere kjøkkendørene på kjøkkenet, men mannen vil helst spraylakkere det.. Jeg mener det er mye mindre jobb å foliere, da det bare er skru av håndtakene, vaske dørene godt og så begynne folieringen. Skal man lakkere, så er det mye mer forarbeid og mer tidskrevende siden dørene må vaskes, pusses, fraktes dit det skal gjøres osv. Prisen er også et tema, jeg er også ganske sikker på at folieringen er billigere.. Hva tenker dere? Anonymkode: cbd5a...e73 Kan du fortelle prisen på folieringen? Anonymkode: d4b30...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #18 Del Skrevet 25. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Et alternativ som jeg ville gått for, er faktisk å hente et gratis kjøkken gjennom en av Finn-annonsene som ligger ute. Du nevnte at du mener at det ikke blir bra å male skapdørene. Hvorfor? Jeg har gjort det selv, og det holder seg pent lengre enn foliering, og er gjort på et par kvelder (2 strøk maling). Anonymkode: d4b30...be4 Jeg og mannen har vel fått det for oss at det kanskje ikke vil bli så pent å male det selv. Men det kan jo selvsagt vurderes det og . Kjøkkenet er egentlig ikke slitt sånn sett, det er bare i en veldig fæl kirsebær(?)farge.. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvilket merke er det, og hvor lenge siden er det dere kjøpte det kjøkkenet? Anonymkode: d4b30...be4 Har ikke peiling på hvor det er fra. Er fra tidlig 2000-tallet og var i leiligheten da vi kjøpte den.. Er fortsatt i fin stand, men er fargen som ikke er pen... TS Anonymkode: cbd5a...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #19 Del Skrevet 25. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir jo Kr 8000,- (!) for lakkering Anonymkode: d4b30...be4 Jeg skrev innerdørene. Dvs dørene mellom rommene. De er jo tosidige og vesentlig større enn en skuffefront til sammenligning. Og med pussing, grunning, to strøk farge og topplakk er det veldig billig. Anonymkode: 9024f...78c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #20 Del Skrevet 25. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og mannen har vel fått det for oss at det kanskje ikke vil bli så pent å male det selv. Men det kan jo selvsagt vurderes det og . Kjøkkenet er egentlig ikke slitt sånn sett, det er bare i en veldig fæl kirsebær(?)farge.. Har ikke peiling på hvor det er fra. Er fra tidlig 2000-tallet og var i leiligheten da vi kjøpte den.. Er fortsatt i fin stand, men er fargen som ikke er pen... TS Anonymkode: cbd5a...e73 Ok. Jeg synes at den fargen er pen. Jeg ville ikke kostet på oppussing av skapdørene grunnet "feil" farge. Anonymkode: d4b30...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå