Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg drar til og fra jobb ser jeg innimellom ei jente som står på samme holdeplass som meg. Hu har ikke et klassisk pent utseende, men i mine øyne er hu veldig nydelig og jeg skulle gjerne blitt bedre kjent med henne. Hvordan bør jeg gå fram? Jeg kan være litt direkte så har mest lyst til å bare gå bort og invitere henne på en kaffe/øl. Jeg vet at dette ikke er typisk norsk sjekking, så er redd for at hu kanskje kan bli litt skremt. Burde jeg prate med henne et par ganger før jeg inviterer henne ut? Jeg har fått nyss i at vi har noen felles venner, men tviler vel på at hu egentlig vet hvem jeg er.

Det siste alternativet er vel rett og slett å droppe det, og heller la henne være i fred. 

Anonymkode: 7f80d...e20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begynn med å hilse på henne, først litt forsiktig og etterhvert litt mindre forsiktig. Ta tiden til hjelp, om du ikke vil skremme vettet av henne. 

Om en måned etter tre vet du om du kan gjøre noe mer enn å hilse åå henne.

Anonymkode: 28784...0ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi TS ! spennende.

Har virkelig ingen råd å dele! dette er vanskelig....

Anonymkode: 00cc7...24a

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville blitt sjarmert om en mann kom bort og begynte å prate med meg. Så lenge det ikke er veldig direkte flørting,  men en liten prat. Prøv  å ikke være for pågående heller, og la vær å spørre henne ut den første gangen dere snakker sammen. Jeg hadde blitt mer trygg på å gå på en date som jeg har fått et lite inntrykk av den det gjelder, før jeg evt bestemmer meg for å si ja til en date 😀

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er greit å spørre om hun vil være med på en kaffe. Så lenge det gjøres på busstoppet så hun ikke sitter fast ved siden av deg på bussen om hun ikke er interessert :) 

Anonymkode: fd82f...278

Skrevet

Var en fyr som ofte gikk på samme buss som meg som tok kontakt for et par år siden. 

Første samtale spurte han meg bare om jeg tilfeldigvis visste enkleste veien for å komme meg til et sted. Svarte det jeg visste, og han takket for hjelpen. 

Neste gangene jeg så han på bussholdeplassen sa han hei og smilte. Noen ganger med et par kommentarer om helt ufarlige småting, feks været eller spurte jeg om jeg ville ha pastill om han selv tok osv. Rett og slett mingling. Tror det også er en grei måte å "sjekke temperaturen" på før du eventuelt spør henne ut. Man merker fort om mennesker er interessert i å prate eller ikke. 

Tror vel det var rundt 8-10 ganger vi småprat slik til/fra jobb før han lurte på om vi ikke skulle ta en øl sammen. 

Gjest padawan
Skrevet

Den klassiske "Hei" pleier å funke. Hun vet nok godt hvem du er også så det skal nok ikke mer til enn et initiativ for å starte en samtale. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...