Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei! Skal inn på sesjon del 2 nå neste år, har ikke bestemt meg for hvilken tjeneste jeg vil ha. Har tenkt mest på sjøforsvaret og hæren i hvert fall, er det noen som vet om det er mye ski innenfor disse? For isåfall blir jeg lagt inn på saniteten og får kallenavnet "klovnen" :P 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer naturligvis, men på generell basis så er svaret nei. Det er mange av de mer "aktive" troppene som har en og annen skidag, men mye skigåing er hovedsakelig forbeholdt de troppene hvor skigåing faktisk er av nytte, noe det ikke er for de aller fleste.

Skrevet
1 time siden, Litenjente skrev:

Heihei! Skal inn på sesjon del 2 nå neste år, har ikke bestemt meg for hvilken tjeneste jeg vil ha. Har tenkt mest på sjøforsvaret og hæren i hvert fall, er det noen som vet om det er mye ski innenfor disse? For isåfall blir jeg lagt inn på saniteten og får kallenavnet "klovnen" :P 

på rekrutten må jo du først og der må du stå på ski. det suger. de har gammle drittski som er noe herk å få på seg. forvent deg laaaaaange turer i skogen på ski kl 7 om morningen med fullt utstyr, sekk og maskingevær på ryggen. 

jeg var inne for 8 år siden men er nok det samme nå.

Skrevet

Jeg sto mye på ski når jeg var i forsvaret. Møkkaski. Kjenner sinnet boble når jeg tenker på de stygge skiene den dag i dag. Gode minner da, for all del.

AnonymBruker
Skrevet

Mye ski om du blir jeger (grensejeger, artillerijeger, marinejeger, fallskjerm, kystjeger) eller skarpskytter. Jobbene deres er hovedsakelig innhenting av informasjon, samt overvåking / observasjon. Dette betyr som oftest marsj på sommertid, og ski / truger / scooter på vintertid. 

Videre har forsvaret Fjernoppklaring (Etterretningsbataljoen) og Spesialjeger (FSK), men disse er ikke tilgjengelig for førstegangstjeneste. For et par år siden hadde vi jegerkompani ved Garnisonen i Porsanger, som utdannet "vanlige" jegere. Vet ikke om denne fortsatt er oppe, eller om de bare utdannet HV sine befalselever der nå. 

Anonymkode: 4e078...df6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...