Gå til innhold

Deltidsmamma, full jobb og dating😐

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må bare høre om det er fler deltidsmammaer (50% +) som synes det er tungvint og slitsomt og date?Altså, kort fortalt, jeg har to barn 50%, jobber fullt i turnus jobb og jobber mye kveldsvakter og helg når barna er hos pappaen sin. De ukene ungene er hos meg, er det dagvaktene hver dag, levering av barn til skole, fotballtrening og dugnader med begge barna, så det er rett og slett slitsomt og ha en eventuelt date på filmkveld når ungene sover.. Når jeg ikke har de, jobber jeg mye kvelder og har overganger, så når jeg da har en fridag eller en frihelg (1 på 6 uker), har jeg mest lyst til å knerte en flaske rødvin og ligge på sofaen alene😂Så, hvordan får man da så energi og lyst til å date oppi all hverdagen?Tanken på å hive ungene i seng, styre på badet for å ta meg best ut, for å så sitte og se en film til sent på kveld, funker bare ikke rett og slett! Er i begynnelsen av 30 årene, så å fly på byen er jeg litt ferdig med, så noen som har noen tips eller råd? Vet det er mange fulltidsmammaer som har det verre, så ingen ekle kommentarer tilbake takk🙈

Anonymkode: 953ef...e3d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke mamma, så er kanskje feil person til å svare her, men jeg tror ikke jeg hadde orket noe dating i den situasjonen du er i nå. Hvis du treffer noen det faktisk klaffer med, vil du egentlig ha nok tid til vedkommende? Og trenger du alenetid (som du såvidt nevner), så vil jo den bli minimert. 

Forstår jo at man vil treffe noen, for all del, men jeg tror jeg heller ville gjort en morsom aktivitet/noe bra for meg, de få gangene jeg hadde tid til det. Ikke snakk om å aldri mer date, men kanskje bruke noen år i denne mest hektiske perioden på å legge fokuset et annet sted.

Anonymkode: 9018c...97b

AnonymBruker
Skrevet

Er i eksakt samme situasjon, bortsett fra at jeg har ungene 70%+. De gangene jeg har fri-har jeg kveldsvakt, eller helg(eller ekstra for litt ekstra penger). Er straks 30. Dating? Orker ikke, ingen overskudd til å orke å involvere meg med ett annet menneske- desverre! Håper jeg tilfeldigvis treffer en kjekk pappa på fotballbanen en dag, som er singel 😂 Og verste er at, til tross for at jeg er høy/ slank/ normalt pen- kan jeg ikke sjønne at noen skal sjekke meg opp? Være interessert i å involvere seg med meg i denne situasjonen? 🙃

Og jeg hår heller ikke på byn, hater det. I starten av singeltilværelsen gjorde jeg det- allt av opptatte mannfolk kom å sjekket meg opp, fulle griser som ser etter ons... osv. Neitakk. Og ikke drikker jeg serlig heller:/ 

Og div sjekkesider typ sukler og tinder er uberkleint. Nei ikke lett for oss gitt! 🤡🤓

Anonymkode: 490b4...564

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. I tillegg studerer jeg😊😣😣😣 28 år. Normalt pen og hyggelig og har forsåvidt truffet en kar. Spørs om jeg egentlig har tid til han, for det må seriøst planlegges.. 

Anonymkode: fe31b...8b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åååå, så godt og høre at vi er fler😂❤Det er ikke manko på menn som har lyst til å date meg, men nr 1:jeg har ikke tid til å få datingen til å fortsette med mine dater, eller nr 2: De er kanskje ikke aktuelle nok for meg, for hadde jeg kanskje møtt the one, hadde jeg nok funnet tid i hverdagen til å treffes. Men samtidig vil jeg jo gjerne ha meg en kjæreste, og fryktelig synd om det må vente til ungene er 18 liksom..🤔

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sønnen 50%++ , studerer fulltid og er 29. Jeg har heller ikke tid til noen dating, tiden strekker rett og slett ikke til og har man litt fritid en gang så vil man helst slappe av litt aleine eller kanskje klemme inn litt tid til venner man nesten aldri rekker ta seg tid til. Jeg har og kommet til konklusjonen at det får heller bli i en annen livsfase enn den jeg er i nå. Savnet er der innimellom men sånn generelt har jeg det veldig fint akkurat sånn livet er nå :)

AnonymBruker
Skrevet

Ts her, men er det ikke fryktelig synd at vi som er i full jobb, alene med barn, skilt osv ikke skal klare å møte en livspartner før neste fase i livet eller når ungene flytter ut?🙈Mine er 8 og 5 år, så med andre ord leeeenge til🤣Jaja, slo meg veldig til ro med alle svarene her og er vel bare å slå seg til ro med at sånn er det og heller nyte tiden som er- med barna og kun de😉

AnonymBruker
Skrevet

Er 100% alene og gir blanke F i dating. Livet er supert som det er. Forstår igrunn ikke hvorfor man skal stresse med noe så lite som kjæreste oppi det hele. Kan det hjelpe å vente til barna blir eldre og mer selvstendige? Om du har barna 50, må du vel ha megagod tid annenhver uke? :S

Anonymkode: a93ce...7a9

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 100% alene og gir blanke F i dating. Livet er supert som det er. Forstår igrunn ikke hvorfor man skal stresse med noe så lite som kjæreste oppi det hele. Kan det hjelpe å vente til barna blir eldre og mer selvstendige? Om du har barna 50, må du vel ha megagod tid annenhver uke? :S

Ts her😊Nei har ikke store tiden når jeg ikke har barna, for da jobber jeg til 22 30 stort sett eller så er det arbeidshelg,med unntak av hver 6 uke som jeg har helt fri fra jobb og barn..også er det hus og hjem som skal ivaretas og kanskje litt egenpleie😂Men, all cred til alenemammaer altså👐

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hovedansvaret, og 3 åringen er hos pappsen annenhver helg. Akkurat møtt en kar, og jeg følte i starten at han her kommer jeg ikke til å få tid til og skjønte ikke hvordan jeg skulle få kabalen til å gå opp, da dagene går i ett og jeg er helt kake på kveldene.  I tillegg har jeg full stilling som butikksjef. Men, etter at han hadde vært på besøk flere kvelder, ville jeg bare ha mer av han. Jeg hadde ikke lyst til å sitte aleine på kveldene lenger, jeg ville ha han hos meg hele tiden. Så jeg tror at det virker litt fjernt med kjærlighetsforhold når man er sliten og aleine, men at det går seg til hvis man virkelig vil. Vi er nå kjærester, selv om han må pendle to timer om dagen for å komme på besøk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har barna 100%, så dating har vært veldig vanskelig. Men nå har barna blitt tenåringer, og jeg har startet å date. Problemet er i starten, da man ikke har barnefri, og får mest sneket seg bort noen timer nå og da. Og samtidig ikke dra med en mann hjem, som man ikke kjenner så godt ennå. Er der nå, og all ære til denne mannen, hvis han holder ut.

Anonymkode: 14634...306

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her😊Nei har ikke store tiden når jeg ikke har barna, for da jobber jeg til 22 30 stort sett eller så er det arbeidshelg,med unntak av hver 6 uke som jeg har helt fri fra jobb og barn..også er det hus og hjem som skal ivaretas og kanskje litt egenpleie😂Men, all cred til alenemammaer altså👐

Men hva med å vente til barna blir eldre?

AnonymBruker
Skrevet

Men hvor treffer dere disse mennene da? Datingsider?😂

Anonymkode: 490b4...564

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har barn 60/70% av tiden, jobber 100% og bruker all min fritid på venner. Har plass til den rette mannen, men ser ikke for meg at jeg orker date mange menn. 

Akkurat nå er det kun regelmessig sex og kos jeg savner av en mann.   Mitt sosiale behov er godt dekket av venner og sosiale arrangement med barna. Å være med venner betyr mye for meg, da det gir meg overskudd 😊

Anonymkode: 4f173...b5b

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde mine 80 % og jobbet 100 % ++ Hadde totalt avfeid tanken på å møte en mann, orket ikke begynne helt på nytt med store muligheter for å bli såret igjen. 

Men en tur i en bursdag og alt for mye vin var jammen det som skulle til😂 Etter den gangen tenkte jeg også aldri mer men våre veier hadde en merkelig tendens til å krysses. Han hadde barna sine 70% og heldigvis klaffet våre helger slik at vi hadde barnefri samtidig. Men det var ekstremt mye sniking rundt (vi skulle jo holde ungene unna dette). Så hadde vi litt barnevakt, og de helgene vi hadde null barn var bare våre. 

Jeg vet at det var mange som dømte oss nord og ned, to barn hver fra før og exer som ikke ønsket oss vel, men vi sitter nå her i vår stue 3 år etter med vårt lille felles barn og skal gifte oss om nøyaktig en måned. 

Så... det går an, selv om det kan være komplisert 😉 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oi haha :P Nå følte jeg meg litt rar, for her har jeg bare "barnefri" (eller hva man skal kalle det) annenhver helg og én dag i uken og likevel får jeg tid til kjæreste. Jeg er 29, jobber deltid, studerer 100%, jobber som frivillig 2 ganger per mnd, trener 3 ganger per uke OG er sosial med venner! 

Tenker kanskje at dere som har ungene annenhver uke ikke har møtt den rette enda? Også er det jo en selvfølge at man må prioritere om man skal få det til. Møter du drømmemannen så tenker jeg at du fort finner tid ;) Jobbsituasjonen din er vel heller årsaken til at det blir vanskelig - jeg kjenner mange som jobber mye, men ikke har barn, som heller ikke har "tid" til kjæreste. Du får evnt. tenke på om det er mulig å jobbe dagtid hele tiden for eksempel, men forstår at pengene kommer godt med. 

Så det blir litt hva man prioriterer/hvordan man bruker tiden/jobbsituasjon. 

Anonymkode: 1fef9...876

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oi haha :P Nå følte jeg meg litt rar, for her har jeg bare "barnefri" (eller hva man skal kalle det) annenhver helg og én dag i uken og likevel får jeg tid til kjæreste. Jeg er 29, jobber deltid, studerer 100%, jobber som frivillig 2 ganger per mnd, trener 3 ganger per uke OG er sosial med venner! 

Tenker kanskje at dere som har ungene annenhver uke ikke har møtt den rette enda? Også er det jo en selvfølge at man må prioritere om man skal få det til. Møter du drømmemannen så tenker jeg at du fort finner tid ;) Jobbsituasjonen din er vel heller årsaken til at det blir vanskelig - jeg kjenner mange som jobber mye, men ikke har barn, som heller ikke har "tid" til kjæreste. Du får evnt. tenke på om det er mulig å jobbe dagtid hele tiden for eksempel, men forstår at pengene kommer godt med. 

Så det blir litt hva man prioriterer/hvordan man bruker tiden/jobbsituasjon. 

Anonymkode: 1fef9...876

Kan ikke skjønne annet enn at du er flittig bruker av barnevakt? Hvis ikke får du umulig tid til det du nevner der. 

Åpenbart har deltidsforeldre som bruker mye barnevakt til barna tid til å date.

Anonymkode: 1f736...bc6

Skrevet

Jeg har datet litt inn i mellom, men begynner å bli litt lei..jeg avsluttet han siste jeg datet for 3 uker siden, og det er ikke en celle i kroppen min som ønsker å date. Har ikke møtt en som matcher meg enda, og det frister helt ærlig ikke å finne han heller 😜

Jeg er i slutten av 20-årene og jobber 100% turnus med hver 6 helg helt fri for meg selv, og da gjør jeg akkurat det jeg vil - og nyter det 😊 Jeg har heller ikke samvittighet til å skaffe barnevakt fordi mor skal på date, og da blir det som det blir. Har selvfølgelig funnet tid sammen med datene, men akkurat nå er jeg på et punkt i livet hvor jeg bare vil prioritere barnet mitt og meg selv, og ingen andre 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...