Gå til innhold

Noen som har hatt prøve ordning etter saksforberedende møte? - brudd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stevnet mor for å få barnas situasjon bedre. Bla. overgangen. Det har alltid stått i vår avtale at jeg skal hente i bhg, noe mor aldri har brydd seg om disse 3 årene. Nå har sakkyndig også sagt at overgangen barna har, er traumatisk når de blir hentet av meg hos mor, så derfor står det også i prøveordningen at barna skal hentes i bhg. Mor bryr seg fremdeles ikke om dette.

Har det noe å si for henne at hun ikke følger avtalen slik hun skal? Min erfaring til nå er at mødre kan gjøre mye som går på sitt behov og ikke barnas beste uten at det har noe betydning, så jeg ønsker at en gang, sånn som nå, at det har en betydning at hun ikke følger avtalen?

Noen som har erfaring? 

Anonymkode: e4392...b19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mor til mitt barn holdt ikke avtalen som ble anbefalt av sakkyndige og dommer.

Om dette var årsaken vet jeg ikke, men hun ble fradømt foreldreansvaret.

Barnet vårt er ganske mye eldre enn deres, og barnets meninger vektlegges mer.

Men det er jo et tydelig signal når en person ikke velger å samarbeide om det som retten anbefaler. Hvis mor ikke har respekt for retten som kan ta fra henne barna, er det sannsynlig at hun ikke egentlig har mye respekt og samarbeidsvilje overfor noen.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, stan skrev:

Mor til mitt barn holdt ikke avtalen som ble anbefalt av sakkyndige og dommer.

Om dette var årsaken vet jeg ikke, men hun ble fradømt foreldreansvaret.

Barnet vårt er ganske mye eldre enn deres, og barnets meninger vektlegges mer.

Men det er jo et tydelig signal når en person ikke velger å samarbeide om det som retten anbefaler. Hvis mor ikke har respekt for retten som kan ta fra henne barna, er det sannsynlig at hun ikke egentlig har mye respekt og samarbeidsvilje overfor noen.

Takk for svar. Hadde håpet hun skulle ha mer respekt for en avtale som en fagperson har kommet med, men er nok sant som du sier.

Anonymkode: e4392...b19

Skrevet

Det er jo ganske drøyt å gi blaffen i at sakkyndige sier at noe er traumatisk for barna. Når hun utsetter barna for dette, gjør hun det med viten og vilje. 

Jeg regner med dommeren selv ser dette, men det er viktig å ta opp dette i evt. neste møte. Hvordan kan hun rettferdiggjøre å utsette barna for slikt? Enten er hun dum, ellers så er hun ond.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...