Gå til innhold

Plutselig fått barnas mor helt oppi halsen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men det er far sin feil! Han setter ikke foten ned for noe. Jeg blir lidende. Nå orker jeg ikke dra på kamper osv, fordi jeg fikser ikke mor. Jeg har ikke sagt det til noen at jeg har så problemer. 

Grunnen er at jeg ikke orker å høre om neste ferie, se på den nye sykkelen eller se hun har kjøpt seg nye klær. Fordi jeg har vært ute med ekstra penger hver måned de siste årene fordi barna må ha det og det. (Mannen har da feks ikke råd til å spytte inn i husholdningen) Det er alltid større utgifter, og da har barnetrygden dekt de første 2000.

Vi kan ikke dra på ferier med barna, eller vi kunne det hvis jeg betaler for alle, men jeg må stoppe et sted. (har egne barn også)

De gangene han har prøvd å si i fra blir det rabalder i følge han. Og jeg skjønner jo at det er kjedelig å krangle med eksen, men hun tjener mye bedre enn han, og han har faktisk ikke råd. Han jobber mye overtid tillegg. 

Vet ikke hvor jeg vil, men synes det er litt kjedelig at jeg har fått så nok av henne :( Vet jo at det er mannen min som er problemet :( 

Anonymkode: e4e76...0d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Okei, skjønner ikke helt...Hvem er du oppi det her? :klo::klo:

Anonymkode: e4d15...ed7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, skjønner ikke helt...Hvem er du oppi det her? :klo::klo:

Anonymkode: e4d15...ed7

Garantert stemor.

Anonymkode: c2646...393

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg synes at det mest fornuftige må være at du, TS, og mannen blir særboere og har ansvar bare for deres egne familier.

Endret av Arabella
Tastaturet er ikke venn med meg. :(
  • Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Da stopper du dine utgifter NÅ. Det er far sitt ansvar. Du er ikke forpliktet til dette, så stopp. Kansje far ser galskapen.

Saken blir ikke bedre om du fortsetter.

La han stå for utgifter til sine barn fremover. Om det blir spetakkel som du skriver, hva så? Du risikerer mere nå,med slik det er. Da mener jeg,  problemet osv. Og hvorfor skal dere på kamp i lag med mor?

Din mann har ikke råd. Å hva då? Så la han gjøre noe med det. Du blir jo ydmyket av en x. Du sørger for hennes barn, og hun forteller om siste kjøp.

Her går mannen stå opp for deg og ungene.  Blir det gor lite penger, får han be mor bidra. Søk om mere bidrag. Du lener deg godt tilbake

Anonymkode: cf33c...e9f

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du betaler for stebarna? Hva betaler du? Deler du på utgiftene til ny sykkel? Ingen trenger ny sykkel. Du får sykler til en billig penge på finn.no...

Anonymkode: 5cfe9...0ef

Skrevet

Dette velger DU, Ts.

Dette har da ingenting med mor å gjøre...

• Liker 5
Skrevet

Hvis du er misfornøyd så flytt fra hverandre. Hans barn er ikke ditt økonomiske ansvar. Jeg hadde aldri orket å betale for samboers barn hele tiden.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Rotemor skrev:

Dette velger DU, Ts.

Dette har da ingenting med mor å gjøre...

Det er jo det jeg sier, veldig kjedelig at jeg føler det sånn, og forstår at det ikke er mor sin feil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, bettsa skrev:

Hvis du er misfornøyd så flytt fra hverandre. Hans barn er ikke ditt økonomiske ansvar. Jeg hadde aldri orket å betale for samboers barn hele tiden.

Vi har vært sammen/gift i 12 år, så er ikke bare å flytte. Dette har jo oppstått de siste årene. Var bedre før. 

Gjest Axl Rose
Skrevet

Betaler du for stebarna? Det er da ikke din jobb! Det får da faen meg hun som skal kalles mor og han som skal kalles far gjøre selv! 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det jeg sier, veldig kjedelig at jeg føler det sånn, og forstår at det ikke er mor sin feil.

Men du må plassere ansvaret der det hører hjemme.

Det handler jo ikke om hans barn og hans eks. Det handler om forholdet mellom dere to.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lær deg å sette grenser! 

Anonymkode: c33bc...c1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Rotemor skrev:

Men du må plassere ansvaret der det hører hjemme.

Det handler jo ikke om hans barn og hans eks. Det handler om forholdet mellom dere to.

Jeg forstår det. Men jeg ønsker jo heller ikke å bli årsaken til en konflikt mellom foreldrene til barna jeg bor med. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Betaler du for stebarna? Det er da ikke din jobb! Det får da faen meg hun som skal kalles mor og han som skal kalles far gjøre selv! 

Jeg betaler ikke direkte for dem, men jeg må ut med penger fordi far feks ikke har penger hvis vi må ha bilen på reperasjon. 

Skrevet

Jeg forstår det. Men jeg ønsker jo heller ikke å bli årsaken til en konflikt mellom foreldrene til barna jeg bor med. 

Hvordan er denne mannen da?

Hva er det som gjør at han ikke har råd?

Gjest Axl Rose
Skrevet

Jeg betaler ikke direkte for dem, men jeg må ut med penger fordi far feks ikke har penger hvis vi må ha bilen på reperasjon. 

Er det felles bil eller hans bil? Hvis det er hans så slutt med det. Du skal forsørge egne barn. Ikke andres og ikke en voksen mann. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han spanderer nye sykler uten å ha råd? 

Han skal gi alle sine barn det samme. Gjør han det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi han spanderer nye sykler uten å ha råd? 

Han skal gi alle sine barn det samme. Gjør han det?

Ja, han gir sine to det samme. Vi har ingen sammen, jeg sørger selvfølgelig for mine. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, han gir sine to det samme. Vi har ingen sammen, jeg sørger selvfølgelig for mine. 

Åja, sånn sett ja. Trodde dere hadde noen sammen også. Vel, han må jo forstå at han må dele på utgiftene med bilen. Så får han heller kjøpe billigere sykler, de finnes jo... Men havner du i økonomisk trøbbel når du må stå for størsteparten av utgiftene på bilen? Eller er det bare noe som irriterer deg? 

Her (jeg er gift..) så deler vi på alt. Om den ene har penger, er det den ene som betaler. Jeg kjøper skjorte til ham; han kjøper kjole til meg. Synes ikke noe om delt økonomi når man bor sammen..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...