Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

For første gang i mitt liv (jeg er 25 år) vurderer jeg å ikke dra på et intervju! 

Dette gjelder et kommunikasjonsbyrå . Dem har sendt meg en omfattende case som omhandler planlegging av kjøreplan for ulike aktiviteter med kl slett, dato osv. (denne delen er jeg ferdig med på Excel. Måtte absolutt bruke det programmet for oversikt under arbeid) 

Men så er det å lime inn dette på powerpoint og få dette til å se pent ut. Og det tar så ufattelig lang tid... 

Så er neste oppgave å snakke om booking, rapportering og logistikk altså antall leiebiler og annet materiell. 

Altså jeg kan fint bruke hele dagen på denne oppgaven , men noe i meg sier at risikoen er stor for at jeg ikke får jobben. Hvorfor skal jeg for første gang tenke så negativt?! Jeg søkte jo PÅ jobben før påske! Og hørte ikke noe fra dem før 1 mnd senere.. Men syns det er dumt å få et så stort case før 1 gangsintervju! Tenk om en annen får jobben baare fordi han tenkte litt annerledes? 

Jeg har allerede lært masse av å jobbe med dette caset, men det tar så fryktelig lang tid å lage en presentasjon av det ... 

Jeg er jo arbeidsledig og burde for all del jobbe og møte opp.. Men er så i nedsatt form og ja.. litt demotivert med tanke på hvor mange som kan ha løst caset kanskje litt bedre enn meg. 

Dessuten mener enkelte her på KG at de fint har kunnet få jobben i et kommunikasjonsbyrå (rimelig nye) uten å måtte løse et case... 

Hva er tankene deres? 

Anonymkode: 545ac...95f

Endret av pinar
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

er det en slik innstilling du har til alt som må jobbes litt med eller? 

Anonymkode: 7082d...ece

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke du er sutrete, ts. Jeg forstår deg veldig godt. Det er ikke helt uvanlig med case i jobbintervju, men jeg syns det er litt drøyt å gi deg en såpass stor oppgave. Samtidig burde du prøve deg hvis det er en jobb du virkelig vil ha, og du uansett er arbeidsledig og kanskje derfor har tid til å gjøre den.

Jeg syns du burde være litt forsiktig med å nevne navn på bedrifter her inne. Bare et lite tips. 

Anonymkode: cc5a2...c6e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Case på et jobbintervju??? ALDRI hørt om noen og ikke har jeg selv vært i nærheten av å få tilsendt noe case som skulle presenteres på intervjuet.

Drit i de folka. På et jobbintervju er det viktigste at de blir kjent med deg som person og dine personlige verdier.

Case my @$$.  

Anonymkode: 7825a...4e0

AnonymBruker
Skrevet

Du er arbeidsledig. Hva annet har du å bruke arbeidsuken til en å skrive søknad? 

Anonymkode: 2421b...b29

AnonymBruker
Skrevet

Vel, det å dra på intervju er et valg du tar. Du kan syte og herje så mye du vil, men hvor fører det deg hen? Enten så gjennomfører du casen og drar på intervjuet, og er ett steg nærmere en jobb, eller så lar du være og vil sitte på samme sted uten jobb. 

Jobbsøking som arbeidsledig bør sees på som en fulltidsjobb. Èn case, selv om denne var litt vel overveldende, tilsvarer ikke mange arbeidsdager. 

Anonymkode: a9705...e53

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Case på et jobbintervju??? ALDRI hørt om noen og ikke har jeg selv vært i nærheten av å få tilsendt noe case som skulle presenteres på intervjuet.

Drit i de folka. På et jobbintervju er det viktigste at de blir kjent med deg som person og dine personlige verdier.

Case my @$$.  

Det har jeg fått, og på generelt plan er det slettes ikke uvanlig. 

Anonymkode: a9705...e53

Skrevet

Ryddet for personangrep og svar.

pinar, mod.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

For første gang i mitt liv (jeg er 25 år) vurderer jeg å ikke dra på et intervju! 

Dette gjelder et kommunikasjonsbyrå . Dem har sendt meg en omfattende case som omhandler planlegging av kjøreplan for ulike aktiviteter med kl slett, dato osv. (denne delen er jeg ferdig med på Excel. Måtte absolutt bruke det programmet for oversikt under arbeid) 

Men så er det å lime inn dette på powerpoint og få dette til å se pent ut. Og det tar så ufattelig lang tid... 

Så er neste oppgave å snakke om booking, rapportering og logistikk altså antall leiebiler og annet materiell. 

Altså jeg kan fint bruke hele dagen på denne oppgaven , men noe i meg sier at risikoen er stor for at jeg ikke får jobben. Hvorfor skal jeg for første gang tenke så negativt?! Jeg søkte jo PÅ jobben før påske! Og hørte ikke noe fra dem før 1 mnd senere.. Men syns det er dumt å få et så stort case før 1 gangsintervju! Tenk om en annen får jobben baare fordi han tenkte litt annerledes? 

Jeg har allerede lært masse av å jobbe med dette caset, men det tar så fryktelig lang tid å lage en presentasjon av det ... 

Jeg er jo arbeidsledig og burde for all del jobbe og møte opp.. Men er så i nedsatt form og ja.. litt demotivert med tanke på hvor mange som kan ha løst caset kanskje litt bedre enn meg. 

Dessuten mener enkelte her på KG at de fint har kunnet få jobben i et kommunikasjonsbyrå (rimelig nye) uten å måtte løse et case... 

Hva er tankene deres? 

Anonymkode: 545ac...95f

Du angrer hvis du gir opp. Gjør ditt beste, selv om du ikke føler deg bra. Gjennomfør det! Får du ikke jobben, så har du i hvertfall prøvd! Og man angrer aldri på noe man har prøvd. Man angrer på det man ikke gjorde..

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Minlillesky skrev:

Du angrer hvis du gir opp. Gjør ditt beste, selv om du ikke føler deg bra. Gjennomfør det! Får du ikke jobben, så har du i hvertfall prøvd! Og man angrer aldri på noe man har prøvd. Man angrer på det man ikke gjorde..

Såååå sant!!! Jeg er så glad jeg gjennnomførte det og dro dit :) <3 yeyy. Vel overstått, det gikk bra, vel overdreven caseoppgave men fikk bra respons og noe kritikk så det får bare være. Blir spennende å se hva som skjer , nå har jeg gjennomført caset og lært masse av det ^^

Anonymkode: 163bc...391

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke du er sutrete, ts. Jeg forstår deg veldig godt. Det er ikke helt uvanlig med case i jobbintervju, men jeg syns det er litt drøyt å gi deg en såpass stor oppgave. Samtidig burde du prøve deg hvis det er en jobb du virkelig vil ha, og du uansett er arbeidsledig og kanskje derfor har tid til å gjøre den.

Jeg syns du burde være litt forsiktig med å nevne navn på bedrifter her inne. Bare et lite tips. 

Anonymkode: cc5a2...c6e

Jeg vet. Creepy å oppgi navn på firma.... menmen ;p ingen vet det var meg 😂

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Case my @$$.  

Yeah! 😂Men hvor mye tjener en prosjektkoordinator prosjektbasert da ? Altså lønn gis etter kalkulert brul av antall timer som forventes brukt på prosjektet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...