Gå til innhold

Er energidrikker sunt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste om det og fant en artikkel hvor det sto at det var mange næringsstoffer, b vitamin og traurin og noe annet, som også er bra og at de ikke kan sammenlignes med vanlig brus. Eneste negative side var sukker og koffein, men for en voksen er det helt ok mengde koffein. Jeg har alltid lurt på dette med disse drikkene - jeg drikkker hver dag. Er det egentlig så usunt ? 

Anonymkode: be675...263

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

vitamin B og taurin får du i kjøtt, melk, ost osv så det er virkelig ikke nødvendig eller sunt med energidrikker. Sukker og koffein er avhengighetsskapende. 

Anonymkode: d33fc...baa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste om det og fant en artikkel hvor det sto at det var mange næringsstoffer, b vitamin og traurin og noe annet, som også er bra og at de ikke kan sammenlignes med vanlig brus. Eneste negative side var sukker og koffein, men for en voksen er det helt ok mengde koffein. Jeg har alltid lurt på dette med disse drikkene - jeg drikkker hver dag. Er det egentlig så usunt ? 

Anonymkode: be675...263

Nei, den typen energidrikker er ikke sunne. 

Anonymkode: 7849a...248

• Liker 2
Skrevet

Det er det motsatte. Veldig usunt! Masse sukker og koffein. Prøv å søke opp ingrediensene i energidrikker. Er mye skummelt der!

De få næringsstoffene man får i seg har lite å si. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ting kan være usunt selv om det er noen sunne ingredienser. Kaker har egg i seg som har mye bra næreingsstoffer, kaker er ikke sunt.

Anonymkode: ee99a...31a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sukkerfri/kalorifri red bull er vell ikke så ille, men så var det den koffeinen da. 

Anonymkode: a408d...a8c

AnonymBruker
Skrevet

Energydrink1-461708.jpg

Anonymkode: c7476...309

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid lurt på dette med disse drikkene - jeg drikkker hver dag. Er det egentlig så usunt ? 

Kommer selvfølgelig ann på mengde, men jeg tror at å drikke energidrikker hver dag ikke er bra for kroppen. Mye rart som blir tilsatt.

Anonymkode: 28faa...c5a

Skrevet

"Sunt" kan jo bety så mye. Men når det gjelder energidrikker, så tror jeg de er ganske langt unna den definisjonen. Poenget med disse drikkene er ikke være sunne, men å fylle på med energi når du er tom feks etter en maraton.

Ikke noe du bør pælme nepå som kosedrikk med andre ord.

Skrevet

Solo har appelsin i seg, Mozell har også fruktjuice, rødvin har store mengder druesaft i seg og øl har b-vitamin.
Frukt er sunt, disse produktene havner ikke på listen over sunne drikkevarer. 

Det finnes sunne energidrikker, men disse koffeinholdige sukkerbombene er ikke i den kategorien.

• Liker 1
Skrevet

Les denne saken om gutten som fikk svikt i indre organer etter 4,5l energidrikk. Tror ikke det hadde skjedd om det var spes sundt:

http://www.tv2.no/a/9064361/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...