Gå til innhold

Hva ser dere på som "modellpen"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Boys and girls! :sarkasme:

Hva ser dere på som en "modellpen" kvinne eller mann?

Hva er en 8'er, 9'er, 10'er osv for dere?

I hvor stor grad påvirker personligheten utseendet til en person for dere? Har det noe å si om dere liker denne personen eller ikke?

Del gjerne bilder :laugh:

Anonymkode: a54e7...ecd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke jeg og motebransjen er enige om hva som er modellpent iallfall. Det de kaller modellpent er mennesker jeg synes er for tynne. Uten sminke er heller ikke så mange av dem slående vakre. Modellene for ca 20 år siden var mer klassisk vakre enn modeller er nå. 

• Liker 13
Skrevet

Nå deler ikke jeg menn inn i en skala så for min del tenker jeg bare at han er attraktiv eller at han ikke er det. 

Personligheten påvirker mye. Da kan han bli verdens kjekkeste fyr, og han kan bli ganske lite attraktiv. 

Jeg synes det er vanskelig å svare på hva jeg liker egentlig :)  Det er litt rart fordi jeg før trodde at jeg visste hva jeg likte, men har sett at det er ulike ting. Om jeg ser på de jeg har vært sammen med så er det bare brunt hår som går igjen. Ellers har de hatt ganske ulikt utseende, men jeg liker pene øyne og pent smil. Ja, det forklarte nok mye tenker jeg :P

Ser nok mer på væremåte og utstråling egentlig. Ingen av de jeg har vært sammen med har vært modellpene akkurat, men de har vært kjekke i mine øyne :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på modellpen som den type pen man ville brukt som modeller. Det er ikke et utseende jeg selv syns er pent.

Anonymkode: 701a0...089

• Liker 1
Skrevet

Modellpen tenker jeg om veldig pene mennesker, som i tillegg er høye og slanke. En lav og lubben person kan også være veldig pen, men da tenker jeg ikke modellpen. 

Modellpen er en person med rene, pene trekk, fin hud. Personlighet påvirker hva jeg tenker om utseendet til en person.

Men du blir ikke modellpen av å ha en bra personlighet. Det er du allerede før jeg blir kjent med deg. Det er derfor det heter modellpen. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Høy og slank med symmetriske trekk og bra proposjoner og benstruktur. 

Men det må skilles på reklame og fashion-modeller. Førstnevnte er i hovedsak mannekenger og et "blankt lerret" som kan formes etter desigerens ønske.

Endret av Perle
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg hører modellpen er det stort sett kvinner som Triana, Angelina Jolie, Scarlet Johanson og lignende jeg tenker på. Eller ja typisk Victoria Secret modeller!

Aldri oppfattet at noen mener sånne tynne spesielle fashionmodeller med særpreg når de bruker den betegnelsen men heller tenker på Pamela looks. 

Anonymkode: 6df07...1c8

AnonymBruker
Skrevet

Er ei jente som går på skolen min som jeg syns er modellpen. Tipper hun er iallefall 180 høy, om ikke høyere. Ganske tynn, langt naturlig hår og ansiktet hennes er veldig symmetrisk. Normalt tykke lepper, smal nese og flotte øyne. Ikke altfor smal ansiktsform. Har tenkt flere ganger at hun der kan jo være modell. :) Også går hun aldri med sminke og kler seg pent, så hun er jo veldig naturlig også. Ser mange mange pene jenter hver dag (er jente selv altså) men få jeg ser for meg som modeller. Men så betyr ikke modellpen at man er den peneste av alle osv. 

Anonymkode: e4aa9...fac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fashion eller reklame? Uansett, tenker symmetriske trekk, klar hud og en slank, lang kropp. 

Anonymkode: 88787...90d

Skrevet

Slank, høy, "sprudlende" eller mystiske øyne, små hender og naturlig vakker hud (uten sminke). Noen mennesker er bare helt vilt pene. Har en kompis som ser ut som en gresk Gud, eneste som trekker ned er at han er veldig lav. Å gå ut med han er litt av en opplevelse. Damene kommer rekende som flaskepost (kanskje dårlig metafor ettersom flaskepost er sjeldent men la gå). 

• Liker 1
Skrevet

Er ikke modellpene mennesker det samme som folk mye godt alle er enige ser bra ut da?

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, O.G. skrev:

Er ikke modellpene mennesker det samme som folk mye godt alle er enige ser bra ut da?

:klo:

Jeg ser at mange synes visse type utseender er vakre, men jeg selv finner dem ikke attraktive. Man kan sikkert si de er pene, men i mine øyne er andre mennesker penere og mer attraktive, selv om folk flest kanskje ikke ville vært enig med meg

Anonymkode: 701a0...089

AnonymBruker
Skrevet

Modellpene mennesker er de jeg tenker på som veldig generisk pene, altså rene trekk, høy og slank, ingen "skavanker". Det finnes en del av disse.

Victoria's Secret-modeller og lignende er åpenbart modellpene, men jeg synes ikke de er mer enn nettopp det: generiske. De ser veldig like ut alle sammen og de fester seg ikke i minnet mitt. For å være virkelig vakker krever det noe mer enn modellpenhet i mine øyne, man må ha noen særpreg og unike trekk/"quirks" som gjør at man huskes. Virkelig vakre mennesker tar oppmerksomheten i et rom med sin utstråling. Selv har jeg f.eks. alltid syntes Audrey Tautou har det lille ekstra som gjør at hun heves fra vanlig pen til virkelig stunning.

f880037aa0665dbf4391531184eac1dd.jpg

Anonymkode: 8f553...d2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så ei på Gimle Parfymeri da jeg var innom der denne uken og hun var seriøst sykt pen. Jeg pleier ikke å si til andre jenter at jeg synes de er fantastisk nydelige, men jeg gjorde det nå her den gangen...og hun ble så vanvittig glad! :)

Ellers synes jeg androgyne modeller er det som går inn under modellpen.

For eksempel Van Burnham:

Homage to Linda Evangelista - model: Van Burnham, photographer: Phillip Ritchie 

Andreja Pejic (transkjønnet):

Bilderesultat for andreja pejic

Valentijn de Hingh (transkjønnet):

Bilderesultat for Valentijn de Hingh

Erika Linder:

Bilderesultat for erika linder

Ruby Rose: 

Anonymkode: d15bf...252

Skrevet

For meg er NaboDama vakrere enn all verdens modeller, uansett alder!  :rodmer:

Skrevet
5 minutter siden, Jerry Lee skrev:

For meg er NaboDama vakrere enn all verdens modeller, uansett alder!  :rodmer:

Naw...:ninuskapus:Hvordan ser hun ut? Kan du sammenligne henne med en eller annen? Selv om du såklart syns henne er best uansett.

Skrevet
Akkurat nå, wintergirl skrev:

Naw...:ninuskapus:Hvordan ser hun ut? Kan du sammenligne henne med en eller annen? Selv om du såklart syns henne er best uansett.

Kan'ke si det, vøtt. Hu er jo her inne...  :fnise:  Tja...slik jeg ser for meg en godt voksen Synnøve Solbakken.  Høyreist, nordisk, blond og blåøyd (de to siste er bare positivt :tunge1:)

Modellvakker, nja...naturlig vakker? Ja. Veldig.

Men som tidligere  nevnt et annet sted...Hu heter ikke det her.

Skrevet
5 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Kan'ke si det, vøtt. Hu er jo her inne...  :fnise:  Tja...slik jeg ser for meg en godt voksen Synnøve Solbakken.  Høyreist, nordisk, blond og blåøyd (de to siste er bare positivt :tunge1:)

Modellvakker, nja...naturlig vakker? Ja. Veldig.

Men som tidligere  nevnt et annet sted...Hu heter ikke det her.

Ok, høres bra ut:)

AnonymBruker
Skrevet

Miranda Kerr, Kate Moss, Rosie W, Adriana L, Gisele B og hun vakre russiske, Natalie ? ett eller annet og så Linda Evangelista.

Anonymkode: cf211...9f1

Skrevet

Jeg vet iværtfall at jeg sprenger skalaen, så 10 blir nok ikke nok. 

Blitt så vant til å høre det av folk, så det går an å leve med et blendende vakkert ytre ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...